Υγεία καρδιάς: Kάνε το παρακάτω τεστ και μάθε αν φροντίζεις σωστά την καρδιαγγειακή υγεία σου

Η διαφορά ανάμεσα σε μια καρδιά που χτυπά δυνατά και μια ωρολογιακή βόμβα θα μπορούσε να είναι πολύ απλή: η σωστή και έγκυρη πληροφόρηση.

14.06.2018

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε ο Δημήτριος Τσιαχρής, διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτροφυσιολογίας και Βηματοδότησης του Athens Heart Center στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών (www.iatrikokentro.gr).

1 Από τις παρακάτω επιλογές πρωινού κύκλωσε αυτήν που έχει το λιγότερο νάτριο (αλάτι) ανά μερίδα.

• Δημητριακά πρωινού από καλαμπόκι ή νιφάδες βρόμης

• Στραγγιστό γιαούρτι ή τυρί κότατζ

• Ψωμί ολικής αλέσεως ή ένα ψωμάκι για σάντουιτς

Απάντηση: Η βρόμη, το γιαούρτι και το ψωμί ολικής περιέχουν σημαντικά λιγότερο νάτριο από τις άλλες επιλογές. Γιατί σε ενδιαφέρει;

Σύμφωνα με έρευνα στις ΗΠΑ, οι Αμερικανοί καταναλώνουν πάνω από 3.400 mg νάτριο τη μέρα – πολύ περισσότερο από το όριο των 2.300 mg που προτείνουν από την αμερικανική Ένωση για την Υγεία της Καρδιάς και σχεδόν το διπλάσιο από το ιδανικό όριο των 1.500 mg. «Η μεγάλη ποσότητα νατρίου μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, η οποία σχετίζεται άμεσα με τις καρδιοπάθειες» εξηγεί ο Δημήτριος Τσιαχρής, διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτροφυσιολογίας και Βηματοδότησης του Athens Heart Center στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών (www.iatrikokentro.gr).

Προσπάθησε να τρως κυρίως φρέσκες τροφές και να διαβάζεις πάντα τις ετικέτες. Ένας απλός κανόνας που μπορείς να θυμάσαι: Διάλεγε τροφές που να περιέχουν μόνο 1 mg νάτριο ή και λιγότερο ανά θερμίδα, π.χ., όχι πάνω από 100 mg νάτριο για μια τροφή που σου δίνει 100 θερμίδες.

 2. Ποια από τα  παρακάτω δεν  αποτελεί παράγοντα  κινδύνου για καρδιοπάθειες;

Α. Η υψηλή αρτηριακή πίεση

Β. Η παχυσαρκία

Γ. Οι ημικρανίες

Δ. Το κάπνισμα

Ε. Ο διαβήτης

Απάντηση: Όλα μπορεί να συνδέονται με καρδιοπάθειες και πιθανόν ο μόνος παράγοντας που σε ξαφνιάζει είναι οι ημικρανίες. Σε μελέτη από το Χάρβαρντ σε πάνω από 100.000 γυναίκες βρέθηκε πως εκείνες που υποφέρουν από ημικρανίες ήταν 50% πιο πιθανό να πάθουν έμφραγμα του μυοκαρδίου ή εγκεφαλικό επεισόδιο, ανεξάρτητα από τους άλλους παράγοντες κινδύνου. Η γενετική, οι ορμόνες και η φλεγμονή είναι πιθανοί ένοχοι, στην πραγματικότητα όμως δε γνωρίζουμε ακόμη τον ακριβή μηχανισμό που συνδέει αυτά τα δύο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τι βλάπτει την καρδιά σου και δεν το ξέρεις

3. Σωστό ή λάθος: «Οι γυναίκες πρέπει να αρχίσουν να ανησυχούν για την καρδιά τους όταν μπουν  στην εμμηνόπαυση».

