Σκέφτεσαι να τρέξεις μαραθώνιο; Πόσα ξέρεις για τη διαδρομή των 42,195 χιλιομέτρων;

Μιλήσαμε με την Ελληνίδα μαραθωνοδρόμο Ράνια Ρεμπούλη για να μας μάθει τα μυστικά της προετοιμασίας.

European Athletics Championship Berlin 2018

Από τα δημοφιλέστερα αγωνίσματα στίβου είναι, αναμφίβολα, o μαραθώνιος, που μετρά συνολικά 42,195 χλμ. και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων, ήδη, από την πρώτη διοργάνωση στην Αθήνα, το 1896. Στην αρχαιότητα δεν υπήρχε ως άθλημα «μαραθώνιος δρόμος», αλλά όταν οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν πραγματικότητα στο τέλος του 19ου αιώνα, οι ιδρυτές έψαχναν ένα μεγάλο γεγονός, που να υπενθυμίζει την αρχαία δόξα της Ελλάδας.

Η ιδέα της οργάνωσης του αγώνα του μαραθωνίου προήλθε από το Γάλλο γλωσσολόγο και ελληνιστή Michel Bréal, ο οποίος πρότεινε κατά την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα «την επανάληψη του διάσημου εκείνου δρόμου που εξετέλεσε ο στρατιώτης του Μαραθώνος». Αυτή η ιδέα υποστηρίχθηκε και από τον Pierre de Coubertin, τον ιδρυτή των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων. Ο νικητής του πρώτου Ολυμπιακού Μαραθωνίου το 1896 (μόνο για άνδρες) ήταν, ως γνωστόν, ο Σπύρος Λούης, ενώ ο μαραθώνιος των γυναικών εισήχθη στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984 στο Λος Άντζελες.  Το Ολυμπιακό ρεκόρ είναι 2:06:32, από το 2008, από τον Κενυάτη Samuel Kamau Wanjiru. Σήμερα περισσότεροι από 800 μαραθώνιοι γίνονται σε όλο τον κόσμο κάθε έτος. Οι μεγαλύτεροι μαραθώνιοι έχουν δεκάδες χιλιάδες συμμετέχοντες.

Διάβασε επίσης: Μπορώ να τρέξω μαραθώνιο; H Ασπασία Κάντα το έκανε χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία

Θέλοντας να μάθουμε περισσότερα για το τι σημαίνει να είσαι δρομέας μαραθωνίου και να έχεις πάρει τρεις φορές τον τίτλο της πρωταθλήτριας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, ζητήσαμε από την Ελληνίδα μαραθωνοδρόμο Ράνια Ρεμπούλη να μας δώσει μια γεύση από την καθημερινότητά της. Spoiler: Με τη Ράνια θα συναντηθούμε στο πολυαναμενόμενο Spetses Mini Marathon.

Ράνια Ρεμπούλη

Ράνια Ρεμπούλη

Γυμνάστρια, μαραθωνοδρόμος

Instagram: @raniareb

Οι πρόσφατες διακρίσεις

  • Συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνεςτου Ρίο το 2016 στο αγώνισμα του μαραθωνίου
  • 5η στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων ανδρών - γυναικών στο αγώνισμα των 10.000 μ. στην Οστράβα, το 2011, και κατάρριψη πανελλήνιου ρεκόρ
  • 6η στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ανδρών - γυναικών στο αγώνισμα του ημιμαραθωνίου στο Άμστερνταμ, το 2016, και κατάρριψη πανελλήνιου ρεκόρ
  • 3 φορές πρωταθλήτρια Ελλάδας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας 2015-2017
  • Πρωταθλήτρια Ελλάδας στα δρομικά αγωνίσματα 2016-2017 και κορυφαία αθλήτρια στους δρόμους αντοχής

Με λίγα λόγια

Έφυγε από το νησί της, τη Λέρο... τρέχοντας, αφήνοντας την οικογένειά της και «παγώνοντας» την επαγγελματική της εξέλιξη, ώστε να ασχοληθεί με το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων. Η Ράνια Ρεμπούλη μετρά διακρίσεις από πολύ μικρή και σήμερα, στα 29 της, προετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020. Σύμφωνα με την κατάταξη της IAAF, η Ράνια Ρεμπούλη έχει φετινό ρεκόρ σε μαραθώνιο αγώνα δρόμου 2.44.32, το οποίο τη φέρνει στη 2η θέση στην ελληνική κατάταξη. Το προσωπικό της ρεκόρ είναι 2.39.52. Nα σημειωθεί ότι το παγκόσμιο ρεκόρ στις γυναίκες είναι 2.17.42 και το σημείωσε η Βρετανίδα Πόλα Ράντκλιφ το 2005.

Η προπόνηση

Η καθημερινή προπόνησή μου διαρκεί συνολικά 4 ώρες –2 ώρες το πρωί και 2 ώρες το απόγευμα– και περιλαμβάνει ασκήσεις ενδυνάμωσης, διατάσεις, long runs και διαλειμματική προπόνηση.

Η διατροφή

  • Πρωινό: Βρόμη με γάλα ή 2 φέτες ψωμί ολικής με ταχίνι και μέλι, ή pancakes με βρόμη, μπανάνα και μέλι
  • Δεκατιανό: Φυσικός χυμός πορτοκαλιού ή μπάρα δημητριακών ή φρούτο
  • Μεσημεριανό: Ζυμαρικά με κρέας ή σολομό, ή όσπρια και σαλάτα
  • Απογευματινό: Ανάλατοι ξηροί καρποί ή αποξηραμένα φρούτα ή γιαούρτι με μέλι ή φρουτοσαλάτα
  • Βραδινό: Κάτι ψητό με βραστά ή ψητά λαχανικά ή σαλάτα

Οι ήττες

Ο στόχος που βάζω κάθε φορά μου δίνει δύναμη να ξεπερνάω τις δυσκολίες. Η αλήθεια είναι ότι κάθε ήττα με αφήνει, αρχικά, θυμωμένη με τον εαυτό μου. Έπειτα, όμως, αναλογίζομαι τα λάθη που έκανα και προσπαθώ να τα διορθώσω.

Η συμβουλή της

Αν θέλεις να ασχοληθείς επαγγελματικά με το τρέξιμο, κάν’ το μόνο αν το αγαπάς πραγματικά. Ο πρωταθλητισμός είναι πολύ σκληρός και έχει πολλές άσχημες στιγμές, οπότε χρειάζεται να είσαι επίμονη και αποφασισμένη, αν θέλεις να αντεπεξέλθεις.

Διάβασε επίσης: Πρώτη φορά σε μαραθώνιο; Αυτά τα tips θα κάνουν τη διαφορά (είτε τρέξεις για πρώτη φορά είτε έχεις ξανά τρέξει)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i