Βρες τη σωστή διατροφή ανάλογα με το σωματότυπό σου

Σωματότυπος μήλο ή αχλάδι; Δες τι πρέπει να φας για να χάσεις πόντους στο σημεία που θες.

21.08.2019

εχεις διαβασει

σωστή διατροφή ανάλογα με το σωματότυπό

Από την Ιωάννα Μανδηλάρη, ολιστική διαιτολόγο-διατροφολόγο και blogger, www.threpsisnutrition.com.

Συνηθίζουμε να πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της διατροφής που ακολουθούμε και του τοπικού  πάχους.

Σε κάποιο βαθμό όμως, το κοιλιακό λίπος σε σχέση με το λίπος στους γοφούς και τα πόδια εξαρτάται από ορμόνες. Αν ρυθμίσουμε αυτές τις ορμόνες μέσω της διατροφής μας, η τάση να αποθηκεύεται το λίπος σε συγκεκριμένα σημεία, θα ελαττωθεί.

Διάβασε επίσης: Σωματότυπος αχλάδι; Αυτή είναι η σωστή διατροφή και άσκηση για να μειώσεις το λίπος στους γλουτούς

Βρες τη σωστή διατροφή ανάλογα με το σωματότυπό σου:

Σωματότυπος μήλο και σωστή διατροφή 

Σε αυτό το σωματότυπο, το λίπος τείνει να αποθηκεύεται κυρίως στην κοιλιά, ενώ υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων ή διαβήτη τύπου II.

Το κοιλιακό λίπος είναι ιδιαίτερα ορμονοεξαρτώμενο, και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, στην απότομη  αυξομείωση της ινσουλίνης. Μια διατροφή χαμηλή σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως ζάχαρη, άσπρο  αλεύρι κλπ, υψηλή σε πρωτεΐνες, καλά λιπαρά και φυτικές ίνες, είναι ιδανική.

Ενδεικτικό πρόγραμμα 2 ημερών

1η ημέρα2η ημέρα
ΠρωινόΓάλα(φυτικό ή ζωικό) με 2 κ.σ. βρώμη, καρπούς και κανέλα1 αυγό ποσέ και μια φέτα πολύσπορο ψωμί
Δεκατιανό10 αμύγδαλα1 μήλο και 5 βραζιλιάνικα καρύδια
ΜεσημεριανόΜοσχάρι με μια κούπα μακαρόνια και σαλάταΦασολάκια πράσινα με λίγο τυρί
ΑπογευματινόΓιαούρτι με μειωμένα λιπαρά Σοκολατένια τάρτα με αβοκάντο και γλυκοπατάτα (δες συνταγή)
ΒραδινόΜαυρομάτικα σε σαλάτα, με ντοματίνια, αγγούρι, μαϊντανό και κρεμμυδάκιΠράσινη σαλάτα με κοτόπουλο και μπρόκολο

Extra tips

  • Προσπάθησε να αποφύγεις τη ζάχαρη στα ροφήματα. Μπορείς να την αντικαταστήσεις με στέβια.
  • Κοιμήσου καλά. Ο επαρκής ύπνος συνδέεται με καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης.
  • Προσπάθησε να παραμένεις ήρεμος. Η κορτιζόλη, η ορμόνη του άγχους, αυξάνει τα επίπεδα της ινσουλίνης.
  • Ελάττωσε τα συσκευασμένα τρόφιμα καθώς περιέχουν μεγάλη ποσότητα κρυμμένης ζάχαρης
  • Ο κακός γλυκαιμικός έλεγχος, πιθανώς υποδεικνύει χαμηλή πρόσληψη χρωμίου. Βάλε στο διαιτολόγιό σου τροφιμα όπως αυγό, σταφύλι, δημητριακά ολικής, μοσχάρι και βραζιλιάνικα καρύδια.

Σωματότυπος αχλάδι και σωστή διατροφή 

Εδώ μιλάμε για αυξημένο λιπώδη ιστό στους γοφούς και τα πόδια.

Οι ορμόνες που συμβάλλουν στον πολλαπλασιασμό των λιποκυττάρων σε αυτά τα σημεία, είναι οι κύριες γυναικείες ορμόνες, τα οιστρογόνα.

Μια αποτοξινωτική διατροφή, με έμφαση στους καρπούς, τα καλά λιπαρά, τα φρούτα και τα λαχανικά, θα βοηθήσει το συκώτι να μεταβολίσει την περίσσεια οιστρογόνων.  

Ενδεικτικό πρόγραμμα 2 ημερών

1η μέρα2η μέρα
Πρωινό2 μπισκότα με ρεβίθι (δες συνταγή)Φυτικό γάλα με 3 κ.σ. βρώμη και σταφίδες
Δεκατιανό1 μήλο (ή όποιο άλλο εποχιακό φρούτο) και 5 αμύγδαλαΠολύσπορο ψωμί με αβόκάντο, ντοματίνια και ελαιόλαδο
ΜεσημεριανόΖυμαρικά με θαλασσινά και σαλάτα με κουνουπίδιΣαρδέλες ψητές με χόρτα και 1 φέτα ψωμί
ΑπογευματινόΠράσινο smoothie με λαχανίδα, πράσινο τσάι, σπόρους chia και 1 κ.γ. μέλιΠαγωτό με μούρα και κολοκύθι (δες συνταγή)
ΒραδινόΨητά λαχανικά και μανιτάρια με βαλσάμικοΠράσινη σαλάτα με τόνο και αγγούρι

Διάβασε επίσης: Σνακ χωρίς υδατάνθρακες; Αυτές οι επιλογές περιέχουν ελάχιστους και είναι ιδανικές για δίαιτα

Extra tips

  • Κατανάλωσε εποχιακά φρούτα και λαχανικά και σε ορισμένες περιπτώσεις, προτίμησε τα βιολογικά. Εδώ θα βρεις την λίστα με αυτά που είναι πιθανό να περιέχουν μεγάλη ποσότητα φυτοφαρμάκων.
  • Περιόρισε το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τη σόγια καθώς περιέχουν κάποια ποσότητα ορμονών. Προτίμησε τα ζωικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.
  • Τα σταυρανθή όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και η λαχανίδα, περιέχουν την ουσία ινδόλη 3 καρβινόλη, που βοηθά στο μεταβολισμό των οιστρογόνων, οπότε συστήνεται η συχνή κατανάλωση τους.
  • Προσπάθησε να περιορίσεις το άγχος και το αλκοόλ.
  • Συμπεριέλαβε στη διατροφή σου ω3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, βιταμίνη Ε και C.

Διάβασε επίσης: 5 πράγματα που δεν ξέρεις ότι καίνε λίπος για σένα (καμία σχέση με γυμναστική)

[related id="433251"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece