Το ιδανικό πρωινό για ενέργεια όλη μέρα!

Ο ειδικός προτείνει το πρωινό που χρειάζεσαι.

idaniko-proino

Ένας άτυπος ορισμός για το «δικό μας» ιδανικό πρωινό θα ήταν εκείνο που σε κρατά ευδιάθετη και γεμάτη ενέργεια όλη μέρα. Δηλαδή, θέτει ισχυρά «θεμέλια» για να βγάλεις εις πέρας μία μέρα γεμάτη ανάγκες, ευθύνες και υποχρεώσεις.

idaniko-proino

Διάβασε επίσης: «5 συστατικά για υγιεινό πρωινό, όταν βιάζεσαι»

Έτσι κι αλλιώς, όμως, το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, καθώς μετά από πολύωρη νηστεία 8-10 ωρών ύπνου ο οργανισμός και ο εγκέφαλος χρειάζονται τα απαραίτητα «καύσιμα». Η παράλειψή του κατά πάσα πιθανότητα ευθύνεται για την αίσθηση ατονίας, υπνηλίας και χαμηλής εγρήγορσης. «Ένα καλό πρωινό θα σου προσφέρει πιο αποτελεσματική συγκέντρωση στην εργασία, σταθερά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (με αποτέλεσμα να μην καταφεύγεις σε άτοπο τσιμπολόγημα με κενές θερμίδες συντελώντας στη διατήρηση υγιούς βάρους), ενώ θα εφοδιάσει τον οργανισμό σου με την απαιτούμενη ενέργεια», εξηγεί ο Γιώργος Γιουλ - Ρωμηός, personal trainer, διαιτολόγος-διατροφολόγος

Διάβασε επίσης: «Ξέρεις τι πρέπει να περιέχει το τέλειο πρωινό;»

Ιδού τις επιλογές πρωινού που προτείνει για super ενέργεια όλη μέρα: «Νιφάδες βρόμης με άπαχο γάλα και ένα φρούτο εποχής, π.χ. μήλο, ή 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με άπαχη γαλοπούλα, τυρί και ένα αβγό βραστό ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με δημητριακά και μέλι ή μία μπάρα δημητριακών με ένα-δύο μικρά φρούτα.

Δες ακόμα περισσότερες ιδέες για σούπερ πρωινά ανάλογα με τις δραστηριότητές σου:

...κάνεις γιόγκα το πρωίΕάν κάνεις κάποιο έντονο είδος, τότε το πρωινό σου θα πρέπει να είναι παρόμοιο με όσων κάνουν αεροβική το πρωί. Εάν όμως κάνεις μέτριας έντασης γιόγκα τότε καις λιγότερες θερμίδες και δεν χρειάζεται να φας πολύ. Πριν ξεκινήσεις για το μάθημα, φάε ένα φρούτο ή πιες ένα ποτήρι χυμό για να έχεις ενέργεια χωρίς να γεμίσεις το στομάχι σου (κάτι που σίγουρα θα είναι ενοχλητικό όταν κάνεις τον… κάτω σκύλο). Επιστρέφοντας, μπορείς να φας ένα γιαούρτι με φρούτα που θα σου προσφέρει την πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες που χρειάζεσαι.Διάβασε κι εδώ ποιες είναι οι καλύτερες τροφές να φας πριν τη γιόγκα!

...δεν μπορείς να φας πολύ το πρωίΑισθάνεσαι ότι εάν φας κανονικό γεύμα μετά θα νιώθεις σαν να έχεις πέτρες στο στομάχι σου; Τότε πιες ένα smoothie. Χτύπα στο μπλέντερ γάλα, γιαούρτι και φρούτα, που θα σου δώσουν ενέργεια, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.Δες κι εδώ πώς να φτιάχνεις σωστά τα smoothies!

...πρόκειται να φας πολύ αργά το μεσημεριανό σουΣ’ αυτή την περίπτωση, χρειάζεσαι φυτικές ίνες και πρωτεΐνη που σου προσφέρουν ενέργεια για πολλές ώρες, ώστε να μην νιώσεις έντονη πείνα μέχρι να έρθει το επόμενο γεύμα. Υπολόγισε ότι θέλεις περίπου 7-10 γραμμάρια φυτικών ινών και 15-20 γραμμάρια πρωτεΐνης. Θα τα εξασφαλίσεις τρώγοντας ένα γιαούρτι με λίγα λιπαρά, μια μερίδα δημητριακά πρωινού και ένα φρούτο.Δες κι εδώ 5 σαλάτες που μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν το μεσημεριανό σου!

...κάνεις γυμναστική με βάρη το πρωίΕάν πρόκειται να βάλεις το μυικό σου σύστημα σε δοκιμασία, τότε χρειάζεσαι οπωσδήποτε πρωτεΐνη. Ετοίμασε ένα μπολ με βρώμη, αμύγδαλα, σταφίδες ή αποξηραμένα cranberries και γάλα. Αν δεν θέλεις να έχεις το στομάχι σου γεμάτο, φάε το μισό τώρα και άσε το υπόλοιπο για μετά τη γυμναστική. Όταν τελειώσεις με την άσκηση, πρέπει να καταναλώσεις άλλα 20 γραμμάρια πρωτεΐνης. Θα τα εξασφαλίσεις τρώγοντας ένα γιαούρτι ή ένα μπολ τυρί ρικότα ή 3 φέτες βραστή γαλοπούλα ή κοτόπουλο.

...νιώθεις το στομάχι σου ακόμα γεμάτο από το χτεσινό δείπνοΑκόμα και σ’ αυτή την περίπτωση είναι σημαντικό να φας κάτι, ώστε ο μεταβολισμός σου να συνεχίσει να δουλεύει με γρήγορο ρυθμό. Φάε κάτι ελαφρύ, όπως ένα φρούτο. Και προσπάθησε το βράδυ να τελειώνεις το δείπνο σου πιο νωρίς –ιδανικά δυο τρεις ώρες πριν πέσεις για ύπνο, ώστε να έχεις χωνέψει μέχρι το πρωί.

...τρως το πρωινό σου στο δρόμοΜπορεί να μην έχεις χρόνο να καθίσεις στο τραπέζι για πρωινό, αυτό όμως δεν είναι λόγος να ξεκινήσεις τη μέρα σου νηστική. Πάρε μαζί σου μια μπάρα δημητριακών που μπορείς να τη φας στο δρόμο ή στο αυτοκίνητο και μια μικρή συσκευασία γάλα. Μπορείς να φτιάξεις τις δικές σου μπάρες ή να φτιάξεις μάφινς με βρώμη και ξηρούς καρπούς, να τα βάλεις ψημένα στην κατάψυξη και να βγάλεις ένα από το βράδυ για να έχει ξεπαγώσει μέχρι το πρωί!Δες κι εδώ τη συνταγή για να φτιάξεις μπάρες δημητριακών με κράνμπερις και βρόμη!

...κάνεις αεροβική το πρωίΚατ’ αρχήν, σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να φας το πρωινό σου μία ώρα πριν ξεκινήσεις την άσκηση, ώστε ο οργανισμός σου να έχει αρχίσει να διασπά το γεύμα και να αξιοποιεί τα συστατικά του. Προτίμησε ένα γιαούρτι με λίγα λιπαρά μαζί με βρώμη, φρέσκα φρούτα και σταφίδες. Επιστρέφοντας από τη γυμναστική, είναι σημαντικό να αναπληρώσεις τις αποθήκες του γλυκογόνου τρώγοντας υδατάνθρακες αλλά και πρωτεΐνη που είναι απαραίτητα για να επιδιορθωθούν οι φθορές στο μυικό σύστημα, ιδανικά μέσα στην επόμενη μισή ώρα. Δοκίμασε μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με μια λεπτή στρώση φυστικοβούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα.Διάβασε κι εδώ ποια είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική!

...προσπαθείς να χάσεις βάροςΈνας καφές με λίγο γάλα δεν είναι πρωινό! Μπορείς να φας καλά χωρίς να πάρεις πολλές θερμίδες κι έτσι ο οργανισμός σου έχει ό,τι χρειάζεται αλλά και ο μεταβολισμός να καίει πιο γρήγορα το λίπος. Προτίμησε δύο βραστά αβγά και ένα φρούτο. Όλα μαζί δεν έχουν περισσότερες από 250 θερμίδες, αλλά σου προσφέρουν 1-14 γραμμάρια πρωτεΐνης και 5-6 γραμμάρια φυτικών ινών που θα σε κρατήσουν χορτάτη και γεμάτη ενέργεια μέχρι το γεύμα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i