Να πώς η γυμναστική βελτιώνει την ερωτική σου ζωή

Μάθε τους 5 τρόπους που η άσκηση θα σε βοηθήσει να «αναβαθμίσεις» ακόμα και τη σεξουαλική σου ζωή.

21.02.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Πυγμαχία για γυναίκες: Έχεις πολλούς λόγους να την επιλέξεις

Είτε ψάχνεις τρόπους να ταρακουνήσεις τα νερά ή απλά να προσθέσεις κάτι το διαφορετικό στο κρεβάτι σου, η άσκηση μπορεί να είναι η απάντηση που ψάχνεις. Γιατί; Η άσκηση επηρεάζει το σώμα σου -φυσικά, ψυχολογικά και συναισθηματικά- με σύνθετους τρόπους που στη συνέχεια μεταφράζονται σε ανεβασμένη libido και καλύτερους οργασμούς.

Φυσικά, το σεξ είναι σε μεγάλο βαθμό εγκεφαλικό παιχνίδι, παίζει όμως ρόλο και το… σώμα. Και η άσκηση μπορεί να συμβάλει με πολλούς τρόπους στην ενίσχυση της ερωτικής ζωής: η αντοχή θα σου επιτρέψει μεγαλύτερη διάρκεια, αν είσαι πιο ευλύγιστη θα μπορείς να δοκιμάσεις καινούργιες στάσεις, ενώ και οι μύες παίζουν ρόλο.

«Έχεις περισσότερους μυς, ενεργοποιούνται περισσότεροι μυς και μαθαίνεις πώς να συσπάς τους μυς σου» εξηγεί η προπονήτρια Ariel Iasevoli. «Μαθαίνεις, επίσης, πώς να σταθεροποιείσαι και πώς να κινείσαι καλύτερα».

Αν δεν έχεις πειστεί ακόμη, διάβασε στη συνέχεια τους πέντε τρόπους με τους οποίους η άσκηση βελτιώνει την ερωτική σου ζωή.

1. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη δύναμή σου στο κρεβάτι

Τα βάρη που σηκώνεις και τα ΗΙΙΤ προγράμματα δεν είναι εξαιρετικά μόνο για τους κοιλιακούς σου! Χαρίζουν στο σώμα σου μεγαλύτερη δύναμη γενικά. Και μην ξεχνάς τους μυς της πυέλου, τους οποίους μπορείς να εξασκήσεις εύκολα, χωρίς να πας καν στο γυμναστήριο, κάνοντας απλά ασκήσεις Κέγκελ. «Είναι γεγονός πως όσο πιο δυνατοί είναι οι μύες της πυέλου σου, τόσο καλύτερη η ποιότητα των οργασμών» επικυρώνει η Logan Levkoff, PhD, sex expert και εκπαιδεύτρια.

2. Θα έχεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση

«Οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά, έχει βρεθεί σε έρευνες, πως τείνουν να έχουν καλύτερη εικόνα για το σώμα τους και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από εκείνους που δεν το κάνουν» επισημαίνει η δρ Levkoff. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, επειδή το να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου θα μπορούσε να συνδέεται άμεσα με το πόσο ικανοποιητική είναι η ερωτική σου ζωή.

Για την ακρίβεια, αναθεώρηση σχετικής έρευνας το 2012 βρήκε πως τα προβλήματα της εικόνας του σώματος επηρεάζουν όλους τους τομείς της σεξουαλικής λειτουργίας, από την επιθυμία μέχρι τον ερεθισμό και την ικανοποίηση.

Διάβασε επίσης: Οι 10 συμβουλές των σεξολόγων για καλύτερο σεξ

Η Iasevoli συμπληρώνει πως βλέπει συνεχώς αυτή την αλλαγή στο γυμναστήριο που εργάζεται. «Δεν είναι μόνο επειδή βελτιώνεται το σώμα τους, είναι επειδή συνειδητοποιούν πως μπορεί να κάνει ένα σωρό εκπληκτικά πράγματα και αρχίζουν να το σέβονται γι’ αυτή του την ικανότητα» εξηγεί.

Σύμφωνα με τη δρ Levkoff η αυτοπεποίθηση μπορεί επίσης να σου επιτρέπει να επικοινωνείς καλύτερα τις ανάγκες σου, ικανότητα που μπορεί να οδηγήσει σε πιο ικανοποιητικές εμπειρίες (εξάλλου, η συναισθηματική έκφραση είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό των επιτυχημένων σχέσεων).

3. Αυξάνεται η ερωτική σου διέγερση

Μικρές μελέτες έχουν δείξει πως μετά την προπόνηση, οι γυναίκες είχαν μεγαλύτερη ερωτική διέγερση (εκτίμηση με επιστημονικές μετρήσεις όπως «εύρος κολπικού παλμού» και «όγκος κολπικού αίματος»!), ενώ επόμενες έρευνες δείχνουν πως αυτό θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται στην ενεργοποίηση του συμπαθητικού νευρικού συστήματος από την άσκηση.

Είναι επίσης εξακριβωμένο πως η άσκηση ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος στα γεννητικά όργανα – κι αυτό δεν μπορεί να είναι κακό. «Η αυξημένη κυκλοφορία αίματος έχει την ικανότητα να αυξήσει τη διέγερση» επιβεβαιώνει η δρ Levkoff.

4. Η libido σου ενισχύεται από τις ορμόνες

Η επιστημονική εξήγηση για το πώς επηρεάζει η άσκηση τα επίπεδα της τεστοστερόνης στα δύο φύλα είναι περίπλοκη και η έντονη προπόνηση αντοχής (όπως π.χ. για τρίαθλο) μπορεί στην πραγματικότητα να μειώνει τα επίπεδά της στο σώμα.

Κάποιες μελέτες ωστόσο έχουν δείξει πως η προπόνηση με αντιστάσεις, συγκεκριμένα, μπορεί να αυξήσει την τεστοστερόνη στις γυναίκες, κάτι που είναι εξαιρετικό για τη libido. «Τα αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης αυξάνουν σαφώς την επιθυμία» εξηγεί η δρ Levkoff.

Διάβασε επίσης: 7 καυτά (επιστημονικά) μυστικά για καλύτερο σεξ

5. Θα έχεις καλύτερη διανοητική υγεία

Έρευνα έχει δείξει πως η άσκηση έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα στη μείωση της κατάθλιψης και του άγχους (ενώ, τόσο η κατάθλιψη όσο και η χρήση αντικαταθλιπτικών μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλή ερωτική διάθεση).

Οπότε έχει λογική ο ισχυρισμός πως η άσκηση θα μπορούσε να σε βοηθήσει να διαχειριστείς καλύτερα την κατάθλιψη και αυτό με τη σειρά του να έχει θετική επίδραση στην ερωτική σου ζωή. Και δεν το λέμε εμείς, αλλά μελέτες που έχουν αποδείξει πως η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη διέγερση στις γυναίκες που παίρνουν αντικαταθλιπτικά.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece