3 tips για δυνατό ανοσοποιητικό και ενέργεια στο φουλ

Συντόνισε το ανοσοποιητικό σου και ακολούθησε τις παρακάτω διαφορετικές προσεγγίσεις, που θα το κρατήσουν σε ισορροπία!

αναπνοή iStock

Το σώμα σου καθημερινά βρίσκεται σε διαρκή δράση προκειμένου να ισορροπήσει τις πηγές του (βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία κ.ά.) οι οποίες προορίζονται για την άμυνα του οργανισμού σου. "Καθημερινά το ανοσοποιητικό σύστημα έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων" λέει η Julienne Bower, PhD, ερευνήτρια στο Cousins Center Psychoneuroimmunology του UCLA. "Μια υψηλή απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος δεν είναι πάντα ό,τι καλύτερο. Για κάποιες από τις διαδικασίες του οργανισμού αυτό που θέλεις είναι πιο χαμηλή ανοσολογική απόκριση, για άλλες θέλεις κάτι πιο στιβαρό, σίγουρα πάντως κάθε φορά η σωστή αντίδραση έχει να κάνει με τις ανάγκες του οργανισμού και όσα έχει να αντιμετωπίσει" προσθέτει η ίδια.  

Οι παρακάτω πρακτικές θα σε βοηθήσουν να έχεις πιο ισορροπημένο 
ανοσοποιητικό σύστημα: 

Σταμάτα την κακή επίδραση του στρες

Το ψυχικό στρες σχετίζεται με φλεγμονή στο σώμα και προκαλεί μια χρήσιμη ανοσοαπόκριση η οποία σε προφυλάσσει σε μια περίπτωση όπου υπάρχει πραγματικός κίνδυνος για την υγεία σου. Εάν όμως δεν υπάρχει πραγματικός λόγος, απλά σπαταλά τους πόρους του οργανισμού σου, με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σου. "Γενικά, αυτό που θέλεις για να είσαι υγιής είναι χαμηλά επίπεδα φλεγμονής και, όταν υπάρξει ανάγκη, μια στοχευμένη, χρονικά περιορισμένη, φλεγμονώδη απόκριση" τονίζει η Bower. Με άλλα λόγια, αν δεν υπάρχει κάποια μόλυνση, δε χρειάζεται το ανοσοποιητικό σου σύστημα να δουλεύει στο φουλ. Οι καθημερινές μικρές δόσεις αυτογνωσίας και ενσυνείδησης θα σε βοηθήσουν, όπως και ο διαλογισμός. 

Ανάπνευσε καλύτερα

Ένα εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις ενεργή την άμυνα των αεραγωγών σου είναι ο υγραντήρας. "Το αναπνευστικό μας σύστημα απαιτεί συγκεκριμένη ποσότητα υγρασίας για να μπορέσει να απομακρύνει τις ξένες ουσίες που εισπνέουμε" επισημαίνει ο Akiko Iwasaki, PhD, καθηγητής Ανοσοβιολογίας στο Πανεπιστήμιο Yale. Με υγρασία κάτω του 40%, το σύστημα απομάκρυνσης των ξένων ουσιών δεν μπορεί να λειτουργήσει, έτσι, περισσότεροι αερομεταφερόμενοι ιοί ή και βακτήρια βρίσκουν ελεύθερο πεδίο και συσσωρεύονται στον πνεύμονα.

Ενεργοποίησε την αποτοξίνωση μέσω της άσκησης

Αυτό είναι ένα άλλο μαγικό επίτευγμα της άσκησης: Θα βοηθήσει στην ενίσχυση του κυτταρικού συστήματος απομάκρυνσης των "σκουπιδιών" που εκκρίνει το σώμα. "Το ανοσοποιητικό σου σύστημα απαιτεί υγιή κύτταρα για να λειτουργήσει" σημειώνει ο Iwasaki

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i