Απαλλάξου από τον πόνο στη μέση με αυτήν τη βιταμίνη

Ποια βιταμίνη μπορεί να μειώσει τον πόνο στη μέση και ποιες είναι οι φυσικές της πηγές;

γυναίκα και πόνος στη μέση istock

Ο πόνος στη μέση είναι ένα συχνό πρόβλημα που μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Μυϊκή καταπόνηση ή τράβηγμα: Αυτή είναι η πιο συχνή αιτία πόνου στη μέση και προκαλείται συνήθως από υπερβολική χρήση, κακή στάση σώματος ή απότομη κίνηση. Ο πόνος είναι συνήθως οξύς και βελτιώνεται με την ανάπαυση και τον πάγο.
  • Προβλήματα στους μεσοσπονδύλιους δίσκους: Οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι είναι τα μαλακά μαξιλαράκια που βρίσκονται ανάμεσα στους σπονδύλους. Μπορούν να φθαρούν προκαλώντας πόνο, μούδιασμα ή αδυναμία στα πόδια.
  • Αρθρίτιδα: Η οστεοαρθρίτιδα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι οι δύο πιο συχνές μορφές αρθρίτιδας που μπορούν να επηρεάσουν τη σπονδυλική στήλη και να προκαλέσουν πόνο στη μέση.
  • Κατάγματα: Τα κατάγματα της σπονδυλικής στήλης μπορεί να προκληθούν από τραυματισμούς, όπως πτώσεις ή τροχαία ατυχήματα. Ο πόνος είναι συνήθως έντονος και μπορεί να συνοδεύεται από μούδιασμα ή αδυναμία στα πόδια.
  • Λοιμώξεις: Οι λοιμώξεις της σπονδυλικής στήλης είναι σπάνιες, αλλά μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό πόνο και άλλα συμπτώματα, όπως πυρετό, ρίγη και ναυτία.

Εάν έχεις πόνο στη μέση, είναι σημαντικό να επισκεφθείς έναν γιατρό για να καθορίσεις την αιτία. Η θεραπεία θα εξαρτηθεί από την αιτία του πόνου.

Οι καλύτερες ασκήσεις για τον πόνο στη μέση ή τον ώμο

Ποια βιταμίνη μπορεί να βοηθήσει

Μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2018 διαπίστωσε ότι η σοβαρότητα του πόνου στη μέση αυξήθηκε σε άτομα με έλλειψη βιταμίνης D, ενώ μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2019 ανέφερε ότι η θεραπεία της ανεπάρκειας βιταμίνης D μπορεί να βελτιώσει τον πόνο στην πλάτη σε άτομα υπέρβαρα ή παχύσαρκα.

Η βιταμίνη D μπορεί να καταπολεμήσει τους πόνους της μέσης, όπως αναφέρεται σε δημοσίευση του Practical Pain Management. Αυτό συμβαίνει γιατί απορροφά το ασβέστιο που θρέφει τα κόκαλα, δημιουργώντας γερή σπονδυλική στήλη, η οποία προστατεύει τα νεύρα που μπορεί να προκαλέσουν πόνους στη μέση.

Οι ασθενείς που λάμβαναν περίπου 2000 μονάδες καθημερινά (περισσότερο απ' όσο μπορείς να πάρεις μόνο από το φαγητό) ανέφεραν μείωση στον πόνο, γι' αυτό ρώτησε τον γιατρό σου μήπως χρειάζεται να συμπληρώσεις τη διατροφή σου με βιταμίνη D.

Πώς η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να επηρεάσει τον πόνο στη μέση

  1. Μυϊκή αδυναμία και πόνος: Η βιταμίνη D παίζει ρόλο στην υγεία των μυών. Η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκή αδυναμία και πόνο, ιδιαίτερα στην πλάτη και τη μέση.
  2. Φλεγμονή: Η βιταμίνη D έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D μπορούν να αυξήσουν τη φλεγμονή στην σπονδυλική στήλη, επιδεινώνοντας τον πόνο.
  3. Υγεία των οστών: Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου και τη διατήρηση της υγείας των οστών. Η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο για κατάγματα στη σπονδυλική στήλη και πόνο στη μέση.

Πηγές βιταμίνης D

  • Ηλιακό φως: Η κύρια πηγή βιταμίνης D. Ο οργανισμός μας τη συνθέτει όταν εκτίθεται στο ηλιακό φως.
  • Τροφές: Λιπαρά ψάρια (σολομός, σκουμπρί), εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά, μανιτάρια.
  • Συμπληρώματα: Διατίθενται σε διάφορες μορφές, όπως δισκία, κάψουλες και σταγόνες.

Έλλειψη βιταμίνης D: Τα βασικά της συμπτώματα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i