Απάντηση: Η εμμηνόπαυση είναι η περίοδος κατά την οποία χάνεται η προστασία που προσφέρουν τα οιστρογόνα στην καρδιά και στα αγγεία. Θεωρείται πως η μείωση των οιστρογόνων μπορεί να κάνει τις αρτηρίες λιγότερο ελαστικές αυξάνοντας την αρτηριακή πίεση για την καρδιά. Πρόσφατα ερευνητές παρακολούθησαν σχεδόν 1.500 γυναίκες επί 9 χρόνια και ανακάλυψαν πως ακόμη και νωρίτερα, στα χρόνια πριν την εμμηνόπαυση, εντοπίστηκε μεταβολικό σύνδρομο, μια ομάδα παραγόντων κινδύνου που συμπεριλαμβάνει υψηλό σάκχαρο νηστείας, λιπιδίων και υψηλή πίεση, τα οποία συσχετίζονται με εμφάνιση καρδιοπαθειών.

 4 Είσαι παθιασμένη με τη δουλειά σου; Πόσες ώρες την εβδομάδα μπορείς να δουλεύεις προτού αρχίζει να πληρώνει το κόστος η καρδιά σου;

Α. 45

Β. 50

Γ. 55

Δ. 60

Απάντηση: Α Όταν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τέξας και το Πανεπιστήμιο St. Thomas στο Χιούστον ανέλυσαν δεδομένα από 1.900 ανθρώπους, βρήκαν πως οι άνθρωποι που δούλευαν πάνω από 45 ώρες την εβδομάδα για τουλάχιστον10 χρόνια είχαν για κάθε επιπλέον ώρα μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών. Ο κίνδυνος αυξανόταν κατά 16% όταν οι άνθρωποι έφταναν τις 55 ώρες και 35% με 60 ώρες εργασίας. 5

5 Ποιο από τα παρακάτω θα μπορούσε να είναι ένα προειδοποιητικό σύμπτωμα καρδιακής προσβολής;

Α. Άγχος

Β. Ναυτία

Γ. Πόνος στο πιγούνι

Δ. Κόπωση

Ε. Ιδρώτας

Απάντηση: Όλα. «Είναι δύσκολο να αναλύσουμε κάποια από αυτά τα συμπτώματα, επειδή συχνά οι γυναίκες τα θεωρούν ως κομμάτι της καθημερινότητάς τους» απαντά ο γιατρός. Θέσε στον εαυτό σου τρεις ερωτήσεις: «Είναι αυτό το σύμπτωμα νέο;», «Εμφανίστηκε ξαφνικά;», «Υποχωρεί αν ξεκουραστώ για μερικά λεπτά;». «Όταν αμφιβάλλεις, κάλεσε ασθενοφόρο» συμβουλεύει. «Στη χειρότερη περίπτωση θα χάσεις λίγο χρόνο στο νοσοκομείο κι αυτό είναι πολύ καλύτερο από την εναλλακτική!».

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Γιατί ανατριχιάζεις; Γιατί μουλιάζουν τα χέρια; Τι δείχνει το φτέρνισμα και ο λόξυγγας; Όσα δείχνουν οι μηχανισμοί άμυνας του σώματος

Γιατί μουλιάζουν τα δάχτυλά σου μέσα στο νερό; Γιατί ανατριχιάζεις; Τι συμβαίνει και παθαίνεις λόξυγγα; Το σώμα σου… μιλάει!

6 απόλυτα φυσικοί τρόποι για ενέργεια στη στιγμή (και το μαγικό smoothie!)

Απόκτησε ενέργεια και ενεργοποίησε το μεταβολισμό σου με τις 6 τεχνικές που είναι εύκολα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητά σου.

Κάθε πότε να αλλάζω τα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες; (πιο συχνά απ’ όσο νόμιζες!)

Εσύ κάθε πότε αλλάζεις τα σεντόνια σου; Κάθε εβδομάδα, κάθε δύο εβδομάδες ή κάθε μήνα; Και τι σχέση έχει η αλλαγή στα σεντόνια με την καλή υγεία σου; Ιδού.

Αυτές είναι οι 20 βασικές γυναικείες ορμόνες! Πώς σε επηρεάζουν και πώς μπορείς να τις επηρεάσεις εσύ;

Σε παχαίνουν, σε αδυνατίζουν, σε θυμώνουν, σου δημιουργούν σπυράκια. Μάθε τα πάντα για τις γυναικείες ορμόνες με τις οδηγίες του ενδοκρινολόγου.

Διατροφή για το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Μερικές καλές επιλογές: Λευκό ρύζι, πουρές πατάτας, γλυκοπατάτα, κολοκύθα, κομπόστα με ξεφλουδισμένο αχλάδι.

#shapegreece