Πόνος περιόδου: Αντιμετώπισέ τον φυσικά

Πόνος περιόδου: Ανακάλυψε εδώ τους φυσικούς τρόπους για να ανακουφιστείς. 

14.03.2019

εχεις διαβασει

Το ξέρεις πως περίπου στο 80% των γυναικών, ο πόνος περιόδου τις εμποδίζει να ζουν φυσιολογικά την καθημερινότητά τους;

Πόνος περιόδου: Decoded

Από τις κοιλιακές κράμπες μέχρι τη μυϊκή δυσκαμψία και τους πόνους χαμηλά στην πλάτη και στη μέση, η περίοδος για την πλειονότητα των γυναικών, φέρνει πάντα μαζί της και κάποιο αίσθημα δυσφορίας, που αντανακλά σε διαφορετικά μέρη του σώματος. Οι περισσότερες γυναίκες αναγκάζονται να συμβιβαστούν και να συνυπάρξουν με μια ήπια ενόχληση, καταφεύγοντας σε άφθονα παυσίπονα. Ωστόσο, ένα 15% νιώθει την ένταση του πόνου σε τέτοιο βαθμό, που καθιστά αδύνατη ακόμη και την εκτέλεση των απλών, καθημερινών υποχρεώσεων.

Πρωτοπαθής δυσμηνόρροια

Όλος αυτός ο πόνος, όταν δεν έχει άλλα οργανικά αίτια, στην ιατρική ορολογία αποκαλείται «πρωτοπαθής δυσμηνόρροια». Για τις περισσότερες γυναίκες, ο πόνος ξεκινά σαν ένα ενοχλητικό καμπανάκι, συνήθως μια εβδομάδα πριν από την περίοδο, που τις προετοιμάζει για την άφιξη αυτών των δύσκολων ημερών του μήνα και λέγεται «προεμμηνοροϊκό σύνδρομο». Τα συμπτώματα ξεκινούν γύρω στην 14η ημέρα του εμμηνορροϊκού κύκλου και μπορούν να διαρκέσουν έως και 7 ημέρες μετά την έναρξη της εμμήνου ρύσεως.

Πόνος στη μέση

Ο πόνος χαμηλά στην πλάτη και στη μέση κατά την περίοδο, είναι μυϊκής φύσης, οφείλεται σε ορμονικές αλλαγές και συνδέεται άμεσα με τις συσπάσεις της μήτρας. Κάθε μήνα το ενδομήτριο, η εσωτερική επένδυση της μήτρας δηλαδή, παχαίνει, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για εγκυμοσύνη. Παράλληλα, αυτή η επένδυση παράγει και τις προσταγλανδίνες, τις χημικές ουσίες που κατά κύριο λόγο είναι υπεύθυνες για τη σύσπαση της μήτρας αλλά και για τον πόνο, τις κράμπες και τη δυσφορία κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Διάβασε επίσης: Ο έμμηνος κύκλος σου έχει μεγαλώσει πολύ; Τι μπορεί να σημαίνει για την υγεία σου;

Διάβασε επίσης: Ο έμμηνος κύκλος 28 ημερών μιας γυναίκας σε 2 λεπτά. Να τι νιώθεις κάθε μέρα

Εφόσον δεν προκύπτει εγκυμοσύνη, τα επίπεδα οιστρογόνων και προγεστερόνης πέφτουν και ωθούν το σώμα ν’ αποβάλλει αυτή την επένδυση μέσω της περιόδου. Εάν η μήτρα συστέλλεται πολύ δυνατά, τότε δημιουργεί πίεση στα κοντινά αιμοφόρα αγγεία, διακόπτοντας την οξυγόνωση των γειτονικών μυών, γεγονός που προκαλεί τον έντονο πόνο στην κοιλιά και αντανακλά χαμηλά στην πλάτη, τη μέση ακόμα και τους μηρούς. Οι γυναίκες με υψηλά επίπεδα προσταγλανδίνης, ενδέχεται να εμφανίσουν και άλλα συμπτώματα, όπως ναυτία, έντονες ημικρανίες ή και διάρροια.

Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης

Πλούσια σε βιταμίνες διατροφή

Όλες οι βιταμίνες που χρειαζόμαστε μπορούν να βρεθούν σε τρόφιμα, όπως το καστανό ρύζι, η παπάγια, οι μπανάνες, τα καρύδια, το πράσινο τσάι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και το κοτόπουλο.

Τα φυλλώδη λαχανικά και το κοτόπουλο είναι πλούσιες πηγές σιδήρου, που βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος. Τα καρύδια, τα αποξηραμένα φρούτα με βιταμίνη Κ και το πράσινο τσάι περιέχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που μπορούν να μειώσουν το πρήξιμο και τον πόνο στη μέση σας.

