Αερόβια και αναερόβια άσκηση: Γνωρίζεις τις διαφορές τους;

Fitness… σύγχυση; Ξεκαθαρίζουμε δύο βασικές έννοιες της άσκησης.

12.10.2016

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

Αερόβια και αναερόβια άσκηση: Γνωρίζεις τις διαφορές τους;

Συνεργάστηκε ο Ιάσωνας Γαργαλιάνος, personal trainer

Συχνά δημιουργείται σύγχυση ανάμεσα στην αερόβια και την αναερόβια άσκηση. Ακόμα κι αν ακούς αυτές τις δύο έννοιες συχνά, ξέρεις τι πράγματικά σημαίνουν;

Αερόβια άσκηση

Η αερόβια άσκηση προκαλεί την κίνηση των μυών με οξυγόνο, κι έτσι καίγονται τόσο υδατάνθρακες όσο και λίπος για να παραχθεί ενέργεια. Πρακτικά, αερόβιες ασκήσεις θεωρούνται δραστηριότητες όπως είναι το περπάτημα, το ποδήλατο ή κολύμπι, ωστόσο μπορούμε να εκτελούμε αερόβια άσκηση ακόμα και με ασκήσεις με το βάρος του σώματός μας, εφόσον πραγματοποιούνται με ήπια ένταση και μεγάλη διάρκεια.

Με άλλα λόγια, τα είδη των ασκήσεων που αυξάνουν προσωρινά τους καρδιακούς παλμούς σου. Γι’αυτό, η αεροβική ονομάζεται αλλιώς και καρδιαγγειακή άσκηση και «χτίζει» την αντοχή σου.

1αερόβια-και-αναερόβια-άσκηση

Αναερόβια άσκηση

Η αναερόβια άσκηση προκαλεί την κίνηση των μυών σου χωρίς να απαιτείται οξυγόνο, καίγοντας κυρίως υδατάνθρακες, ώστε να παραχθεί ενέργεια. Η αναερόβια άσκηση μεταφράζεται σε δραστηριότητες που, τυπικά, περιλαμβάνουν βάρη, push-ups και καθίσματα (δηλαδή, ενδυνάμωση), μεταξύ άλλων, και σε βοηθούν να «χτίσεις» μυς και σωματική δύναμη. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για μεγάλη ένταση σε μικρό χρονικό διάστημα.

Ένα ιδανικό πρόγραμμα άσκησης θα πρέπει να περιλαμβάνει τόσο αερόβια όσο και αναερόβια άσκηση. Με την αερόβια προπόνηση αυξάνουμε την αντοχή μας και μειώνουμε το λίπος μας, ενώ με την αναερόβια αυξάνουμε την γενικότερη δύναμή μας αλλά και την μυική μας μάζα. Έτσι, αποκτούμε ένα ομοιόμορφα δυνατό και, κυρίως, υγιές σώμα.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece