Υποφέρεις από δυσκοιλιότητα; Τι να φας για να ανακουφιστείς άμεσα

Η διατροφολόγος Victoria Seaver έχει τη λύση για βάλεις ένα στοπ στη δυσάρεστη κατάσταση.

δυσκοιλιότητα iStock

Με τη δυσκοιλιότητα να ταλαιπωρεί περίπου το 16% του παγκόσμιου πληθυσμού, καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για μία πάθηση που συναντάται αρκετά συχνά. Ωστόσο, άνθρωποι που υποφέρουν από τα συμπτώματα αυτής δυσκολεύονται ή ντρέπονται να μιλήσουν ανοιχτά για την κατάστασή τους, όταν στην πραγματικότητα θα έπρεπε να γίνονται περισσότερες συζητήσεις γύρω από το θέμα. Η διατροφολόγος Victoria Seaver έχοντας σκοπό να εξαφανίσει το στίγμα και να βοηθήσει όσους αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα, πρότεινε την τροφή, η οποία συμβάλλει στο πρόβλημα, κάνοντας τις επισκέψεις στην τουαλέτα πιο συχνές.  

Σπόροι chia: Το "μαγικό φίλτρο"

Όχι δεν πρόκειται για μαγεία, αλλά για απλή επιστήμη. Οι σπόροι chia, ανάμεσα στα δεκάδες οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό μας, καταφέρνουν να "νικήσουν" τη δυσκοιλιότητα. Πιο αναλυτικά, οι σπόροι περιέχουν διαλυτές ίνες, που έχουν την ικανότητα να απορροφούν το νερό, λαμβάνοντας την υφή τζελ. Ένας από τους κυριότερους λόγους της δυσκοιλιότητας αποτελεί η αφυδάτωση, που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, ειδικότερα αν συνδυάζεται με διατροφή, χαμηλή σε ίνες και λιπαρά. Έτσι, οι διαλυτές ίνες που είναι γεμάτες με νερό - στη συγκεκριμένη περίπτωση οι σπόροι chia- καταφέρνουν να διευκολύνουν τη διαδικασία. 

Γιατί σπόροι chia για τη δυσκοιλιότητα;

Οι σπόροι chia δεν είναι η μοναδική πηγή διαλυτών ινών, καθώς και η βρώμη, το ψωμί ολικής άλεσης και τα ζυμαρικά βρίσκονται στην ίδια κατηγορία. Ωστόσο, οι σπόροι chia είναι περισσότερο αποτελεσματικοί καθώς προσφέρουν μεγάλο ποσοστό ινών σε μικρές ποσότητες, που μπορούν εύκολα να καταναλωθούν. Ειδικότερα, δύο κουταλιές της σούπας chia ισούνται με 7 γραμμάρια ινών, όταν για την ίδια ποσότητα θα χρειαστεί να καταναλώσεις 2 κούπες μαγειρεμένης βρώμης ή 4 φέτες ψωμιού ή δύο κούπες ζυμαρικών ολικής άλεσης. 

Πώς και πότε καταναλώνονται οι σπόροι chia;

Σύμφωνα με τη Victoria Seaver, αν χρειάζεσαι κάτι γρήγορο και άμεσα, μπορείς να καταπιείς του σπόρους όπως είναι σαν χάπια, αφού πρώτα τους έχεις καθαρίσει με νερό. Αντίθετα, προτιμότερο είναι να τους βάλεις σε νερό και να τους ανακατεύεις για 30 δευτερόλεπτα, μέχρι να αποκτήσουν την υφή τζελ. Παράλληλα, μπορείς να προσθέσεις χυμό λεμονιού και λίγο πιπέρι καγιέν, για να φτιάξεις το δικό σου "δροσιστικό" ρόφημα. Όπως θα προτείνει η διατροφολόγος, η καλύτερη ώρα για να καταναλώσεις τους σπόρους είναι τη νύχτα, έτσι ώστε η διαδικασία να πραγματοποιηθεί την ώρα που κοιμάσαι. Αυτό σημαίνει πως το πρωί που θα σηκωθείς, θα επισκεφθείς την τουαλέτα, λίγο πριν φύγεις για τη δουλειά. 

Είναι οι σπόροι chia η λύση στο πρόβλημα;

Ακόμα κι αν η μέθοδος αυτή θα σου δώσει άμεσα αποτελέσματα, δεν σημαίνει πως πρόκειται για την απόλυτη θεραπεία στο πρόβλημά σου. Θυμήσου πως το σημαντικότερο είναι να αποκτήσεις μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή που θα κάνει τις επισκέψεις σου στην τουαλέτα ρουτίνα. Πιο αναλυτικά, το νερό, τα υγιεινά λιπαρά και οι ίνες πρέπει να περιλαμβάνονται στο διατροφικό σου πρόγραμμα, ώστε να εκπαιδεύσεις το έντερό σου να λειτουργεί φυσιολογικά. 

Σε κάθε περίπτωση οφείλεις να συμβουλευθείς τον γιατρό σου για τη σωστότερη θεραπεία που ταιριάζει καλύτερα στην κατάστασή σου. 

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i