Κάνει να φάω μπανάνα με άδειο στομάχι;

Η μπανάνα γνωστή για τα οφέλη που χαρίζει στον οργανισμό, έχει άραγε "ειδικές οδηγίες χρήσης";

μπανανα iStock

Όλοι γνωρίζουμε πως η διατροφή μας πρέπει να περιλαμβάνει πληθώρα φρούτων καθώς προσφέρουν στον οργανισμό μας πολλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, οι περισσότεροι έχουν προτίμηση στη μπανάνα, που προτείνουν άλλωστε αρκετοί διατροφολόγοι είτε ως σνακ, είτε μέσα σε συνταγές, καθώς αποτελεί μία εύκολη και θρεπτική τροφή. Όμως, κάνει να τη φας οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, πόσο μάλλον το πρωί όταν το στομάχι είναι άδειο;

Ποια είναι τα οφέλη της μπανάνας;

Όπως είναι γνωστό, οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο, πράγμα που σημαίνει πως συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του σώματός μας, όπως στην ισορροπία του pH, του νερού στο σώμα, την πίεση, την πέψη και τη σύσπαση των μυών. Παρόλα αυτά, όπως υπογραμμίζει η διατροφολόγος Jennifer Maeng από τη Νέα Υόρκη, "όταν οι μπανάνες ωριμάζουν, η περιεκτικότητα σε ίνες μειώνεται, κάνοντας τη μπανάνα περισσότερο απλή ζάχαρη που μπορεί να επηρεάζει το σάκχαρο και πιθανώς να προκαλέσει ελαφριά κούραση". Συνεπώς, οφείλεις να το ξανασκεφτείς αν θα φας τη μπανάνα λίγο πριν τη γυμναστική ως σνακ, καθώς η κούραση δεν είναι ο καλύτερος σύμμαχος κατά την άσκηση.

Κάνει να φας μπανάνα με άδειο στομάχι;

Όπως προαναφέρθηκε, από τη στιγμή που η κατανάλωση της μπανάνας μπορεί να επηρεάσει τον οργανισμό σου, η αλήθεια είναι πως δεν αποτελεί την καλύτερη λύση για πρωινό. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη διατροφολόγο Maeng, "το σώμα σου φυσικά μπουστάρει το σάκχαρό σου το πρωί και αν δεν είσαι διαβητικός, το σώμα σου θα δημιουργήσει περισσότερη ινσουλίνη για να εξισορροπήσει το σάκχαρο στο αίμα. Γι' αυτό τα πρωινά ή όταν το στομάχι είναι άδειο, δεν είναι η καλύτερη ιδέα να φας απλούς υδατάνθρακες ή τρόφιμα με χαμηλές ίνες, όπως είναι η μπανάνα". Συνεπώς, καλό είναι να αποφεύγεται στο πρωινό, ακόμα κι αν συνηθίζεται στις περισσότερες συνταγές, καθώς επηρεάζει τα επίπεδα σακχάρου και ενέργειας.

Πώς πρέπει να καταναλώνουμε σωστά τη μπανάνα;

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να φας τη μπανάνα ποτέ, αρκεί να την καταναλώσεις με τα κατάλληλα συνοδευτικά και τη σωστή στιγμή. Ειδικότερα, οι ίνες, η πρωτεΐνη και τα λιπαρά βοηθούν στην αργή απορρόφηση της ζάχαρης στο αίμα, πράγμα που σημαίνει πως προλαμβάνονται οι αλλαγές στα επίπεδα του σακχάρου. Όπως εξηγεί η διατροφολόγος, "την επόμενη φορά που θα θες να καταναλώσεις έναν απλό υδατάνθρακα, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις, προκειμένου να μην πέσει απότομα το σάκχαρο (από την υπερβολική έκκριση ινσουλίνης), είναι να τον συνδυάσεις με κάποιο βούτυρο καρπού ή με κάποιο smoothie πρωτεΐνης".

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i