10 + 1 σημάδια ότι σου λείπει ύπνος (κι αυτό κάνει κακό στην υγεία σου)

Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ανάγκες ύπνου. Μήπως όμως κάνεις κακό στην υγεία σου αν δεν κοιμάσαι αρκετά; Μήπως σου λείπει ύπνος σε βαθμό που αρρωσταίνεις;

06.10.2016

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

Το ξέρεις ότι θεωρητικά θα πρέπει να κοιμάσαι επτά με εννιά ώρες κάθε βράδυ, μερικές φορές όμως, μένεις ξύπνια για μια νυχτερινή έξοδο, για να τελειώσεις ένα project στη δουλειά ή ακόμη και για να δεις τις επαναλήψεις του «Νόμος και Τάξη». Τελικά, μήπως σου λείπει ύπνος; Το ξέρουμε, όλες έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση και ένα ξενύχτι εδώ κι εκεί δεν πρόκειται να σου προκαλέσει πρόβλημα, εκτός από την κούραση που θα νιώθεις την επόμενη μέρα. Το αληθινό πρόβλημα προκύπτει όταν στερείσαι συνολικά ύπνο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μήπως φταίει η κρεβατοκάμαρά σου για τον κακό ύπνο;

Αν και μπορεί να θεωρείς πως ένα πεντάωρο ύπνου κάθε βράδυ είναι μια χαρά, η χρόνια στέρηση ύπνου έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακής νόσου, παχυσαρκίας και κατάθλιψης. Διάβασε τα διακριτικά μηνύματα του οργανισμού σου που σε προειδοποιούν πως το σώμα σου χρειάζεται περισσότερες ώρες ξεκούραση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Με πόσες ώρες ύπνους θα ζήσεις περισσότερο;

1. Πεινάς συνέχεια «Αν ο εγκέφαλος δεν παίρνει την ενέργεια που χρειάζεται από τον ύπνο, συχνά προσπαθεί να την πάρει από το φαγητό» λέει ο Chris Winter, MD, ιδιοκτήτης του κέντρου Charlottesville Neurology and Sleep Medicine. Η ελλιπής ξεκούραση μπορεί να αυξήσει την παραγωγή της γρελίνης, γνωστής και ως ορμόνης της πείνας. Η πολλή γρελίνη κάνει το σώμα σου να λαχταρά λιπαρές και γλυκιές τροφές, λέει ο Dr. Winter.

Ο κακός ύπνος μπορεί επίσης να επηρεάσει τη λεπτίνη, την ορμόνη του κορεσμού. «Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά τείνεις να τρως περισσότερο από αυτό που λαχταράς επειδή δεν νιώθεις τα μηνύματα να σταματήσεις να τρως» λέει ο Dr. Winter.

 

Για τα υπόλοιπα δέκα σημάδια πως σου λείπει ύπνος, κάνε κλικ στη gallery:

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece