Πώς θα κάνεις προετοιμασία του φαγητού της εβδομάδας από την Κυριακή

Και να μην σπαταλήσεις ολόκληρη την εβδομάδα σου στο μαγείρεμα

08.10.2018

Γράφει: Κωνσταντίνα Μερκούρη

εχεις διαβασει

προετοιμασία φαγητού εβδομάδας

Μπορεί για κάποιους η Κυριακή να είναι μέρα χαλάρωσης και ξεκούρασης, όμως για κάποιους άλλους, είναι μέρα προετοιμασίας για την εβδομάδα που έρχεται. Ανάμεσα σε αυτά που φροντίζεις να έχεις έτοιμα από την Κυριακή, είναι η προετοιμασία του φαγητού της εβδομάδας, που θα πάρεις μαζί σου στο γραφείο.

Ωστόσο, δε χρειάζεται να σπαταλήσεις όλη σου τη μέρα στην κουζίνα για να τα προετοιμάσεις. Η Καλιφορνέζα fitness influencer, Shannon Eng, καταφέρνει να προετοιμάζει τα υγιεινά γεύματα της εβδομάδας εύκολα και γρήγορα, χωρίς να μένει όλη μέρα στην κουζίνα.

Δες επίσης: 8 ιδέες για να πίνεις 2 λίτρα νερό την ημέρα από τις Shape editors!

Μέσα από βίντεο που μοιράζεται στον Instagram λογαριασμό της αλλά και στο Youtube κανάλι της, σου δείχνει τον τρόπο να προετοιμάσεις εύκολα τα γεύματα της εβδομάδας αλλά και σου δίνει σούπερ υγιεινές ιδέες πιάτων.

Προετοιμασία φαγητού εβδομάδας: Η blogger σού δίνει ιδέες για τα γεύματά σου. 

#Shapetaperaki: Να πώς θα φτιάξεις την Κυριακή ΟΛΑ τα γεύματα της εβδομάδας!

1. Ψητό Κοτόπουλο με κινόα και λαχανάκια Βρυξελλών 

2.Σολομός με ζυμαρικά και σάλτσα ντομάτας 

3.Κοτόπουλο ψητό με κινόα και φασόλια 

View this post on Instagram

🍗🍚 Bookmark this for some easy mealprep ideas and watch me make this! _ One of my go-to meals is quinoa, green beans, and chicken breast. This is about 3 ounces of chicken in each dish and 1/3 cup of dry quinoa in each (when it cooks it expands to about a cup)! It also has olive oil, salt and pepper; chicken and beans are baked in the oven and the quinoa is made on the stove. So easy! _ One of the things I do for accurate macro counting is measuring out portion sizes using weight. Having a food scale is very helpful! _ Calories 479 / Carbs 50g / Fat 15g / Protein 36g _ Happy mealprepping everyone! #mealprepsunday #mealprepping #meaprep #iifym #macros #macrocounting #flexibledieting #foodprep #mealprepideas #healthyeating #healthyfoods #cookingvideo #cookingathome #recipeshare

A post shared by Shannon Eng / Health Coach (@caligirlgetsfit) on

4.Μακαρόνια κολοκύθας με κιμά και πράσινα λαχανικά

5.Buddha bowl με γαρίδες, πράσινα λαχανικά, καλαμπόκι, κινόα, πιπεριά, αβοκάντο, lime και μπαχαρικά

(Δες εδώ μερικές ακόμα ιδέες για να φτιάξεις τα δικά σου budhha bowls

View this post on Instagram

I’m never shellfish 🍤 because I always share my seafood recipes! Just uploaded a new YouTube video for this one with all ingredients and tutorial in bio! It’s quick and easy to make… definitely check it out and make this with me! It has the perfect balance of carbs, fat, and protein. _ Macro Info per serving: Calories: 498 / Carbs 68 g / Fat 14 g / Protein 25 g Edit: Forgot the red cabbage on the before side! 🙃 So you’ll need about 1/3 of a head of red cabbage too! _ Would love to know if you make this! Tag me in your creations! #buddhabowl #shrimprecipes #lunchideas #dinnerideas #recipeshare #easyrecipes #healthycooking #iifymgirls #iifymgirls #homecooking #macros #macrocounting #healthyeating

A post shared by Shannon Eng / Health Coach (@caligirlgetsfit) on

6.Tofu με μπρόκολο, ρύζι και σουσάμι

View this post on Instagram

Got soy? 💁🏻‍♀️ If you guys haven’t seen my 🥦 tofu broccoli stir fry full cooking tutorial, def check it out and make this with me (link in bio)! It was super simple with easy ingredients! It’s one of my favorites! _ This recipe is quick to make, and beats take-out Chinese food any day! Follow along with me and make this for your next healthy lunch or dinner! _ Macro Info per serving not including rice (makes 2): Calories: 261 / Carbs 18 g / Fat 17 g / Protein 9 g _ Would love to know if you make this! Tag me in your creations! #lunchideas #dinnerideas #recipeshare #easyrecipes #healthycooking #iifymgirls #iifymgirls #homecooking #macros #macrocounting #healthyeating

A post shared by Shannon Eng / Health Coach (@caligirlgetsfit) on

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.