Από τα σκουπίδια στο πιάτο: Η φλούδα μπανάνας είναι το νέο υλικό

Ήξερες ότι κάθε φορά που πετάς τη φλούδα μπανάνας ουσιαστικά πετάς ένα νόστιμο, θρεπτικό σνακ;

μπανάνα istock

Πιθανότατα να μην έχεις σκεφτεί ποτέ να μαγειρέψεις με φλούδα μπανάνας. Δεν είναι μόνο απολύτως ασφαλές, αλλά και οι επιστήμονες απέδειξαν ότι είναι πραγματικά καλό για εσένα.

Δεν είναι μπανάνες, είναι πλατέινς! Τι είναι αυτό;

Τι έδειξαν οι μελέτες

Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι όταν οι φλούδες της μπανάνας ζεματίζονται, αποξηραίνονται και αλέθονται ώστε να γίνουν αλεύρι, μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε αρτοσκευάσματα που έχουν εξίσου ωραία γεύση, αν όχι καλύτερη από τα προϊόντα με βάση το σιτάρι.

Επιπλέον, θα λάβεις ακόμη μέταλλα και θρεπτικά συστατικά που καταπολεμούν τον καρκίνο, περισσότερες φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο και αντιοξειδωτικές ενώσεις.

Μια μελέτη του 2016, εν τω μεταξύ, διαπίστωσε ότι η αντικατάσταση έως και 10% του αλεύρου σίτου με αλεύρι από φλούδα μπανάνας μπορεί να εμπλουτίσει το ψωμί με υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπος.

Η κατανάλωση της φλούδας αυτού του φρούτου δεν είναι απλώς μια υγιεινή επιλογή, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Περίπου το 40% του βάρους μιας μπανάνας βρίσκεται στη φλούδα της και τις περισσότερες φορές, αυτή η γεμάτη θρεπτικά συστατικά φλούδα απλώς πετιέται. Αλλά αν προετοιμαστεί σωστά, προσδίδει πολύ ωραία γεύση. Μπορεί ακόμη και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής ορισμένων προϊόντων, καθώς οι φλούδες έχουν αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Το ίδιο ισχύει και για άλλες φλούδες φρούτων, όπως η φλούδα από μάνγκο, το οποίο επίσης βρέθηκε ότι ενισχύει τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες ενός κέικ και βελτιώνει τη γεύση του.

Τα οφέλη από το αλεύρι της φλούδας από μπανάνα

  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες: Η φλούδα μπανάνας περιέχει άφθονες φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην πέψη, ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και προάγουν την αίσθηση κορεσμού.
  • Αποτελεί καλή πηγή καλίου: Το κάλιο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, τη νευρική λειτουργία και τη μυϊκή σύσπαση.
  • Είναι πηγή αντιοξειδωτικών: Η φλούδα μπανάνας είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως φαινολικές ενώσεις, που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες.
  • Περιέχει βιταμίνες και μέταλλα: Περιέχει επίσης βιταμίνες C, B6 και κάλιο, καθώς και μαγνήσιο, φώσφορο και μαγγάνιο.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα αφαιρέσεις τη φλούδα μιας μπανάνας, μην την πετάξεις, κράτησέ την. Θα κάνεις καλό στην υγεία σου.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο ACS Food Science & Technology.

Πώς διατηρούνται οι μπανάνες (ώριμες και μη, στην κατάψυξη ή το ψυγείο)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i