Γιατί είναι σημαντικό να ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ έλλειψη βιταμίνης Β12

Γνωρίζεις πως πολλοί άνθρωποι έχουν έλλειψη βιταμίνης Β12; Ωστόσο είναι πολύ σημαντική για όλες τις λειτουργίες του οργανισμού!

16.10.2018

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

συμπλήρωμα διατροφής βιταμίνης Β12

Αν ήξερες πόσο σημαντική είναι για τον οργανισμό σου, θα καταλάβαινες γιατί πρέπει να φροντίσεις να μην έχεις έλλειψη βιταμίνης Β12! Διάβασε τρεις επιστημονικά αποδεδειγμένους τρόπους με τους οποίους η Β12 είναι πολύτιμη για το σώμα σου και κάνε έξυπνες διατροφικές επιλογές ώστε να παίρνεις τη σωστή ποσότητα.

Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα για να μην έχεις έλλειψη βιταμίνης Β12

Σύμφωνα με τις τρέχουσες συστάσεις από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), η ΣΗΠ για τη Β12 είναι τα 4 mg τη μέρα για άντρες και γυναίκες και 5 mg για μητέρες που θηλάζουν.

Γιατί είναι σημαντικό να ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ έλλειψη βιταμίνης Β12

Η Β12 ή κοβαλαμίνη είναι μια βασική βιταμίνη, που είναι απαραίτητη στο σώμα μας αλλά δεν μπορεί να τη συνθέσει μόνο του. Έχει πολλούς ρόλους στη λειτουργία του οργανισμού μας, ανάμεσά τους είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία των νευρικών κυττάρων ενώ χρειάζεται για τη σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων και του DNA! Δες εδώ τρεις βασικούς λόγους που πρέπει να φροντίζεις να παίρνεις από τη διατροφή σου την απαραίτητη Β12.

Προλαμβάνει την αναιμία

Η βιταμίνη Β12 παίζει ζωτικό ρόλο στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων στον οργανισμό. Τα χαμηλά επίπεδά της προκαλούν μείωση στο σχηματισμό νέων ερυθρών αιμοσφαιρίων και τα εμποδίζουν να αναπτυχθούν ομαλά. (Διάβασε εδώ στα αγγλικά την έρευνα για την βιταμίνη Β12 και την αναιμία όπως δημοσιεύτηκε στο PubMedHealth.)

Ενώ τα υγιή ερυρθά αιμοσφαίρια είναι μικρά και στρογγυλά, όταν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης Β12 γίνονται πιο μεγάλα και το σχήμα τους γίνεται ωοειδές (οβάλ).

Να δώσω στο παιδί βιταμίνες; Πότε χρειάζεται και πότε όχι;

Σίδηρος, βιταμίνες Β και Ω3 λιπαρά οξέα: Πότε χρειάζεσαι συμπλήρωμα και από ποιες τροφές παίρνεις αυτά τα απαραίτητα στοιχεία;

B12, B6, B2, χολίνη: Όλο το σύμπλεγμα βιταμινών Β που χρειάζεσαι και ποιες τροφές είναι οι καλύτερες πηγές

Εξαιτίας του μεγαλύτερου και ακανόνιστου σχήματος, τα ερυθρά αιμοσφαίρια δεν μπορούν να μεταφερθούν με τον απαραίτητο ρυθμό από τον μυελό των οστών στο κυκλοφορικό, ρποκαλώντας μεγαλοβλαστική αναιμία. Κάποια από τα συμπτώματα που μπορεί να νιώθεις είναι έντονη κόπωση και αδυναμία.

Για υγιή οστά και πρόληψη της οστεοπόρωσης

Μελέτη σε πάνω από 2.500 ενήλικες έδειξαν πως άνθρωποι με έλλειψη βιταμίνης Β12 είχαν επίσης χαμηλότερη οστική πυκνότητα. (Διάβασε εδώ στα αγγλικά την έρευνα για την βιταμίνη Β12 και την οστική πυκνότητα όπως δημοσιεύτηκε στο PubMed.gov). Η χαμηλή οστική πυκνότητα αυξάνει τις πιθανότητες για κατάγματα και για οστεοπόρωση, ειδικά στις γυναίκες.

Προλαμβάνει γενετικές ανωμαλίες στην εγκυμοσύνη

Τα επαρκή επίπεδα βιταμίνης Β12 είναι ζωτικής σημασίας για μια υγιή εγκυμοσύνη. Μελέτες δείχνουν πως η επαρκής ποσότητα της συγκεκριμένης βιταμίνης είναι απαραίτητη για να αναπτυχθούν σωστά ο εγκέφαλος και το νευρικό σύστημα του εμβρύου. Μαζί με το φολικό οξύ, η Β12 παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη των ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο US National Library of Medicine National Institutes of Health (μπορείς να τη διαβάσεις εδώ στα αγγλικά) τονίζει τη συνέργεια των δύο αυτών θρεπτικών συστατικών για μια υγιή εγκυμοσύνη. Τονίζει μάλιστα πως γυναίκες με επίπεδα βιταμίνης Β12 χαμηλότερα από 250 mg/dL ήταν τρεις φορές πιο πιθανό να γεννήσουν παιδί με γενετική ανωμαλία, συγκριτικά με εκείνες που είχαν επαρκείς ποσότητες, περίπου 400 mg/dL

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece