«Πώς μπορώ να γίνω πιο αισιόδοξη;» Η ψυχολόγος Μυρτώ Μπεχράκη απαντά

Μπορεί να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε την καθημερινότητα; Μπορώ να γίνω πιο αισιόδοξη; Η ειδικός απαντά για την αισιοδοξία και πώς μπορούμε να νιώσουμε όλοι λίγο καλύτερα.

23.05.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

γυναίκα μπαλόνια χαρά ευτυχία υγεία υψηλή πίεση υγεία

Συνεργάστηκε η Μυρτώ Μπεχράκη, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια

Πώς μπορώ να γίνω αισιόδοξη; Η αισιοδοξία δεν… πουλιέται στα φαρμακεία! Μπορούμε όμως να γίνουμε πιο αισιόδοξοι αν αλλάξουμε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την καθημερινότητα και τις δυσκολίες της.

Happy, shinny people

Οι αισιόδοξοι άνθρωποι ξεχωρίζουν. Ανακαλύπτουν πλεονεκτήματα ακόμη και στις δύσκολες καταστάσεις, εστιάζουν στα θετικά στοιχεία των συνανθρώπων τους, με δυο λόγια μοιάζει σαν να έχουν βρει το μυστικό της «χαράς της ζωής». Φυσικά, η αισιοδοξία είναι στοιχείο της προσωπικότητας του καθενός μας, οπότε δεν είναι απλό να ξυπνήσουμε ένα πρωί έχοντας αποφασίσει πως από δω και πέρα θα είμαστε πιο αισιόδοξοι. Μπορούμε, ωστόσο, με μικρές κινήσεις και αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε, να προσπαθούμε ώστε κάθε μέρα να βρίσκουμε κάτι θετικό, έναν λόγο για να χαμογελάμε και να ατενίζουμε με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον.

Πώς μπορώ να γίνω πιο αισιόδοξη; Στάση ζωής ή θέμα χαρακτήρα;

Σίγουρα, όλοι θα θέλαμε να είμαστε αισιόδοξοι. Τι είναι όμως αυτό που μας κάνει να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο κι όχι μισοάδειο; Γιατί κάποιοι παραμένουν αισιόδοξοι, ακόμη όταν τους συμβαίνουν ατυχίες, ενώ άλλοι δεν αναγνωρίζουν ούτε τα θετικά που συμβαίνουν στη ζωή τους; «Κατ’ αρχήν να πούμε πως αν κάποιος νιώθει συνεχώς απαισιοδοξία και του λείπει η αίσθηση της χαράς, είναι σημαντικό να αναζητήσει με τη βοήθεια ενός ειδικού μήπως υπάρχει κάποιος βιολογικός παράγοντας που επηρεάζει το κομμάτι της αισιοδοξίας» επισημαίνει η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια Μυρτώ Μπεχράκη.

«Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ο τρόπος θεώρησης της ζωής στο κομμάτι που ονομάζουμε «αισιοδοξία» ξεκινά, σε σημαντικό βαθμό, στις πρώτες εμπειρίες μας με το περιβάλλον και κυρίως στη σχέση με τη μητέρα μας» συνεχίζει. «Αν έχουμε την τύχη να έχουμε μια μητέρα που είναι αρκετά κοντά στις ανάγκες μας, όχι μόνο τις σωματικές αλλά και τις ψυχικές, αν οι πρώτες εμπειρίες με τους γονείς μας είναι θετικές και νιώθουμε συναισθηματική ασφάλεια, λαμβάνουμε υποσυνείδητα το μήνυμα πως ο κόσμος που μας περιβάλλει είναι ασφαλής και «καλός». Έτσι, η προσωπικότητά μας δομείται με βάση την αυτοεκτίμηση και μπαίνουν τα πρώτα σπέρματα θετικής θεώρησης της ζωής. Η ασφάλεια που νιώθουμε καθώς μεγαλώνουμε μεταφράζεται αργότερα σε αισιοδοξία. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει πως αν οι πρώτες μας εμπειρίες δεν είναι ιδανικές θα είμαστε φύσει απαισιόδοξοι. Ας μην ξεχνάμε πως το ζητούμενο είναι, καθώς ωριμάζουμε, να προσπαθούμε να βελτιώνουμε τον εαυτό μας. Ακόμη, λοιπόν, κι αν δεν είμαστε αισιόδοξοι, μπορούμε να κάνουμε μικρές προσπάθειες ώστε να εστιάζουμε την προσοχή μας στα θετικά που μας συμβαίνουν κι όχι στα αρνητικά. Και φυσικά, όσο περισσότερο προσπαθούμε, τόσο ευκολότερο θα γίνεται», συμπληρώνει η ειδικός.

Διάβασε επίσης: Τροφές και διάθεση: Τα λιπαρά που ευθύνονται για την καλή αλλά και την κακή διάθεση

Διάβασε επίσης: Τα brazil nuts είναι γεμάτα βιταμίνες! Ξέρεις όμως πότε μπορεί να έχουν παρενέργειες για την υγεία σου;

Πώς μπορώ να γίνω πιο αισιόδοξη;

Εάν καταλάβουμε ότι «μένουμε» πολύ στο αρνητικό, ίσως έχει νόημα να σκεφτούμε με τον εαυτό μας και να συνειδητοποιήσουμε εάν υπάρχουν λόγοι που μας οδηγούν σε αυτή τη συμπεριφορά. Από τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσουμε τη στάση μας μπορούμε να την αλλάξουμε, να δεχτούμε για τον εαυτό μας το δικαίωμα να ζούμε καλύτερα, ότι μας αξίζει να παίρνουμε τα θετικά που έχει να μας δώσει η ζωή και συνάνθρωποί μας. Η Μυρτώ Μπεχράκη μας δίνει μερικές συμβουλές για το πώς μπορούμε να βλέπουμε όλοι μας τη ζωή λίγο πιο… ροζ.

Ψάχνουμε σε κάθε κατάσταση, ακόμη και στις… αναποδιές, να βρούμε ένα θετικό στοιχείο, το οποίο θα τονίσουμε στο μυαλό μας για να αισθανθούμε καλύτερα. Ας μην ξεχνάμε ότι ουδέν κακόν αμιγές καλού.

Περιμένουμε να μας συμβεί το καλύτερο αντί να προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο. Ακόμη όμως κι αν τα πράγματα δεν έρθουν όπως τα θέλουμε, μπορούμε να υιοθετήσουμε την παροιμία «κάθε εμπόδιο για καλό».

Αντιδρούμε σε ό,τι δεν μας αρέσει και δε δεχόμαστε αναντίρρητα αυτά που μας συμβαίνουν. Αυτή η παθητική στάση δεν μας επιτρέπει να διεκδικήσουμε κάτι περισσότερο, ούτε να δούμε τα θετικά στοιχεία κάθε κατάστασης. Η αισιοδοξία, αντίθετα, επιτρέπει τη διεκδίκηση και το αντίθετο.

Ο «νόμος του Μέρφι» υποστηρίζει πως αν είναι να πάει κάτι στραβά, θα συμβεί. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να αγχωνόμαστε για ό,τι είναι πιθανό να μην γίνει όπως το θέλουμε. Ας περιμένουμε να δούμε. Μπορεί η πραγματικότητα να μας διαψεύσει ευχάριστα.

Κάνουμε βόλτες κάτω από τον ήλιο τα Σαββατοκύριακα, ανοίγουμε τις κουρτίνες να μπει το φως στο σπίτι μας, περπατάμε τις κοντινές αποστάσεις. Το φως του ήλιου είναι το υπ’ αριθμόν 1 φυσικό αντικαταθλιπτικό και μας χαρίζει καλή διάθεση και αισιοδοξία.

Γυμναζόμαστε. Η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή μας. Αισθανόμαστε καλύτερα με το σώμα μας, αυξάνεται η αυτοπεποίθησή μας, γινόμαστε πιο κοινωνικές, βγαίνουμε συχνότερα από το σπίτι. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλουν στο να είμαστε πιο αισιόδοξες.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece