Οι πιο συχνές ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης και πώς θα τις αντιμετωπίσεις (Ναυτία, συχνοουρία, αιμορροΐδες, συσπάσεις…)

Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι μια χαρούμενη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας, όμως συνοδεύεται και από αρκετές ενοχλήσεις. Μάθε ποιες είναι, τι τις προκαλεί και πώς θα νιώσεις καλύτερα.

14.11.2017

εχεις διαβασει

Κάθε φάση της εγκυμοσύνης έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τα δικά της προβληματάκια. Άλλα ξεκινούν τις πρώτες εβδομάδες κι άλλα καθώς πλησιάζεις προς την ημερομηνία του τοκετού. Άλλα κάνουν την εμφάνισή τους στα αρχικά στάδια, εξαφανίζονται και επιστρέφουν αργότερα. Τα καλά νέα είναι ότι όλες αυτές οι ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης εντάσσονται στη φυσιολογική εξέλιξη της κύησης.

Ωστόσο, κάθε εγκυμοσύνη είναι ένα μοναδικό γεγονός και δεν είναι απαραίτητο όλες οι γυναίκες να βιώσουν τα ίδια προβλήματα με την ίδια ένταση και στην ίδια σειρά. Εάν διαπιστώσεις οτιδήποτε που σε ανησυχεί, είναι προτιμότερο να συμβουλευτείς το γυναικολόγο σου.  Να μερικές από τις πιο συχνές ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης.

Πόνος στο στήθος

Το μέγεθος των μαστών μεγαλώνει, καθώς οι γαλακτοφόροι αδένες προετοιμάζονται για το θηλασμό και ο λιπώδης ιστός αυξάνεται. Επίσης, γίνεται πιο ευαίσθητο και σκληρό, ιδιαίτερα κατά τους πρώτους και τους τελευταίους μήνες. Το χρώμα στις θηλές σκουραίνει και μερικές φορές ένα πηχτό υγρό εκκρίνεται.

Τι να κάνεις:

  • Προμηθεύσου μερικά καλά σουτιέν που προσφέρουν σωστή στήριξη. Προτίμησε σουτιέν από βαμβακερά και άλλα φυσικά υφάσματα. Πάρτα ένα νούμερο μεγαλύτερο γιατί κατά το θηλασμό το μέγεθος θα αυξηθεί κι άλλο.
  • Δοκίμασε να φοράς το σουτιέν και κατά τη διάρκεια του ύπνου.
  • Τοποθέτησε τα ειδικά pad ή ένα κομμάτι γάζα στο εσωτερικό του σουτιέν για να συγκρατεί τυχόν διαρροές από το στήθος. Άλλαζέ τα συχνά για να μην ερεθίζουν το δέρμα.
  • Καθάρισε το στήθος σου με χλιαρό νερό, χωρίς σαπούνια και άλλα προϊόντα καθαρισμού που μπορεί να το ερεθίσουν.

Αίσθημα κόπωσης

Η δημιουργία ενός ανθρώπου απαιτεί πολλή ενέργεια κι αυτό μπορεί να σε κάνει να νιώθεις συνέχεια κουρασμένη. Συχνά, η κόπωση αποτελεί ένδειξη αναιμίας, μιας κατάστασης που είναι συχνή στην εγκυμοσύνη.

Τι να κάνεις:

  • Ξεκουράσου και κοιμήσου όσο περισσότερο μπορείς
  • Προσπάθησε το καθημερινό σου πρόγραμμα να είναι όσο πιο σταθερό γίνεται
  • Άλλαξε τους ρυθμούς σου, Μάθε να τα κάνεις όλα πιο αργά.
  • Αν ο γιατρός σου το επιτρέπει, φρόντισε να γυμνάζεσαι τακτικά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Να χρησιμοποιώ υποκατάστατα ζάχαρης στην εγκυμοσύνη;

Ο ειδικός απαντά στις πιο συχνές απορίες, που προφανώς έχεις και εσύ, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Πόσα αυγά να δίνω στο παιδί την εβδομάδα;

Μέχρι σήμερα οι συνήθεις συστάσεις των παιδιάτρων ήταν 1 αυγό κάθε 2-3 ημέρες. Σύμφωνα όμως με πρόσφατες έρευνες, τα παιδιά μπορούν να καταναλώνουν ακόμη και 1 αυγό την ημέρα. 


Να πώς πρέπει να διαβάζεις τα παραμύθια στα παιδιά για να αυξηθεί η εγκεφαλική λειτουργία (και ποια παραμύθια)

Όπως φαίνεται, δεν είναι όλα τα βιβλία κατάλληλα ούτε και βοηθούν εξίσου την ανάπτυξη των παιδιών.

Σε ποια ηλικία μπορεί να κάνει μπάνιο μόνο του το παιδί ή να πλύνει τα χέρια του;

Πολλοί γονείς αναρωτιούνται πότε είναι η σωστή ηλικία για να αφήνουν τα παιδιά τους με ασφάλεια να κάνουν τα παραπάνω.

Οξεία λαρυγγίτιδα στο παιδί: Ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση;

Δείχνει άρρωστο και έχει χαρακτηριστικό βήχα που μοιάζει με «σκύλο που γαβγίζει». Δες τι πρέπει να κάνεις.

Τροφικές αλλεργίες στα παιδιά: Πότε είναι επικίνδυνες; Τι να κάνεις;

Υποψιάζεσαι ότι το παιδί μπορεί να είναι αλλεργικό σε κάποια τροφή, αλλά και πάλι δεν είσαι σίγουρη; Μάθε λοιπόν τι είναι η τροφική αλλεργία, πώς προκαλείται και πώς μπορείς να προστατεύσεις το παιδί από αυτή.

#shapegreece