6 προβλήματα στα πόδια που έχουν θεραπεία

Ο Απόστολος Σαλίβερος, αγγειοχειρουργός, διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, μας εξηγεί ποιες θεραπείες υπάρχουν για τα προβλήματα στα πόδια.

legs istock

Βρήκαμε τις λύσεις για τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στα πόδια ώστε να μπορείς να τα αναδείξεις όπως τους αξίζει.

1. Μελανιές

"Προκαλούνται από σπασμένα αιμοφόρα αγγεία κάτω από το δέρμα, με αποτέλεσμα τη φλεγμονή στο δέρμα, που πυροδοτεί την ανάπλασή του" εξηγεί o Απόστολος Σαλίβερος, αγγειοχειρουργός, διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος της European Society of Vascular Surgery.

Τι να κάνεις: Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, ο ειδικός λέει ότι θα πρέπει να αποφύγεις να τρίβεις μια μελανιά, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερα σημάδια μετά. Ιδανικά θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια αντιθρομβωτική κρέμα με θεραπευτικούς παράγοντες. Συνήθως οι κρέμες αυτές μειώνουν τη φλεγμονή και το πρήξιμο και βελτιώνουν τοπικά την κυκλοφορία του αίματος ώστε να θεραπευτεί πιο γρήγορα η μελανιά.

Ενοχλήσεις στα πόδια; Κάλοι και φουσκάλες; Έτσι θα απαλλαγείς!

2. Κάλοι και σκληρύνσεις

Παρότι συχνά τους συγχέουμε, οι σκληρύνσεις και οι κάλοι διαφέρουν μεταξύ τους. Παρότι είναι και τα δύο σημεία του δέρματος που έχουν σκληρύνει εξαιτίας επαναλαμβανόμενης πίεσης, οι κάλοι συνήθως είναι στρογγυλοί και έχουν ένα σκληρό κέντρο που περιβάλλεται από φλεγμονώδη επιδερμίδα και πονάς όταν τους πιέσεις.

Οι σκληρύνσεις, από την άλλη πλευρά, είναι μεγαλύτερες περιοχές σκληρού δέρματος όπου δεν ξεχωρίζουν τα όριά τους και συνήθως είναι ανώδυνες. Οι κάλοι συνήθως σχηματίζονται πάνω στα δάχτυλα, ενώ οι σκληρύνσεις στο πέλμα. Πέρα από την εμφάνισή τους, τα αίτια και η θεραπεία τους είναι παρόμοια.

Τι να κάνεις: Τα παπούτσια με κακή εφαρμογή είναι μία από τις βασικές αιτίες. Είναι πιο εύκολο να προλάβεις τις σκληρύνσεις και τους κάλους παρά να τους θεραπεύσεις, οπότε μερικές φορές την εβδομάδα, μετά το ντους σου που θα έχουν μαλακώσει τα πόδια σου, απαλλάξου από το νεκρό δέρμα.

Ένα απολεπιστικό scrub μπορεί να κάνει τη δουλειά. Για επίμονες σκληρύνσεις τρίψε τα πέλματα με ελαφρόπετρα. Απλά βεβαιώσου ότι τη φυλάς κάπου στεγνά ώστε να μην αναπτυχθούν επίμονοι και ενοχλητικοί μύκητες.

Μετά άπλωσε ενυδατική – η λοσιόν που χρησιμοποιείς για όλο σου το σώμα είναι μια χαρά, αν όμως θέλεις κάτι καλύτερο, διάλεξε μία με λακτικό οξύ ή με ουρία. Στο φαρμακείο θα βρεις και ειδικά επιθέματα για κάλους που θα μειώσουν το πρόβλημα.

Αν όμως είσαι τυχερή και τα προλάβεις, θα πρέπει στο εξής να φροντίζεις τακτικά τα πόδια σου με απολέπιση και ενυδάτωση.

3. Σημάδια στα γόνατα

Τα σημάδια στα γόνατα μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες: τραυματισμούς στα πόδια, φλεγμονές του δέρματος, τσιμπήματα από κουνούπια καθώς και τρίχες που μεγαλώνουν προς τα μέσα.

Τι να κάνεις: Εάν τα σημάδια έχουν γίνει μόνιμα, οι θεραπείες μικροδερμοαπόξεσης βοηθούν στην απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων και την ανάπλαση της επιδερμίδας με αποτέλεσμα να γίνονται σταδιακά λιγότερο ορατά τα σημάδια.

Εναλλακτικά, ζήτησε από το δερματολόγο σου να σου συστήσει μια κρέμα με αναπλαστικές ιδιότητες και δραστικά συστατικά που συμβάλλουν στη γρήγορη επούλωση και ανανέωση των κυττάρων της επιδερμίδας.

