8 λόγοι να φας γλυκοπατάτες (ναι είναι γεμάτες ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ!)

Ποιες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά εξασφαλίζουμε για τον οργανισμό τρώγοντας γλυκοπατάτες.

11.04.2018

εχεις διαβασει

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα τρόφιμο πολύ υγιεινό, που μπορεί κανείς να βρει εύκολα όλο το χρόνο και ταιριάζει σε ένα σωρό συνταγές. Μερικά μόνο από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει είναι:

1.       Βήτα-καροτίνη. Σ’ αυτή τη μορφή της βιταμίνης Α οφείλεται το πορτοκαλί της χρώμα και οι ευεργετικές ιδιότητές της για το δέρμα και τα μάτια. Μία μόνο γλυκοπατάτα περιέχει σχεδόν 4 φορές περισσότερη βήτα-καροτίνη από όση χρειαζόμαστε κάθε μέρα! Είναι επίσης απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

2.       Φυτικές ίνες. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Harvard οι περισσότερες δίαιτες δεν προσφέρουν τη συνιστώμενη ημερήσια δόση φυτικών ινών που είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, που είναι 35 γραμμάρια. Ένα μόνο φλιτζάνι γλυκοπατάτα μπορεί να σου δώσει 6,6 γραμμάρια φυτικών ινών που χρειάζονται για την πέψη και την καλή λειτουργία του εντέρου.

Οι 10 καλύτερες τροφές με φυτικές ίνες για σωστή διατροφή

3.       Βιταμίνη Β6. Αποτελεί τον φυσικό «εχθρό» της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που συνδέεται με ασθένειες όπως οι καρδιοπάθειες.

4.       Βιταμίνη C. Οι γλυκοπατάτες είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνη C, που είναι απαραίτητη ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες για την πρόληψη από ιούς.  Είναι επίσης σημαντική για την καλή υγεία των οστών και των δοντιών, ενώ βοηθάει στην πέψη και την ανάπτυξη των κυττάρων.

Οδηγός για βιταμίνες: Από ποιες τροφές θα πάρεις κάθε βιταμίνη; (Η πλήρης λίστα)

5.       Βιταμίνη D. Είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και τη γενικότερη υγεία του οργανισμού. Τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό εξασφαλίζουν ενέργεια και καλή διάθεση, ενώ συμβάλλει στην υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

2. Γλυκοπατάτες

6.       Σίδηρο. Η γκυκοπατάτα είναι καλή πηγή σιδήρου, το οποίο χρειαζόμαστε για καλή υγεία και ενέργεια. Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή ερυθρών και λευκών αιμοσφαιρίων και η έλλειψή του συνδέεται και ασθενή άμυνα ενάντια σε ιούς και μικρόβια.

6 περίεργα σημάδια που δείχνουν ότι έχεις έλλειψη σιδήρου

7.       Μαγνήσιο. Είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που μας βοηθάει να χαλαρώνουμε και να αντιμετωπίζουμε το στρες. Είναι απαραίτητο στον οργανισμό για υγιείς αρτηρίες, οστά, μύε, νεύρα και σωστή καρδιακή λειτουργία. Επίσης, βοηθάει στην εξισορρόπηση των επιπέδων των ορμονών.

8.       Κάλιο. Πρόκειται για έναν ηλεκτρολύτη που ρυθμίζει τον καρδιακό ρυθμό και τη λειτουργία των νεύρων. Επιπλέον, συμμετέχει στην αντιμετώπιση φλεγμονών, την προστασία των νεφρών και τη χαλάρωση των μυών.

 

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Συνδυασμοί τροφών
Συνδυασμοί τροφών: Γιατί η πρωτεΐνη και η ζάχαρη δεν πάνε μαζί;

Ένας από τους συνδυασμούς που θα πρέπει να αποφεύγεις

5 λόγοι να φας κολοκύθα ΤΩΡΑ (ναι, ξεκινάει η εποχή της!)

5 λόγοι που η κολοκύθα είναι ένα πολύ θρεπτικό λαχανικό με λίγες θερμίδες

Ταϊλανδέζικη σαλάτα
Ταϊλανδέζικη σαλάτα στο φούρνο με λαχανικά! Δοκίμασέ την!

Όταν ψήσεις τα λαχανικά, η σαλάτα αποκτά βαθύτερο χρώμα αλλά και τραγανή υφή

#shapegreece