Αν ο πόνος περιόδου είναι ήπιος, τότε λίγη μαύρη σοκολάτα είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση σε σχέση με τα παυσίπονα – για να μην πούμε πιο νόστιμη! Η μαύρη σοκολάτα περιέχει μεγάλη ποσότητα κακάο, η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις και ανακουφιστικές ιδιότητες. Η χαλάρωση των μυών αλλά και η παραγωγή ενδορφινών, που φτιάχνουν τη διάθεση θα λειτουργήσουν με ένα πολύ θετικό τρόπο για τις δύσκολες στιγμές αυτών των ημερών!

Πίνε, τέλος, πολύ νερό, καθώς η σωστή ενυδάτωση βελτιώνει και την οξυγόνωση του οργανισμού. Απόφυγε την κατανάλωση αλκοόλ, κρασιού και καφεΐνης.

Τακτική άσκηση

Είναι γνωστό πως η άσκηση ενδυναμώνει τους μύες και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, εξασφαλίζοντας καλύτερη υγεία και φυσική κατάσταση. Εάν υποφέρεις από πόνους περιόδου, προσπάθησε ακόμη και εκείνες τις μέρες να κάνεις κάποιες απλές ασκήσεις. Ιδανική θεωρείται η αεροβική γυμναστική, το περπάτημα, η κολύμβηση και φυσικά η yoga. Οι ασκήσεις χαμηλής έντασης, βοηθούν την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου με ήπιο αλλά συστηματικό τρόπο. Τέλος, οι διατάσεις της πλάτης είναι ένας ακόμη πιο εύκολος τρόπος για να ξεμπλοκάρεις την πλάτη και τη μέση σου, αφού ανακουφίζουν άμεσα τους σφιγμένους μύες.

Αιθέρια έλαια και βότανα

Το τοπικό μασάζ με αποστάγματα από αιθέρια έλαια, είναι ένας φυσικός τρόπος χαλάρωσης, βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος και ευεξίας για την πάσχουσα περιοχή της μέσης. Μπορείς να να επιλέξεις ανάμεσα στο έλαιο της μέντας (peppermint), που έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και δροσίζει άμεσα το πονεμένο σημείο, ή και το λιβάνι (Frankincense) για τη ζωηρή, χαλαρωτική του μυρωδιά. Ένα άλλο πολύ ευεργετικό εκχύλισμα είναι αυτό της λυγαριάς (chasteberry), γνωστό για τη ρύθμιση του γυναικείου ορμονικού συστήματος και τη δυσμηνόρροια.

Η health expert Kirsten Karchmer και ιδρύτρια του Κέντρου Viv Wellness για τη μελέτη, την αντιμετώπιση και τη βελτίωση των πόνων περιόδου σε παγκόσμιο επίπεδο, προτείνει κάποια βότανα σαν σημαντική πηγή αντιμετώπισης του πόνου.

Σπόρος μάραθου: Ο μάραθος είναι ένα από τα πιο μελετημένα βότανα σχετικά με τον οξύ πόνο της δυσμηνόρροιας. Σε μια μελέτη του 2006 αποδείχθηκε ότι είναι εξίσου αποτελεσματικός με το μεφεναμικό οξύ, αντιφλεγμονώδες φάρμακο που συνταγογραφείται για τον πόνο περιόδου. Ο μάραθος μειώνει ακόμη το αίσθημα ναυτίας, την κόπωση και χαρίζει ένα αίσθημα αισιοδοξίας και καλής διάθεσης.

Κανέλα: Η κανέλα είναι σχεδόν εξίσου δραστική με την ιβουπροφένη για την απαλλαγή από τον πόνο, τις κράμπες και τη ναυτία. Σε μία έρευνα του 2015 με placebo, αποδείχθηκε ότι από τις 7 στις 10 περιπτώσεις, συνέβαλλε σημαντικά στη μείωση της δυσφορίας.

Πιπερόριζα (Ginger): Το τζίντζερ έχει ανάλογη δράση με το μεφεναμικό οξύ και την ιβουπροφένη και αντιμετωπίζει τα κοινά συμπτώματα, όπως ο πόνος στη μέση, ο πονοκέφαλος, οι γαστρεντερικές διαταραχές, η ναυτία και ο πόνος των μυών και των αρθρώσεων.

Ζώνη στήριξης μέσης

Προκειμένου να διευκολύνεις, όσο γίνεται, τις κινήσεις σου, μπορείς να στηρίξεις τη σπονδυλική στήλη και τη μέση σου με τη ζώνη στήριξης μέσης της Christou1910. Με 4 εύκαμπτες μπανέλες που ακολουθούν τη φυσική κίνηση του σώματος και έξτρα πλαϊνούς ιμάντες, αγκαλιάζει τη μέση. Η ζώνη δημιουργεί υπεραιμία, θερμαίνει άμεσα όλη την επιβαρυμένη περιοχή και επιτρέπει στα ενεργά θρεπτικά συστατικά του αίματος να «φτάσουν» γρήγορα στο πονεμένο σημείο, αντιμετωπίζοντας την οσφυαλγία. Θα τη βρεις σε μεγάλα σούπερμαρκετ Σκλαβενίτης, My Market ή Θανόπουλος.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece