Πώς θα φαίνομαι νεότερη: Ποια γυμναστική και με ποιον τρόπο γυρίζει πίσω το χρόνο;

Ναι, η γυμναστική μπορεί να πάρει από πάνω σου χρόνια. Αλλά με ποιο τρόπο;

17.08.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Πώς θα φαίνομαι νεότερη: Ποια γυμναστική και με ποιον τρόπο γυρίζει πίσω το χρόνο;

Το «πώς θα φαίνομαι νεότερη» είναι μια ερώτηση που απασχολεί τις περισσότερες γυναίκες, είτε το εκφράζουν ανοιχτά είτε όχι. Και, τελικά, τα πάντα καταλήγουν στο γεγονός ότι η άσκηση αυξάνει τα μιτοχόνδρια, το «εργοστάσιο» ενέργειας μέσα σε κάθε κύτταρο στο σώμα σου. Όσο περισσότερα και πιο αποτελεσματικά είναι τα μιτοχόνδριά σου, τόσο καλύτερα λειτουργεί το κάθε κύτταρο, είτε πρόκειται για κύτταρο του δέρματος που παράγει άφθονο κολλαγόνο είτε για μυϊκό κύτταρο που δημιουργεί νέες και πιο δυνατές μυϊκές ίνες. Και το σώμα σου δείχνει και δουλεύει σαν να είσαι πολλά χρόνια νεότερη.

Πώς θα φαίνομαι νεότερη;

Αερόβια

Το μυστικό για να αυξήσεις τα μιτοχόνδρια σε όλο σου το σώμα είναι η αερόβια. «Για την ακρίβεια, η άσκηση αντοχής μπορεί να διπλασιάσει τα μιτοχόνδρια μέσα στους μυς σου» επισημαίνει ο Mark Tarnopolsky, MD, PhD, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο McMaster στον Καναδά. «Παίρνοντας δείγμα από το στόμα αθλητών, διαπιστώσαμε πως έχουν αυξημένα μιτοχόνδρια εκεί» εξηγεί. Μετάφραση: Εάν αυξάνονται τα μιτοχόνδρια στο εσωτερικό των μάγουλων, σκέψου το όφελος για την καρδιά και το δέρμα σου. Όντως, στην έρευνα βρέθηκε πως η προπόνηση με ποδήλατο δύο φορές την εβδομάδα για 30-45 λεπτά (συν μία φορά την εβδομάδα βάδισμα) βοήθησε το δέρμα να αποκτήσει περισσότερο κολλαγόνο και πιο φρέσκια όψη σε μόλις 3 μήνες.

Διάβασε επίσης: 9 καθημερινές κινήσεις για να έχεις το αποτέλεσμα της άσκησης ΧΩΡΙΣ πλήρη προπόνηση

Βάρη

«Έχουμε δει πως η προπόνηση με βάρη αύξησε την ποσότητα των μιτοχονδρίων κατά 30% σε μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικες που έκαναν τρεις φορές την εβδομάδα προπόνηση με βάρη για 4 μήνες» συμπληρώνει ο δρ Tarnopolsky. Υπάρχει, λοιπόν, ένα ιδανικό πρόγραμμα προπόνησης ενδυνάμωσης; Σε νέα ανάλυση μελετών στο Frontiers in Physiology, όπου διερευνήθηκε η άσκηση με αντιστάσεις και η επίδρασή της στον αριθμό των μιτοχονδρίων στους μυς, υποδεικνύεται ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να εντοπιστεί μια μοναδική ιδανική άσκηση.

Διάβασε επίσης: Τα βάρη δίνουν όγκο; Οι μύες γίνονται λίπος αν σταματήσεις την άσκηση; Η Ελένη Πετρουλάκη καταρρίπτει τους μύθους της άσκησης

Πώς θα ενισχύσεις τα μιτοχόνδριά σου;

Κάνε για 30 δευτερόλεπτα σπριντ με όλη σου τη δύναμη, αντί για αερόβια σταθερής έντασης, και μακρύτερα χαμηλότερης έντασης διαλείμματα (4 λεπτά στο 90% της αντοχής σου), σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Βικτόρια της Αυστραλίας. Βάλε στόχο να κάνεις ΗΙΙΤ προπόνηση τρεις φορές την εβδομάδα.

Διάβασε επίσης: Αύξησε την παραγωγή του οργανισμού σε νιτρικό οξείδιο για ενέργεια, αντοχή και μακροζωία

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.