8 λόγοι να φας γλυκοπατάτες (ναι είναι γεμάτες ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ!)

Ποιες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά εξασφαλίζουμε για τον οργανισμό τρώγοντας γλυκοπατάτες.

11.04.2018

εχεις διαβασει

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα τρόφιμο πολύ υγιεινό, που μπορεί κανείς να βρει εύκολα όλο το χρόνο και ταιριάζει σε ένα σωρό συνταγές. Μερικά μόνο από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει είναι:

1.       Βήτα-καροτίνη. Σ’ αυτή τη μορφή της βιταμίνης Α οφείλεται το πορτοκαλί της χρώμα και οι ευεργετικές ιδιότητές της για το δέρμα και τα μάτια. Μία μόνο γλυκοπατάτα περιέχει σχεδόν 4 φορές περισσότερη βήτα-καροτίνη από όση χρειαζόμαστε κάθε μέρα! Είναι επίσης απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

2.       Φυτικές ίνες. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Harvard οι περισσότερες δίαιτες δεν προσφέρουν τη συνιστώμενη ημερήσια δόση φυτικών ινών που είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, που είναι 35 γραμμάρια. Ένα μόνο φλιτζάνι γλυκοπατάτα μπορεί να σου δώσει 6,6 γραμμάρια φυτικών ινών που χρειάζονται για την πέψη και την καλή λειτουργία του εντέρου.

Οι 10 καλύτερες τροφές με φυτικές ίνες για σωστή διατροφή

3.       Βιταμίνη Β6. Αποτελεί τον φυσικό «εχθρό» της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που συνδέεται με ασθένειες όπως οι καρδιοπάθειες.

4.       Βιταμίνη C. Οι γλυκοπατάτες είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνη C, που είναι απαραίτητη ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες για την πρόληψη από ιούς.  Είναι επίσης σημαντική για την καλή υγεία των οστών και των δοντιών, ενώ βοηθάει στην πέψη και την ανάπτυξη των κυττάρων.

Οδηγός για βιταμίνες: Από ποιες τροφές θα πάρεις κάθε βιταμίνη; (Η πλήρης λίστα)

5.       Βιταμίνη D. Είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και τη γενικότερη υγεία του οργανισμού. Τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό εξασφαλίζουν ενέργεια και καλή διάθεση, ενώ συμβάλλει στην υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

2. Γλυκοπατάτες

6.       Σίδηρο. Η γκυκοπατάτα είναι καλή πηγή σιδήρου, το οποίο χρειαζόμαστε για καλή υγεία και ενέργεια. Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή ερυθρών και λευκών αιμοσφαιρίων και η έλλειψή του συνδέεται και ασθενή άμυνα ενάντια σε ιούς και μικρόβια.

6 περίεργα σημάδια που δείχνουν ότι έχεις έλλειψη σιδήρου

7.       Μαγνήσιο. Είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που μας βοηθάει να χαλαρώνουμε και να αντιμετωπίζουμε το στρες. Είναι απαραίτητο στον οργανισμό για υγιείς αρτηρίες, οστά, μύε, νεύρα και σωστή καρδιακή λειτουργία. Επίσης, βοηθάει στην εξισορρόπηση των επιπέδων των ορμονών.

8.       Κάλιο. Πρόκειται για έναν ηλεκτρολύτη που ρυθμίζει τον καρδιακό ρυθμό και τη λειτουργία των νεύρων. Επιπλέον, συμμετέχει στην αντιμετώπιση φλεγμονών, την προστασία των νεφρών και τη χαλάρωση των μυών.

 

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Αποτοξίνωση με φρούτα
Αποτοξίνωση με φρούτα, με γιαούρτι, με λαχανικά: 5 προγράμματα για να διαλέξεις

Κάνε αποτοξίνωση με 5 διαφορετικά διατροφικά προγράμματα

Super νόστιμο και υγιεινό κινόα με κολοκύθα
Super νόστιμο και υγιεινό κινόα με κολοκύθα

Το αποτέλεσμα θα μοιάζει με ριζότο!

Αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα | Πώς να χάνεις κιλά με 10 απλά κόλπα
Αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα: Πώς να χάνεις κιλά με 10 απλά κόλπα

Τα 10 καλύτερα διατροφικά tips για αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα.

Δες ποια είναι τα τρόφιμα στα οποία μπορείς να εθιστείς, σύμφωνα με νέα έρευνα

Τα τρόφιμα που ενοχοποιούνται ως «εθιστικά» είναι, κυρίως, τρόφιμα που προκαλούν αίσθημα ευφορίας.

Πώς να τρώω και να μην παχαίνω
Πώς να τρώω και να μην παχαίνω το σαββατοκύριακο; Τι να φας στο σινεμά, το brunch και όχι μόνο

Ακολούθησε αυτές τις απλές αλλά αποτελεσματικές συμβουλές της διαιτολόγου για να απολαύσεις ένα υγιεινό σαββατοκύριακο χωρίς φουσκώματα και έξτρα κιλά.

banoffee συνταγή
H συνταγή για banoffee στην πιο υγιεινή και vegan εκδοχή του

Αναμφίβολα, ένα από τα πιο αγαπημένα γλυκά που δεν μπορείς να αποκλείσεις από τις απολαύσεις σου.

#shapegreece