Πώς θα στοχεύσεις το κοιλιακό και σπλαχνικό λίπος; Η trainer εξηγεί πώς θα διώξεις πιο γρήγορα το λίπος στην κοιλιά

Μια απλή αλλαγή θα μπορούσε να σε βοηθήσει να χάσεις έως και 10% περισσότερο κοιλιακό λίπος. Υιοθέτησε τους καινούριους κανόνες άσκησης και απόκτησε επίπεδη κοιλιά. 

11.08.2019

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

Πώς θα στοχεύσεις το κοιλιακό και σπλαχνικό λίπος; Η trainer εξηγεί πώς θα διώξεις πιο γρήγορα το λίπος στην κοιλιά

Συνεργάστηκε η Κατερίνα Κουβαρντά, personal trainer-Pilates instructor.

Το λίπος είναι τεμπέλικο! Κάθεται εκεί προκαλώντας σε να το κάψεις. Και παρότι μπορεί να σου φαίνεται ότι πρέπει να δουλέψεις πραγματικά σκληρά για να απαλλαγείς από την κοιλίτσα, η συναρπαστική αλήθεια είναι ότι πιο εύκολα μπορείς να διώξεις με την άσκηση το κοιλιακό λίπος παρά οποιοδήποτε άλλο λίπος στο σώμα σου.

Λίπος στην κοιλιά; 7 facts για το σπλαχνικό λίπος (τι να τρως, πόσες φυτικές ίνες, πόσα εκατοστά να είναι η μέση σου)

Με δυο λόγια, για να κάψεις το λίπος, πρέπει πρώτα να το μετακινήσεις από τη «θέση» του, δηλαδή από το λιπώδη ιστό, και να το στείλεις στην κυκλοφορία του αίματος όπου θα μπορέσει να μεταφερθεί στους μυς σου ως καύσιμο.

Και αντίθετα με ό,τι νομίζεις όταν είσαι επάνω στο ποδήλατο και κάνεις spinning, ο λιπώδης ιστός στην κοιλιά σου είναι παραπάνω από πρόθυμος να ελευθερώσει το λίπος του.

Για να το θέσουμε πιο επιστημονικά: «Ο λιπώδης ιστός της κοιλιάς έχει μεγαλύτερη πυκνότητα υποδοχέων για τις ουσίες που διεγείρουν την κινητοποίησή του συγκριτικά με το λιπώδη ιστό σε άλλες περιοχές του σώματος» επισημαίνει ο Jeff Horowitz, PhD, καθηγητής της Επιστήμης της κίνησης στη Σχολή Κινησιο-λογίας του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Δώσε προσοχή τώρα, επειδή πρόκειται να μάθεις τους ζωτικής σημασίας κανόνες προπόνησης που θα αλλάξουν για πάντα τον τρόπο που γυμνάζεσαι και θα διώξουν μακριά το κοιλιακό λίπος.

Απώλεια βάρους και λίπους μετά τα 40: Οι κανόνες και η δίαιτα για γυναίκες 40+ από τη διαιτολόγο Αμαλία Γιωτοπούλου

Πώς θα στοχεύσεις το κοιλιακό και σπλαχνικό λίπος; Η trainer εξηγεί πώς θα διώξεις πιο γρήγορα το λίπος στην κοιλιά

Ανακάλυψε τη νέα ζώνη καύσης λίπους

Μέχρι πρότινος οι οπαδοί του fitness ορκίζονταν στην ήπιας έντασης καρδιαγγειακή προπόνηση. Το θυμάσαι, έτσι; Η παλιά θεωρία υποστήριζε πως, επειδή το σώμα σου καίει υψηλότερο ποσοστό θερμίδων από λίπος σε χαμηλή ένταση απ’ ό,τι σε υψηλή, θα πρέπει να κάνεις άσκηση ηπιότερης έντασης για να λιώσουν τα κιλά. Αυτά τα μαθηματικά όμως δεν οδήγησαν πουθενά.

Για την ακρίβεια, όταν προσπαθείς πιο σκληρά, θα κάψεις περισσότερες θερμίδες συνολικά και περισσότερες θερμίδες από λίπος. Και σήμερα γνωρίζουμε έναν τρόπο για να κάψεις το λίπος σε πολύ λιγότερη ώρα: την υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση.

Σε ανάλυση μελέτης τονίζεται πως με την υψηλής έντασης διαλειμματική μειώνεται πιο αποτελεσματικά το κοιλιακό λίπος σε σύγκριση με κάθε άλλο είδος προπόνησης. Στη μελέτη, μια ομάδα γυναικών έκανε επί 8 λεπτά σπριντ σε στατικό ποδήλατο, ξεκούραση για 12 λε- πτά και μετά επανάληψη του συνδυασμού επί 20 λεπτά, τρεις φορές την εβδομάδα.

Άλλη ομάδα έκανε συνεχόμενα ποδήλατο για 40 λεπτά σε αργό και σταθερό ρυθμό. Έπειτα από 15 εβδομάδες οι γυναίκες στην ομάδα της διαλειμματικής είχαν μείωση του κοιλιακού λίπους κατά 9,5% κι εκείνες στην ομάδα του σταθερού ρυθμού αύξηση κατά 10,6% (πιθανότατα έτρωγαν περισσότερα σνακ).

Η ομάδα της υψηλής έντασης διαλειμματικής έχασε λίπος, επειδή το σώμα καταγράφει την υψηλής έντασης άσκηση ως στρεσογόνο και αυξάνει τις ορμόνες που απελευ-θερώνουν το λίπος, τις κατεχολαμίνες, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ορμονών που προετοιμάζουν το σώμα για την αντίδραση «μάχη ή φυγή». «Επειδή το σώμα δεν αυξάνει τις κατεχολαμίνες στο ίδιο επίπεδο στη διάρκεια μιας σταθερής έντασης προπόνησης, είναι πιθανό να κάψεις περισσότερο κοιλιακό λίπος με τη διαλειμματική, ακόμη κι αν καις τον ίδιο αριθμό θερμίδων» σημειώνει η συγγραφέας της μελέτης, Gail Trapp, PhD. Οπότε, τι να κάνεις; Να ανεβάζεις τακτικά την ένταση στην καρδιαγγειακή σου προπόνηση – μην μπεις στη διαδικασία να μετράς λεπτά γιατί δεν έχει σημασία.

Διάβασε τη συνέχεια στη σελίδα 2.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece