Blue Mind Theory: Η νέα τάση στο TikTok που θα αλλάξει το mindset σου

Blue Mind Theory: έγινε δημοφιλής από τον θαλάσσιο βιολόγο Dr. Wallace Nichols και viral στο TikTok! Μάθε για τα οφέλη της θεωρίας του Μπλε Μυαλού.

γυναίκα στη θάλασσα βιώνει το Blue Mind Theory istock

Ήδη γνωρίζεις ότι το κολύμπι είναι μια εξαιρετική άσκηση για το σώμα σου. Ήξερες όμως ότι παρατηρώντας απλώς το νερό, είτε είσαι στην παραλία είτε κοιτάζοντας ένα ενυδρείο, μπορεί να έχεις ψυχικά οφέλη; Αυτό ονομάζεται Blue Mind Theory ή αλλιώς Θεωρία του Μπλε Νου.

Blue Mind Theory
istock

Τι είναι η Blue Mind Theory;

Η Θεωρία του Μπλε Νου, που διατυπώθηκε από τον θαλάσσιο βιολόγο Dr. Wallace J. Nichols, εστιάζει στην θετική επίδραση που έχει η παρουσία μας κοντά στο νερό στην ψυχική και σωματική μας υγεία.

Πιο συγκεκριμένα, η θεωρία υποστηρίζει ότι η ενασχόληση με το υδάτινο περιβάλλον, είτε πρόκειται για κολύμπι, ιστιοπλοΐα, ψάρεμα, απλά χαλάρωση στην παραλία ή ακόμα και το να κοιτάμε ένα γαλάζιο τοπίο, μπορεί να φέρει τα ακόλουθα οφέλη:

  • Μείωση του άγχους και του στρες: Το νερό φαίνεται να έχει ηρεμιστική δράση στο σώμα μας, μειώνοντας τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες.
  • Βελτίωση της διάθεσης: Η έκθεση στο υδάτινο περιβάλλον μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που σχετίζεται με την ευτυχία και την καλή διάθεση.
  • Ενίσχυση της δημιουργικότητας: Το "μπλε μυαλό", η ήρεμη ψυχική κατάσταση που προκαλείται από το νερό, μπορεί να ευνοήσει την δημιουργική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων.
  • Αύξηση της προσοχής: Η εστίαση στον ήχο των κυμάτων ή την κίνηση του νερού μπορεί να βελτιώσει την ικανότητά μας να συγκεντρωνόμαστε.
  • Βελτίωση του ύπνου: Η χαλάρωση που προσφέρει η επαφή με το νερό μπορεί να οδηγήσει σε ποιοτικότερο και πιο ξεκούραστο ύπνο.

Ο Dr. Wallace Nichols αναφέρει στο βιβλίο του ότι το "Μπλε Μυαλό" εξουδετερώνει το "Κόκκινο μυαλό", το οποίο αναφέρεται στην υπερδιέγερση που προκαλεί η σύγχρονη ζωή. Το να περνάς χρόνο κοντά στο νερό σε αποσυνδέει από τον γεμάτο τεχνολογία κόσμο και σε βοηθά να επανασυνδεθείς με τη Φύση και τον εαυτό σου.

Πώς η θάλασσα κάνει καλό στο δέρμα, στο ανοσοποιητικό, στο αναπνευστικό, στο κυκλοφορικό, στη διάθεση

Πώς επιδρά το Blue Mind στην ψυχοσύνθεσή μας;

Το νερό εκπέμπει αρνητικά φορτισμένα ιόντα στο περιβάλλον. Αυτά τα ιόντα προάγουν την απελευθέρωση σεροτονίνης στον εγκέφαλο, η οποία βελτιώνει τη διάθεσή μας. Επιπλέον, οι αισθήσεις της όρασης, του ήχου και της αίσθησης παίζουν ρόλο. Σύμφωνα με το Blue Cross Blue Shield, εδώ είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους το νερό, ειδικά το μπλε νερό, μας ωφελεί σωματικά και πνευματικά:

  • Το νερό είναι πηγή δέους που διευρύνει τη συμπόνια ενός ατόμου.
  • Το νερό αυξάνει τη ντοπαμίνη, τη σεροτονίνη, την ωκυτοκίνη και μειώνει την κορτιζόλη.
  • Ο ήχος, το χρώμα και η αίσθηση του νερού μπορεί να αυξήσουν την ηρεμία μειώνοντας τους παλμούς.
  • Το νερό προκαλεί ακούσια προσοχή, η οποία βελτιώνει τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων.

Blue Mind Theory
istock

Τι να κάνεις για να βιώσεις το Blue Mind 

Την επόμενη φορά που θα νιώσεις αγχωμένη ή πιεσμένη, σκέψου να περάσεις λίγο χρόνο κοντά στο νερό. Ίσως να εκπλαγείς με το πόσο αναζωογονητική μπορεί να είναι αυτή η εμπειρία.

1. Αφιέρωσε λίγο χρόνο δίπλα στο νερό

Εάν έχεις την ευκαιρία πήγαινε στη θάλασσα. Περπάτα κατά μήκος του νερού, πήγαινε για μπάνιο ή για βαρκάδα ή απλά χαλάρωσε σε μια ξαπλώστρα. Τα ερεθίσματα που προσφέρει η θάλασσα είναι εξαιρετικά για βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ψυχική υγεία, επειδή προάγουν την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Nichols συνιστά να κάνεις διακοπές δίπλα στη θάλασσα ή να κάνεις δραστηριότητες κοντά σε νερό.

2. Πάρε ένα ενυδρείο

Δεν χρειάζεται να πας στη θάλασσα για να αποκομίσεις τα οφέλη της. Οι άνθρωποι μπορούν να βιώσουν το Blue Mind με ένα ενυδρείο. Η παρατήρηση των ψαριών που κολυμπούν στο ενυδρείο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα του στρες και του άγχους. Η γαλήνια κίνηση και τα ζωντανά χρώματα μπορούν να έχουν ηρεμιστική επίδραση στο νου και το σώμα. Επίσης, το "μπλε μυαλό", η χαλαρή ψυχική κατάσταση που προκαλείται από την ενασχόληση με το νερό, μπορεί να ευνοήσει την δημιουργική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων.

Για όσους ζουν μόνοι, ένα ενυδρείο μπορεί να προσφέρει συντροφικότητα και να μειώσει τα αισθήματα μοναξιάς ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι η παρατήρηση ψαριών μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς.

3. Μείνε ενυδατωμένη

Αν και αυτή είναι μια τυπική απαίτηση για την υγεία, η ενυδάτωση μπορεί να σε επηρεάσει με περισσότερους τρόπους από ό,τι νομίζεις. Το Blue Mind είναι μια κατάσταση γαλήνης και ηρεμίας, αλλά δεν μπορείς να την πετύχεις αν είσαι αφυδατωμένη.

Η αφυδάτωση προκαλεί στρες, κόπωση, προβλήματα μνήμης και συγκέντρωσης. Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από περίπου 60-80% νερό, ενώ ο εγκέφαλος είναι περίπου 80% νερό κατ' όγκο. Χρειάζεσαι επομένως σωστή ενυδάτωση για να αποκτήσεις... ένα μπλε μυαλό, επομένως η κατανάλωση επαρκής ποσότητας νερού θα προάγει θετικά την ψυχική και σωματική σου υγεία.

Περπάτημα στην παραλία: Ποια είναι τα οφέλη του;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i