Ποιες είναι οι παρενέργειες της άσκησης και πώς θα τις προλάβoυμε

Άσκηση σημαίνει υγεία. Φρόντισε όμως να τηρείς και τις συνθήκες υγιεινής και για κάθε ενόχληση να υσμβουλεύεσαι το γιατρό σου προτού επιστρέψεις στις προπονήσεις.

παρενέργειες της άσκησης

Συνεργάστηκαν η Αργυρή Καπελλάρη, δερματολόγος-αφροδισιολόγος, επιστημονική συνεργάτιδα Νοσοκομείου "Α. Συγγρός", Αισθητική Ιατρική, μέλος A.F.M.E. – Γαλλίας Laser Εφαρμογές (kapellari.gr) και η Αναστασία Μοσχοβάκη, ειδική παθολόγος (anastasiamoschovaki1.blogspot.com). Η άσκηση είναι σίγουρα η δραστηριότητα που μόνο οφέλη μπορεί να σου προσφέρει. Από την άλλη, κάποιες φορές μπορεί να εκδηλωθούν ορισμένα ανεπιθύμητα συμπτώματα, κυρίως επειδή δεν πρόσεξες κάτι όσο έπρεπε. Παρακάτω θα μάθεις ποια ενδέχεται να είναι αυτά και τι μπορείς να κάνεις για να τα προλάβεις.

Ποιες είναι οι παρενέργειες της άσκησης και πώς θα τις προλάβoυμε

Κνησμός

Ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα, ιδίως κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Γιατί συμβαίνει αυτό; Η φυσική δραστηριότητα κάνει την καρδιά να αντλεί περισσότερο αίμα και να διευρύνει τα αγγεία, ανάμεσά τους και τα τριχοειδή. Ενεργοποιεί έτσι τις απολήξεις των νεύρων που στέλνουν σήματα στον εγκέφαλο, που ερμηνεύονται ως φαγούρα. · Τι να κάνεις: Όσο πιο συχνά ασκείσαι τόσο περισσότερο ο εγκέφαλος θα πάψει να αντιδρά σ’ αυτό το ερέθισμα. Εάν, όμως, εμφανίσεις ερυθρά εξανθήματα, θα πρέπει να δεις αμέσως ένα γιατρό.

Πόνος στο ένα πλευρό

Οι περισσότεροι τον έχουν αισθανθεί. Όταν πονάς, νιώθεις απλά ότι είναι αδύνατο να συνεχίσεις εκείνη τη στιγμή. Ο πόνος παρουσιάζεται τη στιγμή που ξεκινάς τρέξιμο ή μια αερόβια άσκηση χωρίς να έχεις κάνει πρώτα καλό ζέσταμα. Τότε συμβαίνει το εξής: Η ροή του αίματος αυξάνεται και το αίμα πηγαίνει από τα εσωτερικά όργανα στους μυς ανομοιόμορφα. Το ήπαρ και η σπλήνα ξεχειλίζουν με το αίμα και πιέζουν τα τοιχώματά τους. · Τι να κάνεις: Θα σταματήσεις για λίγο ή θα επιβραδύνεις τις κινήσεις σου. Πάρε βαθιά εισπνοή, πίεσε την περιοχή που σε πονά και με την εκπνοή άφησέ την. Αυτό θα σε χαλαρώσει και θα μπορέσεις να συνεχίσεις.

Ακμή στην πλάτη

Το σημείο του σώματος που, πέρα από το πρόσωπο, εμφανίζει έντονη ακμή είναι η πλάτη. Οι λόγοι είναι οι ίδιοι. Ρύποι, έλαια, νεκρό δέρμα και βακτήρια, τα οποία επιτείνονται από τον ιδρώτα και δημιουργείται φλεγμονή. Τα βρεγμένα από τον ιδρώτα ρούχα φράσσουν τους πόρους, ενώ η συνεχής τριβή του δέρματος με τα ρούχα μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για φλεγμονή. · Τι να κάνεις: Ντους αμέσως μετά το τέλος της προπόνησης. Σιγουρέψου πως καθαρίζεις σωστά την πλάτη σου. Χρησιμοποίησε ένα απαλό καθαριστικό και κάνε μασάζ σχολαστικά με λούφα.

Μύκητες - μυρμηγκιές

Η μόλυνση των νυχιών με τον ιό της μυρμηγκιάς δεν είναι ένα απλό αισθητικό πρόβλημα, αφού, αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και σωστά, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και σοβαρό πρόβλημα στη βάδιση. Πώς μπορείς να κολλήσεις; Από πετσέτα που ενδεχομένως έχει χρησιμοποιήσει και άλλο πρόσωπο, από το στρώμα ή αν συνηθίζεις να περπατάς με γυμνά πόδια στα αποδυτήρια ή και στο χώρο έξω. Το ζεστό και υγρό πάτωμα ευνοεί την ανάπτυξη ιών και μυκήτων. · Τι να κάνεις: Έχεις πάντα τα δικά σου πράγματα. Περνάς με αντισηπτικό μαντιλάκι ή σπρέι το στρώμα που χρησιμοποιείς και αποφεύγεις το περπάτημα με γυμνά πόδια στα αποδυτήρια. Εάν δε θεραπευτεί η ονυχομυκητίαση, μπορεί να έχει οδυνηρές συνέπειες. Επίσης, η μόλυνση μπορεί να μεταδοθεί σε άλλα νύχια αλλά και στα μέλη της οικογένειάς σου.

Κολπική μυκητίαση

Οι μύκητες μπορεί να αναπτυχθούν λόγω των πολύ στενών ρούχων και εσωρούχων που συνηθίζεις να φοράς όταν αθλείσαι, αλλά και του υγρού περιβάλλοντος στα αποδυτήρια. Επίσης, αν το άθλημα που εξασκείς είναι η κολύμβηση, θα πρέπει να εξετάζεις αν για την πισίνα τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής. · Τι να κάνεις: Άλλαξε τα ρούχα σου αμέσως μετά την προπόνηση και προσπάθησε να μη φοράς πάντα πολύ στενά ρούχα. Επίσης, μην κάθεσαι στους πάγκους των αποδυτηρίων με τα εσώρουχα.

Ιώσεις

Συνήθως οι χώροι των γυμναστηρίων είναι κλειστοί και, αν ο αέρας δεν ανανεώνεται το χειμώνα, τα μικρόβια "συνωστίζονται" και αιωρούνται, αφού καθένας που περνά συνήθως αφήνει τα δικά του. Αποτέλεσμα είναι να κολλάς πιο εύκολα ιώσεις και, αντί για ευεξία, να νιώσεις εξάντληση, κόπωση και να καταλήξεις για μερικές μέρες στο κρεβάτι. · Τι να κάνεις: Αυτό που ισχύει τόσο για σένα αλλά και για κάθε άλλο ασκούμενο είναι το "η άσκηση συνήθως επιτρέπεται αν τα συμπτώματά σου είναι όλα "από το λαιμό και πάνω"". Αλλιώς, κινδυνεύεις είτε να μεταφέρεις μικρόβια είτε να κολλήσεις μικρόβια. Γενικά, μην ασκείσαι όταν έχεις κάποια ίωση. Ή, ασκήσου χαλαρά και απόφυγε τους κλειστούς και χωρίς αερισμό χώρους για να μη μεταδώσεις την ίωση.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i