 Ο πιο απλός τρόπος, τέλος, είναι να κάνεις τακτικά απολέπιση στο σώμα σου. Διάλεξε ένα προϊόν, κατά προτίμηση με βιταμίνες Α, C και Ε που απομακρύνουν τα νεκρά κύτταρα και ενυδατώνουν την επιδερμίδα, και εφάρμοσέ το κάνοντας απαλό μασάζ σε στεγνό ή νωπό δέρμα.

4. Σκασμένες φτέρνες

Προκαλούνται από ανεπαρκή ενυδάτωση, αλλά μπορεί να οφείλεται και σε προβλήματα υγείας, όπως διαβήτης ή έκζεμα, αλλά απασχολούν σχεδόν το σύνολο των γυναικών. Και το κακό είναι πως οι σαγιονάρες και τα σανδάλια επιδεινώνουν το πρόβλημα!

Τι να κάνεις: Στην αγορά κυκλοφορούν πολλές κρέμες που αντιμετωπίζουν την ξηρότητα με εντατική ενυδάτωση που προσφέρουν συστατικά όπως σακχαρίτες ισομερισμού, ένα φυσικό σύμπλεγμα υδατανθράκων που προσελκύουν και συγκρατούν την υγρασία.

Plus: Η ελαφρόπετρα μπορεί να μειώσει πολύ το πρόβλημα, όπως και τα νέα gadgets τριβής με μπαταρίες.

5. Ξηρό δέρμα

Το ήξερες πως μια απλή δραστηριότητα όπως το καθημερινό σου μπάνιο "γδύνει" το δέρμα σου από την πολύτιμη υγρασία; Βάλε και τις ώρες που περνάς σε κλιματιζόμενους χώρους και την έκθεση σε ισχυρά απορρυπαντικά και έχεις την εικόνα: Δέρμα ξηρό, που σε τρώει και ξεφλουδίζει, δέρμα που δείχνει πιο γερασμένο και είναι επιρρεπές σε μολύνσεις.

Τι να κάνεις: Η ενυδατική κρέμα πρέπει να γίνει η καλύτερη φίλη σου! Για να είναι πιο αποτελεσματική η ενυδάτωση: ξεκίνα με μια καλή απολέπιση σε όλο σου το σώμα – και κάνε απολέπιση περίπου μία φορά την εβδομάδα. Θα δεις μεγάλη διαφορά.

6. Κιρσοί και ευρυαγγείες

Κιρσοί ονομάζονται οι διατεταμένες επιφανειακές φλέβες στα πόδια. "Οι συνήθεις αιτίες είναι η κληρονομικότητα, η εγκυμοσύνη, η ορθοστασία, η καθιστική ζωή και τα τραύματα και προκαλούν συχνά οίδημα των κάτω άκρων, κράμπες, "κάψιμο” στα πόδια και αίσθηση ότι τα πόδια είναι βαριά και κουρασμένα, ενώ σε προχωρημένο στάδιο προκαλούν φλεβικό έλκος, αιμορραγίες και θρομβώσεις" εξηγεί ο ειδικός.

Οι ευρυαγγείες είναι διατεταμένα φλεβίδια του δέρματος που, εκτός από το αισθητικό πρόβλημα που δημιουργούν, μπορεί να προκαλέσουν καψίματα ή τοπικά ενοχλήματα (συχνά στις μέρες της περιόδου συμβαίνει αυτό). Δεν προκαλούν σοβαρές επιπλοκές, όπως θρόμβωση.

Τι να κάνεις: Απόφυγε όσο το δυνατόν την πολύωρη ορθοστασία ή την παρατεταμένη ακινησία σε καθιστή θέση και την πολύωρη έκθεση στον ήλιο ή σε θερμότητα.

Γυμνάσου: Είτε περπατάς μισή με μία περίπου ώρα την ημέρα, είτε κάνεις γυμναστική στο σπίτι (ειδικά με ασκήσεις που γυμνάζουν τα πόδια σηκωμένα, όπως τα ψαλιδάκια) ή ποδηλασία, είτε τέλος την καλύτερη άσκηση που υπάρχει για τέτοιες παθήσεις, την κολύμβηση. Απόφυγε την ηλιοθεραπεία και την έκθεση στον ήλιο μεταξύ 12 και 3 το μεσημέρι.

Οι ευρυαγγείες και οι κιρσοί διορθώνονται με σκληροθεραπεία, με λέιζερ ή με θερμοπηξία. Συμβουλεύσου το γιατρό σου, για να βρεις ποια μέθοδος σου ταιριάζει καλύτερα.

3 προβλήματα στα πόδια που προμηνύουν μεγαλύτερο πρόβλημα υγείας

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i