Αέρια στο έντερο και δυσπεψία; Δες πώς θα τα αποφύγεις φυσικά

Η δυσπεψία και ο μετεωρισμός, τα αέρια στο έντερο δηλαδή, είναι δύο συχνές ενοχλήσεις που μπορεί να σου χαλάσουν τη διάθεση. Διάβασε εδώ 3 φυσικούς τρόπους για να τα περιορίσεις.

29.05.2020

εχεις διαβασει

στομάχι έντερο βακτήρια προβιοτικά

Υπάρχουν κάποιες καταστάσεις για τις οποίες αποφεύγουμε να μιλήσουμε, μας χαλάνε όμως τη διάθεση και την εμφάνισή μας ακόμη. Δύο από αυτές είναι ο μετεωρισμός, τα αέρια στο έντερο δηλαδή και η δυσπεψία.

Σε κάθε περίπτωση που τα συμπτώματα αυτά επιμένουν, ειδικά αν είναι επώδυνα, θα πρέπει να το συζητήσεις με το γαστρεντερολόγο σου και να το διερευνήσετε. Σαν… πρώτη γραμμή άμυνας όμως μπορείς να υιοθετήσεις τις παρακάτω καλές συνήθειες που θα σε βοηθήσουν.

Αέρια στο έντερο και δυσπεψία: Φυσικές λύσεις

Η δυσπεψία και ο μετεωρισμός (δηλαδή αέρια στο έντερο) δεν είναι ασθένειες, αλλά αρκετά συνηθισμένες διαταραχές του γαστρεντερικού, οι οποίες συχνά επηρεάζουν έντονα την καθημερινότητά μας.

Τα συμπτώματα

Αίσθηση φουσκώματος, βάρος και πόνος στην κοιλιά, πρήξιμο ή ακόμη και πιο έντονα συμπτώματα όπως πόνος και δυσφορία στο στομάχι και αέρια.

Σε τι οφείλονται

Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να σχετίζονται με το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, σπαστική κολίτιδα ή άλλα νοσήματα του εντέρου. Σε κάποιους ανθρώπους τα συμπτώματα επηρεάζονται επίσης από την ψυχολογική τους διάθεση και το αυξημένο στρες. Μελέτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δείχνουν πως περίπου 3 στους 10 ενήλικες ταλαιπωρούνται από αυτά τα συμπτώματα, με τις γυναίκες να έχουμε την δυσάρεστη πρωτιά.

Διάβασε επίσης: Τα σημάδια υγείας που δίνει το έντερο από τα κόπρανα

Διάβασε επίσης: 4 πράγματα που είναι καλό να γνωρίζεις πριν κάνεις κολονοσκόπηση

Πώς μπορείς να προλάβεις τα συμπτώματα

Περιόρισε το αλάτι

Από τις τηγανητές πατάτες μέχρι τη σαλάτα με ζυμαρικά, και από τα αλλαντικά μέχρι την έτοιμη σάλτσα, το πρόσθετο αλάτι μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών. «Εάν νιώθεις φουσκωμένη, ίσως πρέπει να αυξήσεις την κατανάλωση τροφών που είναι φυσικά διουρητικά, όπως ο μαϊντανός ή το σπαράγγι» συμβουλεύει η δρ. Liz Lipski, συγγραφέας του Digestive Wellness.

Μείωσε τους υδατάνθρακες

Το φούσκωμα συχνά μπορεί να οφείλεται σε υπερβολική ποσότητα επιβλαβών βακτηρίων στον πεπτικό σωλήνα, τα οποία μπορείς να σκοτώσεις, κάνοντάς τα να λιμοκτονήσουν . Αγαπούν τους απλούς υδατάνθρακες, όπως το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και τα γλυκά. Τι μισούν; Τα προϊόντα ολικής αλέσεως, το άπαχο κρέας, τα ψάρια και το κοτόπουλο.

Θρέψε τα καλά βακτήρια

Για να επαναφέρεις τη σωστή αναλογία «καλών» και «κακών» βακτηρίων στο έντερό σου,  μπορείς να καταναλώνεις προβιοτικές τροφές, όπως το γιαούρτι ή συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά και πρεβιοτικά.

Κράτησε ημερολόγιο

Αν οι ενοχλήσεις είναι έντονες και τακτικές, άρχισε να σημειώνεις τι τρως και συνδύασε τυχόν τροφές με το φούσκωμα ή τη δυσπεψία. Το «ημερολόγιο» αυτό, θα φανεί πολύ χρήσιμο αν χρειαστεί να επισκεφθείς το γαστρεντερολόγο σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece