Λίπος στο συκώτι: Γιατί είναι σοβαρό και πώς μπορεί να μειωθεί

Το λίπος στο συκώτι είναι μια κατάσταση που συνδέεται με σοβαρά προβλήματα υγείας. 

12.12.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

συκώτι υγεία

Συνεργάστηκε ο Σταύρος Σταθόπουλος, φυσικοθεραπευτής εξειδικευμένος στην αποκατάσταση νευρολογικών & νευροψυχολογικών δυσχερειών Γ.Ν.Α «Ο Ευαγγελισμός»

Το λίπος στο συκώτι είναι μια κατάσταση που δυνητικά μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας αφού εμποδίζει το συκώτι να επιτελέσει το ρόλο του στον οργανισμό: Δυσκολεύεται δηλαδή να εμποδίσει την απομάκρυνση των τοξινών και στην παραγωγή χολής για το πεπτικό σύστημα. Το λιπώδες ήπαρ όπως λέγεται αλλιώς μπορεί να σχετίζεται με αλκοολική ηπατική νόσο και μη αλκοολική λιπαρή ηπατική νόσος και αποτελεί επιπλοκή της παχυσαρκίας. Είναι επίσης πιθανό να προκληθεί στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Πώς μπορεί να μειωθεί το λίπος στο συκώτι;

Η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση μειώνουν τα επίπεδα του λίπους στο συκώτι. (Μπορείς να διαβάσεις εδώ τη σχετική μελέτη στα αγγλικά.) Οι άνθρωποι που είναι σε καλή φυσική κατάσταση και γυμνάζονται σε τακτική βάση, όχι μόνο αισθάνονται καλύτερα, αλλά συχνά ανταποκρίνονται πιο θετικά σε ιατρική θεραπεία. Ωστόσο, όταν μιλάμε για το λίπος στο συκώτι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η συνολική μείωση του λίπους στον οργανισμό. Κάθε είδους άσκηση μπορεί να συμβάλει σε αυτό το σκοπό. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που χρειάζεται να κάνεις για να προστατέψεις το συκώτι σου είναι να αυξήσεις τη φυσική σου δραστηριότητα!

Η περιφέρεια της μέσης μετράει

Παρότι η παχυσαρκία θεωρείται βασικός παράγοντας κινδύνου για το λίπος στο συκώτι, η περιφέρεια της μέσης αποτελεί επίσης ένδειξη. Οι άνθρωποι που διατρέχουν κίνδυνο εμφάνισης μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος, δηλαδή μη αλκοολικής στεατοηπατίτιδας (NAFLD), μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο ακόμη και χωρίς να είναι παχύσαρκοι εάν έχουν περιφέρεια μέσης άνω των 94 cm για τους άνδρες και άνω των 80 cm για τις γυναίκες.

Η διατροφή που μειώνει το λίπος στο συκώτι

Εκτός από την άσκηση, μια ισορροπημένη διατροφή παίζει ουσιαστικό ρόλο στην
πρόληψη και στη διαχείριση της NAFLD ενώ πολλά είναι τα τρόφιμα που την επηρεάζουν θετικά. Ποια είναι ορισμένα από αυτά:
Τα λιπαρά ψάρια: Δύο ή και παραπάνω μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα έχουν ευεργετική επίδραση στα λιπίδια του αίματος και συσχετίζονται με μείωση του λίπους στο ήπαρ.
Ο καφές: Η κατανάλωση φιλτραρισμένου καφέ χωρίς ζάχαρη έχει συσχετιστεί μεταξύ άλλων με μείωση της σοβαρότητας αλλά και της εξέλιξης της νόσου.
Οι ξηροί καρποί: Μια μικρή χούφτα ξηρών καρπών καθημερινά συμβάλει στη βελτίωση της ηπατικής λειτουργίας.
Το ελαιόλαδο: Συσχετίζεται με χαμηλό δείκτη μάζας σώματος, μείωση των λιπιδίων του αίματος, της γλυκόζης και του λίπους του ήπατος.
Το αβοκάντο: Αυξάνει τον κορεσμό, μειώνει το σωματικό βάρος και βελτιώνει την ηπατική λειτουργία.

Διάβασε επίσης: 6+1 πράγματα που μπορούν να βλάψουν το συκώτι σου (και δε μιλάμε μόνο για το αλκοόλ)!

Διάβασε επίσης: Διάβασε σε 3′ σημαντικές πληροφορίες για το συκώτι σου

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece