Εγκυμοσύνη μετά τα 40: Γιατί η φυσική σου κατάσταση μετράει;

Η εγκυμοσύνη αλλάζει το σώμα σου, έτσι κι αλλιώς. Τι παραπάνω συμβαίνει όμως στην εγκυμοσύνη μετά τα 40;

15.07.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Εγκυμοσύνη μετά τα 40: Γιατί η φυσική σου κατάσταση μετράει;

Συνεργάστηκε ο Γρήγορης Αλεξίου, strength & conditioning coach Icon Fitness

Προτού μιλήσουμε για την εγκυμοσύνη μετά τα 40, ας πούμε πρώτα μια βασική αλήθεια: Δεν υπάρχει τέλεια στιγμή για να μείνεις έγκυος. Πολλοί, όμως, υποστηρίζουν πως μια εγκυμοσύνη μετά τα 40 επηρεάζει περισσότερο το σώμα σου απ’ ότι μια εγκυμοσύνη στη δεκαετία των 20 ή των 30.

Εγκυμοσύνη μετά τα 40: Ο ρόλος της φυσικής σου κατάστασης

Ένας από τους μεγαλύτερους «κινδύνους» εάν μείνεις έγκυος σε αυτή τη δεκαετία, είναι η επίδραση της κύησης στη φυσική σου κατάσταση. Μια πολύ δραστήρια γυναίκα, που γενικά δεν υποφέρει από πόνους και ενοχλήσεις, είναι πιο πιθανό να έχει μια φυσιολογική εγκυμοσύνη χωρίς «διαφορετικά» συμπτώματα από μια μικρότερη μέλλουσα μαμά. Μια γυναίκα όμως που έχει μπει στη δεκαετία των 40 με παραπάνω κιλά, δεν γυμνάζεται και έχει ήδη αρχίσει να νιώθει ενοχλήσεις στο σώμα και πόνους στις αρθρώσεις, μπορεί να ζοριστεί περισσότερο.

Η επιβάρυνση της εγκυμοσύνης

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πάρεις βάρος και οι ορμόνες ριλαξίνη και ελαστίνη θα χαλαρώσουν τους συνδέσμους στο σώμα σου, ώστε να μπορεί να ολοκληρωθεί πιο εύκολα η εγκυμοσύνη. Ο συνδυασμός αυτός θα σε κάνει πιο επιρρεπή σε τραυματισμούς και ατυχήματα, κάτι που ισχύει και για τις νεότερες γυναίκες. Σε μια εγκυμοσύνη όμως μετά τα 40, το σώμα σου δεν έχει τις ίδιες αντοχές.

Διάβασε επίσης: Σε στεναχωρούν οι ραγάδες μετά την εγκυμοσύνη; Σκέψου πως μια άλλη γυναίκα θα ευχόταν να τις είχε…

Διάβασε επίσης: Μετά τον τοκετό: τα 10 πράγματα που πραγματικά χρειάζεται η νέα μαμά

Εγκυμοσύνη μετά τα 40: Αυτή είναι η καλύτερη κίνηση

Συζήτησε με τον διαιτολόγο σου ένα διατροφικό πρόγραμμα που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες της περιόδου αυτής, αλλά θα σε βοηθήσει να παραμείνεις στο εύρος της αύξησης βάρους που είναι φυσιολογική για το δικό σου σώμα.

Με τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου σου, μπορείς να συνεχίσεις μέχρι όσο νιώθεις άνετα την αγαπημένη σου φυσική δραστηριότητα. Να θυμάσαι πως η ήπια άσκηση στην εγκυμοσύνη θα βοηθήσει το σώμα σου να ανταπεξέλθει καλύτερα στις ανάγκες και να παραμείνει υγιές, τώρα και μετά τον τοκετό. Επιπλέον, η κατάλληλη άσκηση, όπως είναι το κολύμπι, το Pilates ή η yoga, θα κρατήσουν μακριά πόνους και ενοχλήσεις που σχετίζονται με την αλλαγή του βάρους και τις ορμονικές αλλαγές.

Οποία μορφή άσκησης και να επιλέξεις θα πρέπει να είσαι προσεκτική ώστε να μην αυξάνονται αρκετά οι καρδιακοί σου παλμοί που αυτό θα είχε ως συνέπεια να αυξηθούν και άλλο οι ήδη αυξημένοι καρδιακοί παλμοί του εμβρύου.

Εγκυμοσύνη μετά τα 40: Θα «επανέλθει» το σώμα σου;

Σίγουρα στα 20 και στα 30 το σώμα έχει περισσότερες δυνατότητες άμεσης «επαναφοράς» μετά την εγκυμοσύνη. Όσο μεγαλώνουμε, το δέρμα χάνει την ελαστικότητά του, και είναι λίγο πιο δύσκολο να ξαναβρείς τη φόρμα σου. Αν όμως δεν πάρεις περισσότερα κιλά από τη σύσταση του γιατρού σου και δεν ξαναρχίσεις σταδιακά τη γυμναστική μετά τον τοκετό, θα δεις πολύ σύντομα το σώμα σου να ξαναγίνεται όπως το ήξερες.

The Mamagers Update 

Η κατανάλωση ξηρών καρπών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχει μακροπρόθεσμα οφέλη στη νευροανάπτυξη των παιδιών

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα χειρούργησαν έμβρυο μέσα στη μήτρα!

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.