Τα 10 facts που μάθαμε το 2016 για τη σωστή διατροφή (από έρευνες)!

Το 2016, η επιστήμη μας έμαθε πολλά για το το είναι και τι δεν είναι υγιεινό. Διάβασε τις πιο σημαντικές διατροφικές επισημάνσεις που μας κληροδότησε η χρονιά που πέρασε.

23.01.2017

εχεις διαβασει

Τα 10 facts που μάθαμε το 2016 για τη σωστή διατροφή (από έρευνες)!

Η αλήθεια για τη διατροφή είναι πάντα ρευστή! Τη μία μέρα ο καφές είναι καρκινογόνος, την επόμενη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Οι υδατάνθρακες ήταν …του διαβόλου, τώρα (οι σωστοί υδατάνθρακες) είναι απαραίτητοι για μια ισορροπημένη διατροφή. Το τι θεωρείται υγιεινό και τι όχι φαίνεται πως αλλάζει τακτικά και όλες οι έρευνες γύρω από τη σωστή διατροφή  που έγιναν μέσα στο 2016 το επιβεβαιώνουν.

Αν θέλεις να δεις τι μάθαμε τους περασμένους μήνες, ρίξε μια ματιά στις μεγαλύτερες διατροφικές “ανακαλύψεις” που συγκεντρώσαμε εδώ.

1.Επιβεβαιώθηκε: Τα κορεσμένα λιπαρά είναι πραγματικά κακή διατροφική επιλογή

Οι λάτρεις του βουτύρου χάρηκαν (στιγμιαία) όταν ειπώθηκε πως τα κορεσμένα λιπαρά δεν είναι τόσο βλαβερά όσο πιστεύαμε. Νεότερη εξέλιξη: Δεν είναι! Ενδελεχής έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο The British Medical Journal, επιβεβαίωσε πως η περιορισμένη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών συμβάλει στην καρδιαγγειακή υγεία.

2.(Κάποια) λιπαρά σε διατηρούν αδύνατη

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης βρήκε πως η κατανάλωση των σωστών λιπαρών μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις σταθερό το βάρος σου. Ποια είναι τα σωστά λιπαρά; Το ελαιόλαδο είναι από τα βασικότερα και ακολουθούν τα λιπαρά στους ωμούς ξηρούς καρπούς και τα ψάρια.

3.Να ακολουθείς το πρότυπο της ιαπωνικής διατροφής

Ναι, το σούσι ακούγεται σαν μια πολύ καλή ιδέα σήμερα. Το επιβεβαιώνει μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal: οι Ιάπωνες που ακολουθούν την παραδοσιακή τους διατροφή -πολύ ρύζι, λαχανικά, ψάρι, λιγότερο κρέας και φασόλια σόγιας– έχουν κατά 15% χαμηλότερο δείκτη θνητότητας.

4.Τα όσπρια κρατούν μακριά τα κιλά

Αν προσθέσεις λίγο λιγότερο από ένα φλιτζάνι όσπρια στην καθημερινή σου διατροφή μπορεί να χάσεις βάρος χωρίς να προσπαθήσεις να κάνεις δίαιτα. Αυτό αποφάνθηκε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition και με την ποικιλία των συνταγών στη μεσογειακή κουζίνα έχεις κάθε λόγο να ακολουθήσεις αυτή τη συμβουλή.

Τα 10 facts που μάθαμε το 2016 για τη σωστή διατροφή (από έρευνες)!
5.Οι υδατάνθρακες θα μπορούσαν να συνδέονται με κάποιες μορφές καρκίνου

Πρόσφατη μελέτη βρήκε πως η διατροφή με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή πλούσια σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, συνδέεται με ορισμένες μορφές καρκίνου, όπως π.χ. των πνευμόνων. Είτε αυτό ισχύει είτε όχι, θα σου κάνει καλό να προτιμάς τους σύνθετους υδατάνθρακες όπως καστανό ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως αντί για τις “απλές” εκδοχές τους.

6.Το μέλι κρύβει μια παγίδα

Παρότι είναι υγιεινό, πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και εντελώς φυσικό προϊόν, σύμφωνα με δημοσίευση στο The Journal of Nutrition, το μέλι προκαλεί στο σάκχαρο του αίματος την ίδια απόκριση όπως η ζάχαρη και το σιρόπι φρουκτόζης, με όλες τις σχετικές συνέπειες για την υγεία. Μην το κόψεις, απλά κατανάλωνέ το με μέτρο.

7.Οι ξηροί καρποί παραμένουν μια εξαιρετική τροφή

Ανάλυση 29 μελετών σχετικά με την κατανάλωση ξηρών καρπών και τη σχέση της με την υγεία βρήκε τα οφέλη τους να είναι εντυπωσιακά. Για παράδειγμα, οι συμμετέχοντες στις μελέτες που έτρωγαν μια χούφτα ξηρούς καρπούς τη μέρα είχαν 30% χαμηλότερη πιθανότητα για καρδιοπάθειες, 15% για καρκίνους και 22% χαμηλότερες πιθανότητες για πρόωρο θάνατο.

8.Δεν χρειάζεται να πίνεις 8 ποτήρια νερό τη μέρα!

Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences επισημαίνει πως η ποσότητα των υγρών που έχουμε ανάγκη κάθε μέρα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το σώμα σου ξέρει πότε διψάει και εφόσον έχεις πρόσβαση σε νερό, δεν θα αφυδατωθείς!

9.Να είσαι ακόμη πιο προσεκτική με το αλάτι

Μελέτη 25 ετών που δημοσιεύτηκε πρόσφατα βρήκε πως και η ελάχιστη αύξηση στο αλάτι που καταναλώνεις καθημερινά (π.χ. λιγότερο από μισό κ.γ. τη μέρα) θα μπορούσε να αυξήσει κατά 12% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

10.Φάε περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες για να ζήσεις περισσότερο

Έρευνα του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης έδειξε πως άνθρωποι που κατανάλωναν μεγάλη ποσότητα ζωικής πρωτεΐνης –ειδικά αν έτρωγαν περισσότερο επεξεργασμένο κόκκινο κρέας και όχι κρέας ή πουλερικά- είχαν υψηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από το μέσο άνθρωπο. Σε πείθει να διαλέξεις σολομό αντί για λουκάνικα;

[related id="72713"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece