6 υγιεινές τροφές που μπορεί να είναι ανθυγιεινές όταν τις καταναλώνουμε υπερβολικά

Πρησμένο πρόσωπο, απώλεια μαλλιών, κακή διάθεση. Όταν η υπερκατανάλωση κάποιων τροφών γίνεται πρόβλημα.

woman eating iStock

Μπορεί να φαίνεται ότι το πολύ καλό πράγμα δεν είναι ποτέ επιβλαβές. Πολλοί από εμάς πέφτουμε στην παγίδα να καταναλώνουμε, ας πούμε, φρούτα και λαχανικά χωρίς να συνειδητοποιούμε ότι μπορεί να είναι εξίσου επιβλαβή με τη ζάχαρη ή το νάτριο. Ευτυχώς, μπορούμε να αποφύγουμε όλες τις παρενέργειες τρώγοντας με μέτρο.

Στο πλαίσιο αυτό, βρήκαμε 6 τροφές που μπορεί να μετατραπούν εύκολα από φίλους σε εχθρούς. 

1. Μπανάνες

Η κατανάλωση πολλών μπανανών μπορεί να προκαλέσει τερηδόνα. Ακριβώς όπως η ζάχαρη, αυτό το φρούτο μπορεί να παράγει βακτήρια που βλάπτουν το σμάλτο των δοντιών. Μπορεί επίσης να δημιουργήσουν πονοκέφαλο, καθώς οι ώριμες μπανάνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε τυραμίνη, η οποία μπορεί να προκαλέσει ημικρανία.
Όσο για το ποια θεωρείται σωστή ποσότητα; 2 μπανάνες την ημέρα αρκούν.

Διαβάστε Επίσης

2. Βρόμη

Εάν καταναλώνουμε υπερβολική ποσότητα βρόμης, είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε φούσκωμα και προβλήματα με την "κίνηση" του εντέρου. Μια μελέτη έδειξε ότι τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας μπορούν να μειωθούν σημαντικά με τη μείωση της πρόσληψης διαιτητικών ινών. Επιπλέον, η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας βρόμης περιορίζει την απορρόφηση ασβεστίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου. Μάλιστα, η αυξημένη πρόσληψη προκαλεί αύξηση βάρους. Το μέτρο και εδώ είναι σύμμαχός μας. 

3. Τυρί

Οι μεγάλες μερίδες τυριού μας θέτουν σε υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αυτό το είδος τροφής έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη, τα οποία είναι "ένοχοι" για την πρόκληση στεφανιαίας νόσου. Το τυρί επίσης συχνά προκαλεί καούρα λόγω της ορμόνης που ονομάζεται χολοκυστοκινίνη, η οποία απελευθερώνεται κατά το φαγητό.

4. Ρύζι

Αν και το ρύζι είναι νόστιμο, στην πραγματικότητα περιέχει πολύ λίγες βιταμίνες. Εάν το καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες, στερούμε από τον εαυτό μας όλες τις άλλες βιταμίνες. Επίσης, το ρύζι αυξάνει τα επίπεδα ινσουλίνης μας. Το πιο σημαντικό, μπορεί να προκαλέσει χειρότερη πνευματική απόδοση λόγω της χαμηλής έκθεσης σε αρσενικό. Ο κανόνας ποσότητας, είναι συνήθως περίπου 90 γραμμάρια.

5. Μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει θειοκυανικά που οδηγούν στην υπερβολική παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να υπάρξει απώλεια μαλλιών, φουσκωμένο πρόσωπο και άλλα ανεπιθύμητα συμπτώματα. Το μπρόκολο μπορεί επίσης να προκαλέσει βουλωμένη μύτη καθώς και άλλες αλλεργίες, όπως δερματικά εξανθήματα ή φαγούρα. Είναι καλύτερα να αποφύγουμε να καταναλώνουμε περισσότερα από 4 φλιτζάνια την ημέρα.

Διαβάστε Επίσης

6. Μύρτιλα

Τα βατόμουρα μπορούν να μειώσουν τη γλυκόζη στο αίμα κάτω από το φυσιολογικό, κάτι που είναι επικίνδυνο για τους διαβητικούς. Τα μούρα αραιώνουν επίσης το αίμα, οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, ειδικά εάν λαμβάνουνε χάπια, τα βατόμουρα μπορεί να επηρεάσουν τη φαρμακευτική αγωγή μας. Μπορεί να παρατηρήσουμε δύσπνοια ή ακανόνιστη αναπνοή, καθώς τα μύρτιλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ. 1 φλιτζάνι βατόμουρα θεωρείται μια υγιεινή ποσότητα.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i