Τροφές που επηρεάζουν το έντερο: Οι 2 κατηγορίες που πρέπει να βγάλεις από τη διατροφή σου

Άμεσο ξεφούσκωμα και διόρθωση των πεπτικών διαταραχών μέσα από τη σωστή διατροφή.

pregnancy-or-diet-concept-picture-id883577646

Συνεργάστηκε η Ελένη Παπαγιαννίδου, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, PhD, Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας (www.rebalance.gr),

Οι περισσότερες από εμάς σπάνια δίνουμε στο πεπτικό μας σύστημα πολλή προσοχή, εκτός κι αν αρχίσουμε να νιώθουμε ενοχλήσεις, φούσκωμα ή καούρες ή γενική δυσφορία όταν τρώμε πολύ. Η γεύση, οι θερμίδες, ακόμα και η εμφάνιση έχουν μεγαλύτερη σημασία για εμάς απ’ ό,τι οι πεπτικές συνέπειες των μαγειρικών δημιουργιών μας. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το ότι οι πεπτικές ενοχλήσεις είναι κοινό πρόβλημα σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού.

«Εάν διαπιστώσεις ότι έχεις ευαισθησία σε ορισμένα τρόφιμα, ή πάσχεις από αέρια, φούσκωμα, ή νιώθεις κοιλιακό πόνο, τότε το πεπτικό σου σύστημα είναι υπό πίεση» λέει η ειδικός και συμπληρώνει: «Η αιτία είναι αναμφίβολα γενετική, αλλά ο αριθμός των ανθρώπων με ευαισθησία στο έντερο αυξάνεται κάθε χρόνο». Οι ένοχοι μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, αλλά οι βασικοί ύποπτοι που τείνουν να ενοχοποιούνται πιο συχνά είναι το γάλα, η πατάτα, η ντομάτα, το κρεμμύδι και, φυσικά, το σιτάρι.

Διάβασε επίσης: Υποφέρεις από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου; Οι τρεις διατροφικές αλλαγές που θα κάνουν τη διαφορά

«Γνωρίζουμε ότι το σιτάρι δεν μπορεί να αφομοιωθεί σωστά και μπορεί να προκαλέσει μικρές ρωγμές στο έντερο» λέει η ειδικός. «Σκέψου πόσο σιτάρι τρώμε καθημερινά, πιθανότατα σε κάθε γεύμα. Και το σνακ σου, σχεδόν με σιγουριά, θα περιέχει σιτάρι. «Με την περικοπή των σιτηρών, την κατανόηση των προβλημάτων των τροφίμων μας και την αποκατάσταση της ισορροπίας των εντέρων με ζωντανές καλλιέργειες, τα πεπτικά προβλήματα αρχίζουν να μειώνονται σε ένταση και μπορεί ακόμα και να θεραπεύονται εξ ολοκλήρου». Ευτυχώς, όλοι οι υδατάνθρακες δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία.

Τροφές που επηρεάζουν το έντερο: Οι 2 κατηγορίες που πρέπει να βγάλεις από τη διατροφή σου:

  • Εάν τα αέρια ή το φούσκωμα είναι το πρόβλημά σου, «τότε θα πρέπει να αποφύγεις όλα τα σιτηρά» λέει η ειδικός.
  •  Η αφαίρεση των σιτηρών και η αποκατάσταση της πεπτικής οδού θα οδηγήσει σε αυξημένη ικανότητα πέψης άλλων καλών υδατανθράκων (βρες εδώ τις κατηγορίες των υδατανθράκων, ποιοι είναι καλοί και ποιοι όχι). Είναι σημαντικό να μην αποκόπτεις εντελώς τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σου.
  • Τα τρόφιμα που προκαλούν πιο συχνά αέρια είναι τα φασόλια, οι φακές και τα ρεβίθια.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i