Τι να τρώμε για να έχουμε πάντα υγιείς αρθρώσεις: Οι συστάσεις του ορθοπεδικού

Θέλεις να έχεις υγιείς αρθρώσεις; Μάθαμε πως ορισμένες τροφές προστατεύουν από την αρθρίτιδα, ενώ άλλες μπορεί να την επιδεινώσουν.

21.05.2020

εχεις διαβασει

https://www.istockphoto.com/editor/faad021a6c9ce9c801f66355ecf03fe6#assetId=1040637346

Συνεργάστηκε ο Εμμανουήλ Αντωνογιαννάκης, ορθοπεδικός χειρουργός

Οι υγιείς αρθρώσεις είναι απαραίτητες σε κάθε σου δραστηριότητα αλλά και για να μεγαλώνεις με υγεία και ευεξία. Φαίνεται επίσης πως η διατροφή παίζει ρόλο και συνεισφέρει στην υγεία των αρθρώσεων και των οστών – ή το αντίθετο, μπορεί να τα επιβαρύνει. Έχοντας πει, λοιπόν, αυτά, διάβασε τις συστάσεις του ορθοπεδικού για τη διατροφή που θα σε βοηθήσει να παραμείνεις δραστήρια και γεμάτη ευεξία για πολλά χρόνια.

Τι να επιλέγεις για υγιείς αρθρώσεις

Γάλα με χαμηλά λιπαρά

Σε μελέτη από το Νοσοκομείο Γυναικών Μπρίγχαμ στη Βοστόνη τονίζεται πως όσο περισσότερο γάλα με λίγα ή χωρίς καθόλου λιπαρά πίνει μια γυναίκα, τόσο πιο αργή είναι η εξέλιξη της οστεοαρθρίτιδας στο γόνατο.

Κρασί

Ασθενείς που έπιναν 4 με 6 ποτήρια την εβδομάδα ήταν λιγότερο πιθανό να πάθουν οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο, σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική έρευνα. Κάποιοι ειδικοί θεωρούν πως η επίδραση αυτή οφείλεται στα αντιοξειδωτικά του κρασιού.

Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο

Περιέχει ένα συστατικό που μειώνει τα επίπεδα των φλεγμονωδών ενζύμων στο σώμα, περίπου όπως δρουν τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα.

Χυμός κερασιού

Δύο φλιτζάνια χυμός κερασιού τη μέρα μείωσαν τη φλεγμονή στο σώμα, κάνοντας πιο ήπια τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας, σύμφωνα με μελέτη του 2012 από το Πανεπιστήμιο Υγείας και Επιστημών του Όρεγκον.

Λιπαρά ψάρια

Περιέχουν σε μεγάλη ποσότητα Ω3 λιπαρά οξέα τα οποία διαθέτουν αντιφλεγμονώδη δράση, ενώ, σύμφωνα με μελέτες σε ζώα, μπορεί να συμβάλλουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της οστεοαρθρίτιδας.

Τι να αποφεύγεις για υγιείς αρθρώσεις

Το τυρί

Σε μελέτη του Νοσοκομείου Γυναικών Μπρίγχαμ αναφέρεται πως η κατανάλωση τυριού μπορεί να επιταχύνει την εξέλιξη της οστεοαρθρίτιδας στο γόνατο, πιθανότατα εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε λιπαρά.

Αναψυκτικά

Γυναίκες που έπιναν ένα αναψυκτικό με ζάχαρη τη μέρα είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν ρευματοειδή αρθρίτιδα από εκείνες που δεν είχαν αυτή τη συνήθεια, σύμφωνα με μελέτη του 2014 από το Χάρβαρντ.

Μπίρα

Όσο περισσότερη πίνεις, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για οστεοαρθρίτιδα στα γόνατα και τα ισχία, σύμφωνα με βρετανική μελέτη. Θα μπορούσε να φταίει η πίεση που ασκείται στις αρθρώσεις από τη διαβόητη «μπιροκοιλιά»!

Μπέικον

Η μεγάλη ποσότητα κορεσμένων λιπαρών που περιέχει προκαλεί φλεγμονή στο σώμα σου,
η οποία μπορεί να επιδεινώνει την αρθρίτιδα.

Τρανς λιπαρά

Περιέχονται σε πολλά σφολιατοειδή, έτοιμες και τηγανητές τροφές και η επίδρασή τους είναι διπλά αρνητική για τις αρθρώσεις σου πυροδοτώντας φλεγμονή και αύξηση βάρους.

Διάβασε επίσης: Οστεοαρθρίτιδα: Μύθοι και αλήθειες (Επιτρέπεται ή όχι η άσκηση;)

Διάβασε επίσης: Διατροφή για ρευματοειδή αρθρίτιδα: Η διατροφολόγος προτείνει

[related id="76823"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece