Γιατί οι διατάσεις είναι καλύτερα να γίνονται πρωί;

Αν θέλεις να αποκτήσεις ενέργεια και να έχεις απόδοση όλη μέρα, μάθε γιατί οι διατάσεις είναι καλύτερες το πρωί.

γυναίκα που κάνει διατάσεις το πρωί istock

Γλυκό και σταδιακό: έτσι πρέπει να είναι το ξύπνημα το πρώι. Ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα μεταβατικό στάδιο ανάμεσα στον ύπνο και το ξύπνημα, πρέπει να είναι ήπιο, ακόμα και γι’ αυτούς που συνήθως πηδάνε από το κρεβάτι σαν ελατήριο. Αμέσως μετά τον ήχο του ξυπνητηριού, οι διατάσεις πρέπει να μιμούνται τις κινήσεις των ζώων, που τεντώνουν τη ράχη και απλώνουν τα πόδια πριν μπουν σε δράση.

Οι διατάσεις το πρωί μπορούν να σε βοηθήσουν να ξυπνήσεις και να αποκτήσεις ενέργεια. Η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και η απελευθέρωση ενδορφινών σε τονώσουν και σε προετοιμάζουν για την ημέρα. Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι λόγοι που είναι καλύτερα οι διατάσεις να γίνονται το πρωί. Δες ποιοι είναι αυτοί.

Οι 4 καλύτερες διατάσεις για να κάνεις όταν ξυπνάς

Χρονοβιολογία και ορμόνες

Το πρωί είναι η ιδανική στιγμή, καθώς ξυπνάνε οι ορμόνες, λένε ειδικοί στη χρονοβιολογία. Τις πρώτες ώρες της ημέρας, υπό την επίδραση του φωτός, αυξάνεται η παραγωγή σεροτονίνης, ενός νευρομεταβιβαστή που προηγείται της δραστηριότητας. Σε συνεργασία με άλλες ορμονικές ουσίες, όπως η νοραδρεναλίνη και η κορτιζόλη, διεγείρει το συμπαθητικό σύστημα και βελτιώνει την απόδοση του οργανισμού. Η σεροτονίνη και η κορτιζόλη, ωστόσο, παίρνουν λίγο χρόνο μέχρι να φτάσουν στο κατάλληλο επίπεδο για να σου δώσουν ενέργεια. Γι’ αυτό είναι υποχρεωτικό να είναι γλυκές και σταδιακές οι κινήσεις σου.

Η θερμοκρασία του σώματός σου είναι ιδανική

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, η θερμοκρασία του σώματός σου μειώνεται. Το πρωί, πριν αρχίσεις οποιαδήποτε δραστηριότητα, οι μύες είναι ακόμα "δροσεροί" και μπορεί να είναι πιο δύσκαμπτοι. Οι ήπιες διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματός σου και στην προετοιμασία των μυών για την κίνηση, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

Είσαι πιο ευλύγιστη

Οι μύες σου τείνουν να είναι πιο ευέλικτοι μετά από ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς  να τεντωθείς καλύτερα και με μεγαλύτερη άνεση το πρωί, επιτυγχάνοντας ένα καλύτερο εύρος κίνησης.

Απαλύνουν από τη μυϊκή δυσκαμψία

Εάν νιώθεις πιασμένη ή πονεμένη από την προηγούμενη μέρα, οι πρωινές διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν στην απελευθέρωση της έντασης και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στους μυς, μειώνοντας τον πόνο και τη δυσκαμψία.

Μειώνουν το καθημερινό στρες

Το ιδανικό θα ήταν να κάνεις διατάσεις στο σκοτάδι ή με το φως της ημέρας να περνά από τα κατεβασμένα ρολά. Κρατώντας κλειστά τα μάτια, θα καταφέρεις στη συνέχεια να αντιληφθείς καλύτερα την αντίδραση των διαφόρων μερών του σώματος με τις διατάσσεις. Μόνο αν αντιδράσουν καλά, χωρίς καταπόνηση ή υπερβολική ένταση, μπορεί να ξυπνήσει ολόκληρος ο οργανισμός σου. 

Πόσο χρόνο χρειάζεσαι για τις διατάσεις 

Δέκα λεπτά σε πλήρη χαλάρωση θα επαναφορτίσουν την ενέργειά σου και θα σε προετοιμάσουν για την ημέρα περισσότερο κι από τη γυμναστική που κάνεις το πρωί. Εκτός του ότι ευνοούν τη μυϊκή ελαστικότητα και την κινητικότητα των αρθρώσεων, οι πρωινές διατάσεις ενεργοποιούν την κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου. 

6 λόγοι για να κάνεις διατάσεις καθημερινά - Τι συστήνει η ειδικός

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i