Πασχαλινό τραπέζι: Να προτιμήσεις αρνί ή κατσίκι;

Ένα crash test ανάμεσα στα δύο είδη.

Πασχαλινό τραπέζι iStock

H Δήμητρα Γλυνού, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος (cibus.gr) απαντά στο πιο trendy διατροφικό ερώτημα των ημερών: Tελικά, να προτιμήσουμε αρνί ή κατσίκι για το πασχαλινό τραπέζι; 

Αρνί 

Aνήκει στα κόκκινα κρέατα και τις περισσότερες φορές τρώγεται μη επεξεργασμένο, αλλά και ως καπνιστό και παστό σε ορισμένα μέρη του κόσμου. Όντας πλούσιο σε πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας και πολλές βιταμίνες και μέταλλα, το αρνί μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό συστατικό μιας υγιεινής διατροφής.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ (100 ΓΡ.) Θερμίδες: 258 Λίπος: 16,5 γρ. Πρωτεΐνη: 25,6 γρ. Υδατάνθρακες: 0 γρ. Φυτικές ίνες: 0 γρ.

Η υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη είναι το κύριο θρεπτικό συστατικό του αρνιού, καθώς περιέχει και τα 9 αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα για την ανάπτυξη και τη συντήρησή του.

Περιέχει, επίσης, αρκετή ποσότητα λίπους, κυρίως κορεσμένα και μονοακόρεστα λιπαρά σε περίπου ίσες ποσότητες, αλλά έχει και μικρές ποσότητες πολυακόρεστων λιπαρών.

Άλλες ιδέες για να τo απολαύσεις

Το αρνί συνήθως καταναλώνεται στη σούβλα ή στον φούρνο, όμως μπορείς να το βρεις και σε πολλές άλλες συνταγές.

▶ Μια καλή επιλογή για την παρασκευή του είναι το φρικασέ, δηλαδή αρνί στην κατσαρόλα με διάφορα πράσινα λαχανικά, όπως μαρούλι, κρεμμυδάκια, σπανάκι κ.ά. Με αυτό τον τρόπο μαγειρέματος καταναλώνεις παράλληλα και όλα τα θρεπτικά συστατικά από τα λαχανικά που θα βάλεις στην κατσαρόλα σου.

▶ Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας χρησιμοποιούν το αρνί ως γέμιση σε πίτα. Φτιάξε μια ελαφριά πίτα με το αρνίσιο κρέας που σου έχει απομείνει από το πασχαλινό τραπέζι χρησιμοποιώντας φρέσκα λαχανικά, όπως πιπεριές, κολοκύθι, καρότο κ.ά.

▶ Στην κατσαρόλα μπορείς, επίσης, να φτιάξεις αρνί κοκκινιστό με πατάτες, ρύζι ή ζυμαρικά. Σε αυτές τις συνταγές συνήθως χρησιμοποιείται αρκετό ελαιόλαδο που αυξάνει το ήδη υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο του γεύματος. Έτσι, είναι μια επιλογή που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο και όχι σε μεγάλη συχνότητα.

Θυμήσου: Σε γενικές γραμμές το αρνίσιο κρέας μπορεί να ενταχθεί σε μια ισορροπημένη διατροφή, όχι όμως σε μεγάλη συχνότητα, καθώς, όπως για τα περισσότερα είδη κρέατος, η συνιστώμενη κατανάλωση με βάση τη μεσογειακή διατροφή είναι περίπου τρεις φορές τον μήνα.

Κατσίκι 

Το κατσικίσιο κρέας είναι μια υγιεινή εναλλακτική λύση για το βόειο κρέας και το κοτόπουλο λόγω των χαμηλότερων συνολικών θερμίδων, λιπαρών και χοληστερόλης του.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ (100 ΓΡ.) Θερμίδες: 143 Λίπος: 3 γρ. Πρωτεΐνη: 27 γρ. Υδατάνθρακες: 0 γρ. Φυτικές ίνες: 0 γρ.

Περιέχει 0,79 γρ. κορεσμένο λίπος ανά μερίδα και είναι μια υγιεινή εναλλακτική λύση για τη διατροφή σου. Εάν προσέχεις τα επίπεδα χοληστερόλης σου, μπορεί και πάλι να είναι μια θρεπτική εναλλακτική λύση συγκριτικά με άλλα κρέατα, καθώς περιέχει σημαντικά λιγότερη χοληστερόλη σε σχέση με το αρνίσιο κρέας. Παρέχει, επίσης, πρωτεΐνη υψηλής αξίας, που είναι απαιτητή για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Άλλες ιδέες για να τo απολαύσεις

Το κατσικίσιο κρέας παρασκευάζεται με διάφορους τρόπους στην Ελλάδα και είναι ένα κρέας που επίσης επιλέγεται το Πάσχα κυρίως στον φούρνο ή στη σούβλα.

▶ Υπάρχουν πολλές συνταγές με βάση το κατσίκι, όπως κατσίκι γεμιστό με ρύζι και διάφορα λαχανικά, όμως αυξάνεται ιδιαίτερα το θερμιδικό περιεχόμενο από το λίπος που θα απορροφήσουν τα λαχανικά και το ρύζι κατά τη διάρκεια του ψησίματος.

▶ Το κατσικάκι στη γάστρα είναι, επίσης, μια διαδεδομένη συνταγή. Με μυρωδικά, όπως ρίγανη, και χυμό λεμονιού θα μειώσεις την προσθήκη αλατιού και ελαιολάδου.

Θυμήσου: Ένταξε το κατσικίσιο κρέας σε μια μέτρια κατανάλωση. Εάν αγαπάς το κρέας, σίγουρα είναι μια καλύτερα ποιοτικά λύση για να χρησιμοποιήσεις στην κουζίνα σου!

Μεγάλο Σάββατο και Κυριακή του Πάσχα: Η σωστή διατροφή από τη διαιτολόγο

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i