Επηρεάζει η έλλειψη βιταμίνης D την εγκυμοσύνη και τον τοκετό;

Έρευνα αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες που έχουν έλλειψη βιταμίνης D πονάνε περισσότερο στη διάρκεια του τοκετού!

18.03.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

γυναίκα έγκυος εγκυμοσύνη υγεία βιταμίνη D ήλιος

Φαίνεται πως ο πιο απλός και φυσικός τρόπος να εξασφαλίσει μια γυναίκα όσο πιο ανώδυνο τοκετό γίνεται είναι να κάνει τακτικά μια βόλτα στο φως του ήλιου, αφού σύμφωνα με έρευνα της Αμερικανικής Κοινότητας Αναισθησιολόγων, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με εντονότερη αίσθηση πόνου στον τοκετό.

Στην έρευνα συμμετείχαν 93 γυναίκες που γέννησαν όλες φυσιολογικά και με επισκληρίδιο αναισθησία. Όσες είχε διαγνωστεί ότι διέθεταν χαμηλά επίπεδα της συγκεκριμένης βιταμίνης, χρειάστηκε να λάβουν μεγαλύτερη δόση αναισθητικού στη φάση των ωθήσεων.

«Φαίνεται πως η πρόσληψη και αντιμετώπιση των χαμηλών επιπέδων βιταμίνης D στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του πόνου όταν έρθει η ώρα του τοκετού», σχολίασε ο επικεφαλής της έρευνας Andrew Geeler M.D., αναισθησιολόγος στο Ιατρικό Κέντρο Cedars-Sinai του Λος Άντζελες.

Διάβασε επίσης: 5 σημάδια ότι μπορεί να έχεις ανεπάρκεια βιταμίνης Β12

Διάβασε επίσης: Πώς θα κάνεις φυσικό botox με τροφές που αυξάνουν το κολλαγόνο και τις καλύτερες πηγές βιταμίνης C για να το διατηρήσουν

Έλλειψη βιταμίνης D και αναλγησία στον τοκετό

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Όπως προέκυψε από την έρευνα, η βιταμίνη D συνδέεται με την ικανότητα του οργανισμού να κινητοποιήσει την έκκριση αναλγητικών ουσιών, όταν μειώνεται η ικανότητά του να αντιμετωπίσει την αίσθηση του πόνου.

Παραδόξως, αν και στη χώρα μας υπάρχει έντονη ηλιοφάνεια τους περισσότερους μήνες του χρόνου, η έλλειψη βιταμίνης D είναι συχνό φαινόμενο. Εκτός από τις ωδίνες, η έλλειψή της στην εγκυμοσύνη αυξάνει τις πιθανότητες πρόωρου τοκετού, προεκλαμψίας, διαβήτη κύησης και μολύνσεων.

The Mamagers Update

Δίδυμα – «Εσύ τώρα ποιο από τα δυο είσαι;» – γιατί δεν πρέπει να λέμε αυτή τη φράση

Στο Ιπποκράτειο η πρώτη τράπεζα μητρικού γάλακτος στη Θεσσαλονίκη

Για να εξασφαλίσεις την απαραίτητη ποσότητα που χρειάζεσαι, φρόντισε να τρως τροφές που την περιέχουν, όπως γαλακτοκομικά, αβγά και λιπαρά ψάρια. Ωστόσο, είναι σχεδόν αδύνατο να λάβει κανείς όλη τη βιταμίνη D που χρειάζεται μόνο από τη διατροφή. Το μεγαλύτερο μέρος (90%) συντίθεται στον οργανισμό με τη βοήθεια της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάθεσαι με τις ώρες στον ήλιο. Δεκαπέντε λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα είναι αρκετά. Απόφυγε τις μεσημεριανές ώρες, όταν η ηλιοφάνεια είναι πολύ έντονη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece