Οι "αθώες" συνήθειες που σε εμποδίζουν να απαλλαγείς απο το λίπος στην κοιλιά

Σίγουρα έχεις υιοθετήσει μια από αυτές.

συνηθειες iStock

Συνήθεια: Κάθε συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται πανομοιότυπα και συνήθως όχι συνειδητά. Οι συνήθειες στην ζωή μας είναι πολλές. Κάποιες τις αποκτούμε σε μικρή ηλικία, άλλες μεγαλώνοντας, μερικές εμφανίζονται ξαφνικά ενώ πάλι άλλες είναι σίγουρα βλαβερές. Η καθημερινή ρουτίνα συχνά μας οδηγεί στο να υιοθετούμε ανθυγιεινές συνήθειες, που φαινομενικά μπορεί να μοιάζουν "αθώες", στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου, αφού επηρεάζουν την γενικότερη υγεία του οργανισμού μας. Μεταξύ αυτών και οι παρακάτω 10 συνήθειες, που όχι μόνο σε εμποδίζουν να απαλλαγείς απο το περιττό λίπος στην κοιλιά, αλλά το αυξάνουν κιόλα! Ποιες συμπεριφορές, λοιπόν, υπονομεύουν την προσπάθεια σου να αποκτήσεις επίπεδη κοιλιά και πως θα τις αλλάξεις;

1. Δεν κοιμάσαι αρκετά

Λόγω δουλειάς, λόγω άγχους, λόγω ολονύκτιου μαραθώνιου σειρών και ταινιών μπροστά στην τηλεόραση, οι αϋπνίες πάνε και έρχονται κάθε νύχτα, με αποτέλεσμα να μην ξεκουράζεσαι αλλά και να αυξάνεται το λίπος στην κοιλιά σου. Πώς γίνεται αυτό; Σύμφωνα με τους ερευνητές του Wake Forest, εκείνοι που κάνουν δίαιτα και κοιμούνται πέντε ώρες ή λιγότερο βάζουν δυόμιση φορές περισσότερο λίπος στην κοιλιά, από εκείνους που κοιμούνται περισσότερο από οκτώ ώρες, οι οποίοι αποθηκεύουν ελάχιστο από αυτό. Η λύση: Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ προτείνει επτά έως οκτώ ώρες ποιοτικού ύπνου για τους ενήλικες καθημερινά. Είναι απλό: καλύτερος ύπνος, λιγότερο σπλαχνικό λίπος.

2. Ακολουθείς εξαντλητικές δίαιτες

"Συχνά οι δίαιτες που κόβουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων δεν επιτρέπουν την ισορροπία και το μέτρο που χρειαζόμαστε για να ακολουθήσουμε ένα υγιεινό, δια βίου πρόγραμμα διατροφής" εξηγούν οι ειδικοί. Η λύση: Πρώτον επίλεξε να καταναλώνεις τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων και δεύτερον αν έχεις χάσει κάποια κιλά, ακολουθώντας μια δίαιτα, κάνε ένα διάλειμμα από αυτή για διάστημα δύο εβδομάδων, αν θέλεις να συνεχίσεις να χάνεις βάρος αποτελεσματικά.

3. Επιδίδεσαι σε πολύωρα scroll down πριν κοιμηθείς

Οι αλόγιστε ώρες που σπαταλάς κάνοντας scroll down στο κινητό ή ζάπινγκ στην τηλεόραση, μπορεί να αυξήσει το λίπος της κοιλιάς. Μελέτη που πραγματοποίησε το Lighting Research Center διαπίστωσε ότι το φως που εκπέμπεται από τεχνολογικά gadgets στην πραγματικότητα καταστέλλει την παραγωγή μελατονίνης στον εγκέφαλο. Η τελευταία είναι η κύρια ορμόνη του ύπνου, οπότε όταν δεν υπάρχει σε επαρκή ποσότητα, υποφέρεις από επιπλοκές ύπνου. Παράλληλα, μια μελέτη στην Παιδιατρική Παχυσαρκία διαπίστωσε ότι οι μαθητές με πρόσβαση σε μία ηλεκτρονική συσκευή στο υπνοδωμάτιο τους ήταν 1,47% φορές πιο υπέρβαροι από εκείνους που δεν είχαν συσκευή στο υπνοδωμάτιο. Αυτό αυξήθηκε σε 2,57% φορές για παιδιά με τρεις συσκευές. Η λύση: Φρόντισε το υπνοδωμάτιό σου να μην μετατρέπεται σε ζώνη τεχνολογίας, ενώ επίλεξε να διαβάσεις ένα βιβλίο όσο παραμένεις ξαπλωμένη στο κρεβάτι για να χαλαρώσεις.

4. Τρως πολύ γρήγορα

Το σώμα σου έχει ένα μεγάλο "ελάττωμα": χρειάζονται 20 περίπου λεπτά για μεταφερθεί η πληροφορία ότι έχεις χορτάσει, από το στομάχι στον εγκέφαλο. Μια μελέτη στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Διαιτολογικής Εταιρείας διαπίστωσε ότι οι αργά τρώγοντες έλαβαν 66 λιγότερες θερμίδες ανά γεύμα, αλλά σε σύγκριση με τους γρήγορους συνομηλίκους τους, ένιωσαν ότι είχαν φάει περισσότερο. Η λύση: Μοίρασε τη μερίδα φαγητού σου σε μικρότερες πιρουνιές, ώστε να μεσολαβεί το πιρούνια ανάμεσα σε κάθε μπουκιά.

5. Τρως δείπνο πολύ αργά 

Το φαγητό αργά το βράδυ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ανέβεις ένα ή και δύο νούμερο στα τζιν σου. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Obesity Society δείχνει η κατανάλωση βραδινού νωρίτερα μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους επειδή έχεις περισσότερο χρόνο να κάψεις τις θερμίδες μέχρι να κοιμηθείς. Η λύση: Τήρησε μια σταθερή ώρα δείπνου κάθε μέρα, αποφεύγοντας να είναι πολύ κοντά στην ώρα του ύπνου. Αν τύχει όμως και δειπνίσεις αργά, θυμήσου να κάνεις μια μικρή βόλτα μετά για να επιταχύνεις τον μεταβολισμό σου.

6. Επιλέγεις μόνο τρία γεύματα τη μέρα

Παρά τις επανειλημμένες υπενθυμίσεις τον ειδικών πως πρέπει να καταναλώνονται 5 γεύματα μέσα στη μέρα, πολλοί τα παραβλέπουν, μένοντας μόνο στα βασικά: πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό. Αυτό έχεις ως συνέπεια να μοιράζεις τις θερμίδες που πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά, μόνο σε τρία γεύματα, κάτι που δεν σου επιτρέπει να κάψεις λίπος αποτελεσματικά. Η λύση: Ένα θρεπτικό γεύμα ή σνακ περίπου κάθε τρεις ώρες διατηρεί σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τροφοδοτεί το σώμα σας με μια σταθερή ροή απαραίτητων θρεπτικών συστατικών και βοηθά στον έλεγχο της έντονης επιθυμίας για γλυκές και λιπαρές τροφές. Μην το παραλείπεις!

7. Δεν κάνεις σωστές ασκήσεις για καύση λίπους

Πολλές φορές, παρόλο που γυμνάζεσαι με φυσιολογικούς ρυθμούς αδυνατείς να απαλλαγείς από το σπλαχνικό λίπος και αναρωτιέσαι τι φταίει. Ίσως η προπόνηση που ακολουθείς είναι η απάντηση. Τόσο η προπόνηση cardio όσο και η προπόνηση αντοχής μπορούν να σε βοηθήσουν να χάσεις κιλά, οπότε είναι σημαντικό να εκτελείς έναν συνδυασμό και των δύο. Η λύση: Κάψε θερμίδες με αερόβιες ασκήσεις όπως το τρέξιμο και δυνάμωσε τους κοιλιακούς σου με ασκήσεις όπως η σανίδα.

8. Υποκύπτεις στο επιδόρπιο

Ασφαλώς και η παράλειψη του επιδορπίου εξοικονομεί θερμίδες και ζάχαρη. Αλλά η συνεχής στέρηση αυτού, μπορεί να οδηγήσει σε μια ανεξέλεγκτη υπερφαγία. Για αυτό αντί να εγκαταλείψεις την αγαπημένη σου γλυκιά απόλαυση, αντικατέστησε την με μια "πιο υγιεινή" εκδοχή. Η λύση: Αν δεν υπάρχει επιλογή υγιεινότερης εκδοχής, φάε μερικές μπουκιές επιδορπίου, χωρίς όμως να το παρακάνεις.

9. Επιλέγεις κρέας σε κάθε μεγάλο γεύμα

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε λιγότερη ποσότητα κρέατος είναι ελάχιστα πιθανό να εμφανίσουν παχυσαρκία, ενώ έχουν αποδεδειγμένα χαμηλότερα επίπεδα σωματικού λίπους. Είναι φυσιολογικό να καταναλώνεις κρέας μερικές φορές την εβδομάδα, όμως τα οι τροφές αυτές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες τείνουν να σε χορταίνουν πριν προλάβεις να φας λαχανικά, τα οποία είναι γνωστό ότι διαθέτουν ικανότητες καταπολέμησης του λίπους στην κοιλιά. Η λύση: Δοκίμασε να τρως κρέας μόνο 2 ή τρεις φορές την εβδομάδα.

10. Τρως καθισμένη στο γραφείο

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ομάδα NPD, περίπου το 62% των εργαζομένων Αμερικανών δειπνούν "al-desko". Η συνήθεια αυτή έχει ως αποτέλεσμα να καταναλώνουν έως και 50% περισσότερες θερμίδες από ότι είχαν σκοπό. Η λύση: Κάνε το break που σου αναλογεί μακριά από το γραφείο που εργάζεσαι. Αυτό θα σε βοηθήσει επίσης να ανανεώσεις το μυαλό σου αλλά και να αποκτήσεις ενέργεια εκ νέου.

Διάβασε περισσότερα: 

Διατροφικές συνήθειες που θα σου χαρίσουν επίπεδη κοιλιά

Πώς να φανούν οι κοιλιακοί; 10λεπτη ρουτίνα ασκήσεων για να κάψουμε το κοιλιακό λίπος

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i