Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως!

Αυτές είναι οι καλύτερες τροφές που χρειάζεται να τρώμε

rofimata

Από τον Γιώργο Μίλεση, MSc, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο (www.milessis.gr, www.dia-trofis.gr)

Τα top super foods Βάλε στη διατροφή σου τα 20 τρόφιµα που βελτιώνουν την ανοσολογική απόκριση του οργανισµού.

1. Aλφάλφα: Πρόκειται για φύτρα πλούσια σε χλωροφύλλη, βήτα-καροτίνη, άλφα καροτίνη, βιταµίνες του συµπλέγµατος Β, βιταµίνες A, C, D, Ε και Κ. Επίσης, είναι καλή πηγή φυτικών ινών και µετάλλων.

2. Αµύγδαλα:Τα 30 γραµµ. περιέχουν το 35% της συνιστώµενης ηµερήσιας ποσότητας σε βιταµίνη Ε και είναι καλή πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων.

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 1

3. Τζίντζερ: Δρα ως αντιοξειδωτικό, ενώ βελτιώνει την ηπατική λειτουργία, την πέψη και µειώνει τη χοληστερίνη.

H δίαιτα των superfoods: Πρόγραμμα 2 εβδομάδων από το διαιτολόγο

4. Kale: Είναι κοντινός συγγενής του άγριου λάχανου µε µεγάλη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως οι βιταµίνες Α, C και K, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη, το ασβέστιο.

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 2

5. Καρύδα: Περισσότερο από 50% του λίπους καρύδας είναι λαυρικό οξύ, που φαίνεται ότι υποστηρίζει τη γνωσιακή λειτουργία και την υγεία καρδιάς και θυρεοειδούς.

6. Καρύδια: Περιέχουν βιταµίνες B1, B2, B6, E, φολικό οξύ και σελήνιο. Επίσης, περιέχουν και τα τρία αµινοξέα της γλουταθειόνης, ενώ είναι πλούσια σε µαγνήσιο και ψευδάργυρο – συµπαράγοντες της βιταµίνης D.

Ποιοι είναι οι ξηροί καρποί που δεν παχαίνουν και ταιριάζουν στη δίαιτα; Ο πλήρης οδηγός

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 3

7. Kεφίρ: Ένα γαλακτοκοµικό ρόφηµα σαν ξινόγαλα, προϊόν ζύµωσης βακτηρίων γαλακτικού οξέος και ζυµών (kefir grains) που παράγουν δεκάδες ποικιλίες προβιοτικών βακτηρίων.

8. Κινόα: Μαγειρεύεται όπως το ρύζι και είναι πολύ πλούσιο σε βιταµίνες Β1, Β2, Β6, Ε, φολικό οξύ και µέταλλα, ενώ περιέχει όλα τα αµινοξέα (γλουταµινικό, γλυκίνη και κυστεΐνη) για την παραγωγή γλουταθειόνης.

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 4

9. Κρεµµύδι: Οι φαινόλες και τα φλαβονοειδή του ωµού κρεµµυδιού έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ είναι µία από τις λίγες πηγές κυστεΐνης.

Πώς να κόψω το κρεμμύδι; Οι 12 τροφές που κόβεις λάθος και τα πιο έξυπνα ΤΡΙΚ των σεφ και food bloggers!

10. Μαϊντανός:Ο φρέσκος είναι πολύ καλή πηγή βιταµίνης C, K, σιδήρου, ψευδαργύρου, φολικού οξέος, µαγνησίου και φυτικών ινών. Θα πρέπει, όµως, να αποφεύγεται από όσους παίρνουν αντιπηκτικά και ειδικά από εγκύους, γιατί µπορεί να προκαλέσει συσπάσεις στη µήτρα.

Για τα υπόλοιπα 10 superfoods κάνε κλικ στην επόμενη σελίδα.

11. Μπρόκολο: Έχει αποδεδειγµένα αντικαρκινικές, αντιβακτηριδιακές και αντιικές ιδιότητες λόγω βιταµίνης C, φυτικών ινών, σεληνίου.

Να γιατί πρέπει να τρως μπρόκολο 2 φορές την εβδομάδα (και η γρήγορη συνταγή για ψητές κροκέτες μπρόκολου)

12. Παντζάρι: Γνωστό για την αντιοξειδωτική και αντιφλεγµονώδη δράση των χρωστικών του, περιέχει καλές ποσότητες φολικού οξέος, µαγγανίου, καλίου, σιδήρου, βιταµινών C και Β6.

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 5

13. Ρόδι: Πολύ πλούσιο σε βιταµίνες Α, C, Ε, φολικό οξύ, κάλιο και φυτικές ίνες. Έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα αντιοξειδωτικών (µαζί µε τα µούρα) από όλες τις τροφές.

Να γιατί ΠΡΕΠΕΙ να τρως (ή να πίνεις) ένα ρόδι τη μέρα όσο τα βρίσκεις!

14. Σκόρδο: Έχει αποδεδειγµένη αντιβακτηριδιακή, αντιµυκητιασική, αντιική και αντιφλεγµονώδη δράση. Διεγείρει το ανοσοποιητικό, καθώς περιέχει κυστεΐνη, ενώ συντελεί στη µείωση της χοληστερίνης.

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 6

15. Σοκολάτα: Το κακάο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και ενισχύει τη λειτουργία και την ελαστικότητα των αγγείων.

16. Σουσάµι: Είναι βασική πηγή των τριών αµινοξέων της γλουταθειόνης και κύρια πηγή µαγνησίου και ψευδαργύρου (απαραίτητα για την παραγωγή βιταµίνης D).

Οι καλύτερες και οι χειρότερες τροφές για να χάσεις βάρος!

17. Σύκο: Πρόκειται για το πλουσιότερο φρούτο σε φυτικές ίνες, τονώνει τον οργανισµό σε περιπτώσεις µακροχρόνιας ασθένειας και περιέχει τα περισσότερα µέταλλα από όλα τα φρούτα. Αυτή την εποχή θα το βρεις αποξηραµένο.

Οι καλύτερες τροφές: Αυτά είναι τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ 20 superfoods που πρέπει να τρως! - εικόνα 7

18. Φαγόπυρο: Είδος σίκαλης χωρίς γλουτένη, που παρέχει σε µία µερίδα το 25% της συνιστώµενης ηµερήσιας ποσότητας σε Β1, 4% σε Β2, 15% σε Β3, 20% του µαγνησίου, 6% του ψευδαργύρου, 20% των φυτικών ινών, αλλά και φολικό οξύ, µαγγάνιο, σίδηρο και φώσφορο.

Φαγόπυρο: Αυτή είναι η υγιεινή τροφή που ΠΡΕΠΕΙ να τρως και πώς θα το μαγειρέψεις

19. Φασόλια:Πλούσια σε κάλιο και βιταµίνες του συµπλέγµατος Β. Συστήνεται η κατανάλωσή τους δύο φορές την εβδοµάδα.

20. Ψάρια: Πηγή βιταµίνης D, γλουταµινικού οξέος και γλυκίνης. Τα λιπαρά ψάρια, π.χ. σολοµός, ξιφίας, τόνος κ.ά., είναι ιδανικές πηγές Ω-3 λιπαρών οξέων, µε αντιφλεγµονώδη και αντιοξειδωτική δράση.

Μαυρομάτικα φασόλια: 5 λόγοι για να αρχίσεις σήμερα κιόλας να τα τρως

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i