Άγχος στο γραφείο; Τα καλύτερα tips για να το ξεπεράσεις

Αναθεώρησε τη σχέση σου με το στρες και ανάδειξε τη δημιουργικότητα σου.

πώς θα είσαι παραγωγική

Συνεργάστηκε ο Ευάγγελος Σ. Γεωργακόπουλος, φυσικοθεραπευτής, HED, BSc Hons, MBASM, MT, MCMT.

Συχνά ξεχνάμε ότι ένας από τους πιο βασικούς λόγους για τον οποίο βρισκόμαστε σε ένα χώρο εργασίας είναι για να εκφράσουμε τη δημιουργικότητά μας. Όμως είναι πολύ δύσκολο να είναι κανείς δημιουργικός, όταν έχει να ασχοληθεί ταυτόχρονα με δεκάδες διαφορετικά πράγματα. «Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις για να αποδώσεις καλύτερα στη δουλειά σου είναι να βρεις ηρεμία μέσα στο μυαλό σου» επισημαίνει η Carrie Barron, ψυχίατρος στο Πανεπιστήμιο Columbia στη Νέα Υόρκη. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις!

Πώς ακριβώς βρίσκει κανείς την ηρεμία όταν γύρω του χτυπούν τα τηλέφωνα, μιλούν οι συνάδελφοι, ξεπηδούν καινούρια e-mails στο inbox; «Υπάρχουν τρόποι» διαβεβαιώνει η ειδικός. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να ακολουθείς κάποιες τεχνικές χαλάρωσης και ηρεμίας χωρίς να μοιάζεις σας την... τρελή του γραφείου!

Να τι προτείνει: «Μπορείς να κάνεις ακόμα και διαλογισμό χωρίς κανείς να το πάρει είδηση» λέει η Carrie Barron. «Απλά μείνε καθισμένη στο γραφείο σου, εστίασε το βλέμμα σου σε ένα αντικείμενο και σκέψου ένα ποίημα, ένα mantra ή μια εικόνα που σε ηρεμεί. Είναι ο πιο απλός τρόπος για να αποσυνδεθείς για λίγο με ό,τι συμβαίνει γύρω σου και να αφιερώσεις λίγα λεπτά σ’ εσένα». Η λέξη «διαλογισμός» σου πέφτει βαριά; Ονόμασέ το αλλιώς. Η Carrie Barron το αποκαλεί «ονειροπόληση». «Θυμάσαι όταν ήσουν μικρή στο σχολείο και δεν είχες όρεξη να προσέξεις το μάθημα; Δε συγκεντρωνόσουν σε τίποτα και η σκέψη σου πετούσε σε διάφορα άσχετα πράγματα.

Άγχος στο γραφείο; Δες τι άλλο μπορείς να κάνεις στη σελίδα 2.

Αυτή η περιπλάνηση του νου είναι απαραίτητη για να είσαι ήρεμη αλλά και δημιουργική. Σου επιτρέπει να εστιάσεις περισσότερο μέσα σου και όχι στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος, κάτι που ήταν πολύ συνηθισμένο κάποτε, αλλά έχει σχεδόν εγκαταληφθεί με την επικράτηση του Διαδικτύου». Η ονειροπόληση σε βοηθά να επιστρέψεις σε μια εποχή όπου οι ζωές μας ήταν λιγότερο χαοτικές και επιπλέον σε αναγκάζει να ασχοληθείς περισσότερο με τον εαυτό σου.

Διάβασε επίσης: Oι κορυφαίες συνήθειες των 10′ για να ξεκινάς τη μέρα σου χωρίς άγχος

  • Κάνε σχέδια με ένα μολύβι στο χαρτί. Μιας και αναφερθήκαμε στο τι κάναμε για να περνάει η ώρα στο σχολείο, ίσως είναι σκόπιμο να πάρουμε ένα χαρτί και ένα μολύβι και να αρχίσουμε να ζωγραφίζουμε λουλουδάκια και καρδούλες. Δεν έχει σημασία το σχέδιο, όσο αυτή η κίνηση του χεριού που βοηθά τον εγκέφαλο να αποφορτιστεί. «Αν δε σου έρχεται να ζωγραφίσεις κάτι, μπορείς απλά να γράφεις την ίδια λέξη ξανά και ξανά» λέει η ειδικός. Παρόμοια επίδραση στον εγκέφαλο έχουν κι άλλες δραστηριότητες, όπως η τακτοποίηση του γραφείου σου ή μια βόλτα έξω από το χώρο.
  • Βάλε το διάλειμμα στο πρόγραμμά σου. Έχεις ήδη οργανώσει τις πιο σημαντικές δουλειές της ημέρας. Έχεις όμως φροντίσει να συμπεριλάβεις στο πρόγραμμά σου μερικά διαλείμματα; Ακόμα και τις ημέρες που θεωρείς ότι είσαι τόσο φορτωμένη που δεν έχεις την πολυτέλεια να σταματήσεις ούτε

    λεπτό είναι πιο σημαντικό από ποτέ να σταματήσεις για λίγο και να χαλαρώσεις. Ιδανικά, κανόνισε να κάνεις το διάλειμμά σου κάπου αλλού, όπως στην καντίνα ή έξω από το κτίριο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i