Εσύ έχεις ακούσει για τη μελαγχολία του καλοκαιριού;

Τι είναι και πώς μπορούμε να την καταπολεμήσουμε.

μελαγχολία iStock

Σχεδόν όλοι ανυπομονούμε για τις καλοκαιρινές διακοπές, όταν για λίγες ημέρες θα μπορούμε να αφήσουμε πίσω τις υποχρεώσεις μας για να απολαύσουμε τη θάλασσα, τον ήλιο και τον ελεύθερο χρόνο στα χέρια μας. Για αρκετούς, ωστόσο, η περίοδος του καλοκαιριού προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα μελαγχολίας και αυτό ίσως οφείλεται στη μοναξιά που νιώθουν.

Η καλοκαιρινή μελαγχολία υφίσταται και προσβάλλει έναν μεγάλο αριθμό ατόμων παγκοσμίως, κυρίως τη γενιά Gen Z, μέλη της οποίας εκφράζουν τα συναισθήματά τους στα social media. Φυσικά, η μοναξιά μπορεί να χτυπήσει σε κάθε ηλικία, ωστόσο όταν οι εικόνες από λογαριασμούς σε Instagram και TikTok δείχνουν πως οι άλλοι περνούν μοναδικά, όταν εσύ είσαι μόνος σου στο σπίτι, καταλαβαίνουμε γιατί τα επίπεδα της μελαγχολίας αυξάνονται, όταν η ηλικία μειώνεται. 

"Οι άνθρωποι είμαστε κοινωνικά όντα και ευημερούμε όταν επικοινωνούμε με άλλους", εξηγεί η συμβουλευτική ψυχολόγος, Rina Bajaj, προσθέτοντας πως δεδομένου ότι πλέον η επικοινωνία γίνεται εφικτή μέσω της τεχνολογίας, είναι πολύ εύκολο να συγκρίνουμε τις ζωές μας με των άλλων μέσα από αυτό που δείχνει το feed στα social media. Σε αυτό το σημείο πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, όπως υπογραμμίζει η ειδικός πως δεν σημαίνει πως αυτά που βλέπουμε στις οθόνες μας είναι πραγματικότητα, συνεπώς δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε αυτές τις εικόνες στη σύγκριση που αναπόφευκτα γίνεται. 

Παράλληλα, μελαγχολία μπορούν να εμφανίσουν παιδιά στο σχολείο, όταν αυτό φτάσει στο τέλος του για τη χρονιά, με αποτέλεσμα να βρεθούν με άπλετο χρόνο στα χέρια τους και τίποτα για να κάνουν. 

Σύμφωνα με τη Bajaj, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε πως αυτό που νιώθουμε είναι οκ να το νιώθουμε. "Οποιοδήποτε συναίσθημα καλό ή καλό, όλα θέλουν να μας πουν κάτι για το πώς νιώθουμε, σκεφτόμαστε και φερόμαστε. Το να νιώθουμε μοναξιά κάποιες φορές είναι απολύτως φυσιολογικό", εξήγησε. Γι'αυτό δεν πρέπει να αποφύγουμε να νιώσουμε το συγκεκριμένο συναίσθημα, όπως προτείνει η ειδικός, βρίσκοντας το χρόνο να αναλογιστούμε από πού πηγάζει αυτό.

Πώς θα καταπολεμήσεις το συναίσθημα;

Πάντα είναι εποικοδομητικό να εκφράζεις τα συναισθήματά σου, συνεπώς είναι καλό να βρεις έναν ασφαλή τρόπο να το κάνεις, είτε αυτό λέγεται τέχνη, είτε συγγραφή ή το να μιλήσεις σε κάποιον για αυτό που νιώθεις. "Υπενθύμισε στον εαυτό σου πως αυτό το συναίσθημα είναι εντάξει και πως η ένταση θα μειωθεί και στη συνέχεια προσπάθησε να ξεχαστείς, ακούγοντας μουσική ή κάνοντας μια βόλτα στη φύση. Θα σου αλλάξει τη διάθεση", αναφέρει η Bajaj. 

Από την άλλη, μπορείς να σκεφτείς ποια είναι τα πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνώμων, 3 πράγματα για τα οποία νιώθεις καλά. Αν αυτό δεν αρκεί, προσπάθησε να σκεφτείς έναν χώρο, ένα μέρος που σε κάνει να νιώθεις χαρούμενη. "Κλείσε τα μάτια σου και φαντάσου ένα μέρος ή μία στιγμή που ένιωθες χαρούμενη. Νιώσε πραγματικά το συναίσθημα στο σώμα σου και συνδέσου με όλες σου τις αισθήσεις. Άνοιξε τα μάτια σου όταν νιώσεις πιο χαρούμενη, πιο ασφαλής συναισθηματικά και πιο ήρεμη", συστήνει η ειδικός, καθώς όπως επισημαίνει ο εγκέφαλός μας δεν μπορεί να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ αυτού που φανταζόμαστε και αυτού που πράγματι συμβαίνει στο τώρα.

Αν νιώσεις την ανάγκη, δεν είναι κακό να ζητήσεις τη βοήθεια από έναν ειδικό, ο οποίος θα σε κατευθύνει, δίνοντας σου τις κατάλληλες οδηγίες για να βγεις από τη μελαγχολία του καλοκαιριού.

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i