Πώς να φτιάξω σπιτικό τόφου, πώς μαγειρεύεται και σε ποιες συνταγές να το προσθέσω;

Η εύκολη συνταγή για φυτικό τυρί με μόνο 3 υλικά.

09.06.2020

εχεις διαβασει

Πώς να φτιάξω σπιτικό τόφου

Το σπιτικό tofu έχει υπέροχη φρέσκια γεύση και απαλή υφή και σίγουρα αξίζει να δοκιμάσεις να το φτιάξεις και μόνη σου. Δεν είναι μόνο γευστικό αλλά και πολύ εύκολο, αφού περιέχει μόλις τρία υλικά: γάλα σόγιας, λεμόνι και νερό.

Τι είναι το τόφου:

Φτιάχνεται από σόγια και μοιάζει με λευκό τυρί. Είναι ιδιαιτέρως θρεπτικό καθώς περιέχει ω-3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, χαλκό, σελήνιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και αρκετά αμινοξέα. Δίνει 118 θερμίδες ανά 100 γραμμάριο τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή για τη φέτα είναι περίπου για 35 γραμμάρια. Έχει χαμηλή χοληστερόλη και νάτριο, οπότε μπορεί να καταναλωθεί και από άτομα με υπέρταση.

Φυτικά τυριά: Όσα θέλεις να γνωρίζεις για τα τυριά χωρίς ζωικά προϊόντα και λακτόζη

Πώς να φτιάξω σπιτικό τόφου

Υλικά:

· Περίπου 5 φλιτζάνια γάλα σόγιας (Όσο καλύτερο είναι το γάλα σόγιας, τόσο καλύτερο το tofu)

· 1/2 φλιτζάνι νερό

· 1 1/2 κουταλιές της σούπας φρέσκο χυμό λεμονιού

Εκτέλεση 

Ανακάτεψε το νερό και το χυμό λεμονιού.

Ξεχωριστά, ζέστανε το γάλα σόγιας στους σε μια κατσαρόλα. Φρόντισε να ανακατεύεις συνεχώς για να μην καίει το γάλα στο κάτω μέρος. Όταν βράσει, αφαίρεσε από τη φωτιά και ανακάτεψε για 2-3 λεπτά μέχρι να κρυώσει.

Ανακάτεψε το μισό μείγμα λεμονιού στο γάλα σόγιας για 1 ή 2 λεπτά με ένα ξύλινο κουτάλι ή σπάτουλα.

Στερέωσε το κουτάλι ή τη σπάτουλα κατευθείαν στο γάλα για να σταματήσει η κίνηση περιστροφής του γάλακτος.

Πρόσθεσε το υπόλοιπο μείγμα λεμονιού και ανακάτεψε τη σπάτουλα σε μια κίνηση εμπρός και πίσω ή μια κίνηση οκτώ.

Μετά από ένα ή δύο λεπτά, το γάλα σόγιας θα αρχίσει να διαχωρίζεται και θα αρχίσει να σχηματίζεται τυρόπηγμα. Σταμάτα να ανακατεύεις και κάλυψε το δοχείο με καπάκι. Άφησέ το να καθίσει για 10 έως 15 λεπτά.

Στη συνέχεια, το γάλα σόγιας θα έχει χωριστεί εντελώς σε κομμάτια πηγμένου γάλακτος σόγιας και υγρού. Το υγρό πρέπει να είναι αρκετά διαυγές και κιτρινωπό. Αν εξακολουθεί να είναι γαλακτώδες, δεν έχει τελειώσει πλήρως. Σε αυτήν την περίπτωση, πρόσθεσε μερικές σταγόνες χυμό λεμονιού και ανακάτεψε καλά.

Προετοίμασε ένα σουρωτήρι πάνω από ένα μπολ ή χρησιμοποίησε ένα δοχείο ατμού. Ρίξε το τυρόπηγμα σόγιας στο σουρωτήρι.

Τράβηξε τις πλευρές του υφάσματος για να αδειάσει το μεγαλύτερο μέρος του νερού. Συγκέντρωσε τις πλευρές του υφάσματος και στρίψε στην κορυφή για να πιέσεις περισσότερο το νερό.

Ξεδίπλωσε το πανί και τύλιξε ξανά έτσι ώστε να σχηματίζει σχήμα καρβελιού.

Άφησέ το τυλιγμένο με πανί και τοποθέτησε στην κορυφή 5 έως 10 κιλά βάρους. Όσο περισσότερο βάρος, τόσο πιο σταθερό θα είναι το τόφου. Άφησε να καθίσει για 30 λεπτά έως μια ώρα.

Ξετύλιξε προσεκτικά το τόφου και τοποθέτησέ το σε ένα μπολ με πολύ κρύο νερό.

Δες αναλυτικά τη συνταγή στο παρακάτω βίντεο: 

Το tofu θα παραμείνει μαλακό μόνο για την πρώτη ημέρα που φτιάχνεται. Καθώς το φυλάς στο ψυγείο,  γίνεται όλο και πιο πυκνό. Μπορείς να το καταναλώσεις έως και τρεις ημέρες μετά την παρασκευή του, αλλά βεβαιώσου ότι είναι σε ένα καλά σφραγισμένο δοχείο, επειδή θα πάρει άλλα αρώματα πολύ εύκολα.

Πώς μαγειρεύεται στο τόφου; 

Tip #1: Για το μαγείρεμα, προτίμησε το τόφου να είναι σκληρό και όχι μέτριο ή μαλακό. Αντίθετα, για σαλάτες, που το χρησιμοποιείς ωμό, προτίμησε ένα μέτριο ή μαλακό τόφου.

Tip #2: Κόψε το τόφου σε μικρά κομματάκια και πίεσέ τα καλά με χαρτί κουζίνας ή πετσέτα, έτσι ώστε να φύγει η υγρασία του.

Tip #3: Σόταρέ το με 1 με 2 κουταλιές λάδι, όταν το λάδι θα έχει ζεσταθεί πολύ. Άσε το να ροδίσει και γύρνα το κι από την άλλη πλευρά να ροδίσει.

Μερικοί τρόποι να βάλεις το τόφου στη διατροφή σου: 

Τόφου με ψητά λαχανικά

Μπιφτέκια τόφου

Τόφου σαγανάκι

Σαλάτα με τόφου

Ομελέτα με τόφου

Τόφου, κιμάς σόγιας και όλα τα νηστίσιμα υποκατάστατα μπαίνουν στο μικροσκόπιο της ειδικού

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece