Shape Tested: H editor Ευμορφία Σαββαΐδη δοκιμάζει aerial dance! (Ναι, κάνει γράμμωση σε χρόνο dt!)

Απόκτησε καλλίγραμμο κορμί χορεύοντας σαν αερικό. Γίνεται, με aerial dance!

18.10.2018

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

aerial dance

Συνεργάστηκε η Μαρία Μελά, aerial dance instructor.
Φωτογραφίες: Αφροδίτη Γαρνέλη

Δεν είναι τυχαίο που όσοι ασχολούνται µε το aerial dance λέγονται «aerialists» (µτφρ. ακροβάτες), αφού στην πιο προχωρηµένη µορφή του θυµίζει ό,τι παρακολουθείς εκστασιασµένη ως θεατής του Cirque du Soleil.

Συνδυάζοντας τη χάρη του χορού µε την αδρεναλίνη του ύψους, o εναέριος χορός σε προ(σ)καλεί να χτίσεις δυνατό σώµα και ισχυρή αυτοπεποίθηση, αψηφώντας τη βαρύτητα.

Στη χώρα µας αναδεικνύεται σε ένα νεόφερτο fitness trend που κερδίζει ολοένα και περισσότερους τολµηρούς fans, αν και –όπως λέγεται– «γεννήθηκε» τη δεκαετία του 1970 και έγινε δηµοφιλές ως ένα είδος µοντέρνου χορού.

Τι είναι το aerial dance;

«Παντρεύοντας» την άσκηση µε το χορό και την έκφραση, το aerial dance πραγµατοποιείται πάνω σε ειδικά, ανθεκτικά υφάσµατα (πανιά) τα οποία βρίσκονται τοποθετηµένα σε µεγάλο ύψος: δυναµικές ασκήσεις σταδιακά εξελίσσονται σε µια όµορφη χορογραφία κι εσύ χαµογελάς αυθόρµητα.

aerial dance

Να ‘μαι κι εγώ on air!

Ποιο είναι το επίπεδο δυσκολίας;

Ένα από τα δύσκολα σηµεία του εναέριου χορού είναι –τι άλλο;– η αιώρηση. Τα πανιά έχουν τη δική τους κίνηση και ο χορευτής είναι εκείνος που πρέπει να προσαρµοστεί στις «απαιτήσεις» τους, αλλάζοντας την ισορροπία και το κέντρο βάρους του κατά περίπτωση και έχοντας πάντα ενεργοποιηµένο όλο το σώµα του. «Όταν βρεθείς πάνω στα πανιά, καλείσαι να τα τυλίξεις γύρω σου µε διαφορετικές τεχνικές ή/και να δηµιουργήσεις κόµπους, ενώ παράλληλα αιωρείσαι κάθετα ή οριζόντια» εξηγεί η Μαρία Μελά, aerial dance instructor. Όλα αυτά, φυσικά, πρέπει να συµβαίνουν ανάλαφρα, µε εξαιρετική αυτοσυγκέντρωση και µε τέτοιον τρόπο ώστε το αποτέλεσµα
να είναι χορευτικό.

Άρα, είναι επικίνδυνο;

Σίγουρα ο εναέριος χορός είναι ένα επικίνδυνο «άθληµα», αφού συνδυάζει δύσκολες ασκήσεις µε µεγάλο ύψος. «Συνήθως, όµως, οι τραυµατισµοί προέρχονται από τραβήγµατα µυών, ζάλη ή καψίµατα, αν τριφτεί για πολλή ώρα το εκτεθειµένο δέρµα πάνω στο πανί» τονίζει η ειδικός.

Κι αν φοβάσαι τα ύψη;

To aerial dance γίνεται σε διάφορα ύψη και ανάλογα µε το επίπεδο του κάθε µαθητή. «Οι αρχάριοι ξεκινούν από χαµηλά, ενώ στα µαθήµατα υπάρχουν πάντα στρώµατα στο δάπεδο. Ακόµα κι αν φοβάσαι το ύψος, το είδος χορού είναι τέτοιο που σε βοηθά να ξεπεράσεις σταδιακά τις φοβίες σου και να ξεπερνάς τα όριά σου» λέει η Μ. Μελά.

Μπορούν όλοι να κάνουν aerial dance;

Όλοι µπορούν να ασχοληθούν µε τον εναέριο χορό ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και σωµατοτύπου, αφού υπάρχουν τµήµατα για κάθε επίπεδο. «Ωστόσο, η εξέλιξη κάθε µαθητή εξαρτάται από τη φυσική του κατάσταση» σηµειώνει η Μαρία Μελά.

Με τι συχνότητα θα έχεις αποτελέσµατα στο σώµα σου

Η εξάσκηση µε το aerial dance δύο µε τρεις φορές την εβδοµάδα θεωρείται ιδανική προκειµένου να διατηρήσεις ένα σταθερό ρυθµό και να αρχίσεις να βλέπεις τη διαφορά στο κορµί σου ακόµα και µέσα σε 1 µήνα. «Πρόκειται για έντονη µορφή άσκησης που ενεργοποιεί κάθε µυ του σώµατός σου» επισηµαίνει η aerial dance instructor.

Δες τι super άσκηση κάνει η Αθηνά Οικονομάκου!

Shape Tested
Η editor του Shape Ευµορφία Σαββαΐδη δοκίµασε aerial dance και µεταφέρει την εµπειρία της.

«Κάθε µάθηµα ξεκινά µε πολλές ασκήσεις προθέρµανσης στο έδαφος –µου θύµισαν αυτά που έκανα στην ενόργανη, όταν ήµουν µικρή–, ώστε να ενεργοποιηθεί κάθε µυς του σώµατος. Συνεχίζουµε µε ασκήσεις προθέρµανσης πάνω στα πανιά και σιγά σιγά η δασκάλα µάς µυεί στη φιλοσοφία του εναέριου χορού: οι αρχάριοι ξεκινάµε κάνοντας ασκήσεις “γνωριµίας” µε τα πανιά. Βέβαια, ήδη από το πρώτο µάθηµα δοκίµασα µία πτώση (φιγούρα) – και ενθουσιάστηκα!

aerial dance

  • Τι γυµνάζει. Σε εξαιρετικά σύντοµο χρονικό διάστηµα είδα το σώµα µου πιο τονωµένο και µε εµφανή γράµµωση στα σηµεία, κυρίως στα χέρια.
  • Το µάθηµα. Η προθέρµανση είναι εξίσου (ή και περισσότερο) σηµαντική µε το να σκαρφαλώσεις στα πανιά και να επιδοθείς σε εντυπωσιακά ακροβατικά. Στην αρχή ένιωθα τόσο κουρασµένη µετά την προθέρµανση που δεν µπορούσα να ανέβω στα πανιά. Όσο περνούν τα µαθήµατα αυτό αλλάζει.
  • Τραυµατισµοί. Μετά τα πρώτα µαθήµατα ήµουν πιασµένη παντού (οι φίλες µου αναρωτιόνταν αν κάποιος µε έδειρε), κυρίως στα δάχτυλα των χεριών! Επίσης, το να αποκτήσεις µερικές κοκκινίλες ή καψίµατα στα πόδια σου είναι σύνηθες, αφού είσαι ξυπόλητη και η τριβή µε τα πανιά είναι έντονη.

Κάψε θερμίδες με aerial yoga!

  • Το συστήνω. Αν το κρυφό παιδικό σου όνειρο ήταν να γίνεις χορεύτρια και θέλεις όλοι να αναφωνούν “ουάου, τι είναι αυτό;” όταν τους λες µε τι ασχολείσαι, τότε µόλις βρήκες το είδος χορού που πρέπει να ξεκινήσεις. Σε κάθε περίπτωση η ραγδαία αλλαγή στο σώµα και ο µοναδικός τρόπος που σε απελευθερώνει είναι κίνητρα για να συνεχίσεις.
  • Η συµβουλή µου. Ξεκίνα από χαµηλά, ακόµα κι αν δε φοβάσαι το ύψος, και εξάσκησε τις φιγούρες που σου προτείνει η δασκάλα σου όσο εύκολες κι αν σου φαίνονται (αποκλείεται!) ώστε να προσαρµοστείς µε τα πανιά και την αιώρηση».

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.