Shape Tested: Δοκίμασα beach volley και έκαψα 900 θερμίδες (θα παίζω και το χειμώνα!)

Με αυτό το διασκεδαστικό σπορ θα κάψεις πολλές θερμίδες και όχι μόνο στις διακοπές σου.

30.10.2018

εχεις διαβασει

beach volley

Συνεργάστηκε ο Αποστόλης Ταμπουρατζής, απόφοιτος ΤΕΦΑΑ, προπονητής βόλεϊ και beach volley. Φωτογράφηση: Δανάη Ίσαρη

Σύμφωνα με το εργαλείο του Shape που μετρά πόσες θερμίδες καις με διαφορετικά είδη άσκησης ανάλογα με τα κιλά σου (www.shape.gr/tools), μία ώρα beach volley πήρε από πάνω μου 900 θερμίδες. Το μπέργκερ της προηγούμενης μέρας δηλαδή. Φτάνοντας στις 8:30 το πρωί στο γήπεδο του iBeach, ο Αποστόλης με καλωσόρισε προτρέποντάς με να τρέξω για 2 λεπτά. Μετά από κάμποσα δευτερόλεπτα, που μου φάνηκαν αιώνας, συνειδητοποίησα πως το τρέξιμο πάνω στην άμμο είναι (λίγο) απαιτητικό.

Αλλά αυτό ήταν μόνο ένα κομμάτι της προθέρμανσης. Όπως θα ξέρεις ήδη από άλλα Shape tested (με την ελπίδα πως με διαβάζεις λέξη προς λέξη), είμαι ένα κορίτσι που ασχολείται με τη γυμναστική από μικρή. Στο σχολείο έπαιζα συνέχεια βόλεϊ, αν και δεν ήμουν ποτέ σε ομάδα, και στην κατασκήνωση είχα δοκιμάσει λίγο beach volley. Με άλλα λόγια, ζούσα με την ψευδαίσθηση πως ήξερα να παίζω βόλεϊ – αλλά δεν ήξερα. Το beach volley χρειάζεται τεχνική και στρατηγική (προφανώς), πράγματα στα οποία ο Αποστόλης προσπάθησε να με μυήσει από το πρώτο κιόλας μάθημα.

Η προπόνηση

Το μάθημά μου διήρκεσε περίπου 75 λεπτά. Ξεκίνησα με προθέρμανση (τρέξιμο και διατάσεις) και συνέχισα με ασκήσεις εκτός φιλέ – σ’ αυτές μπορεί να περιλαμβάνεται ακόμα και σκάλα ευκινησίας.

Στην αρχή ο Αποστόλης μου έδειξε πώς ακριβώς πρέπει να τοποθετώ τα χέρια μου για να κάνω μανσέτα (όχι πανσέτα), την κατεύθυνση που πρέπει να έχουν τα χέρια μου ανάλογα με το πού θέλω να στείλω την μπάλα, αλλά και τη γενικότερη στάση του σώματός μου σε σχέση με το συμπαίκτη μου και το γήπεδο.

Τα εμπέδωσα αρκετά γρήγορα, οπότε και συνεχίσαμε με διάφορες ασκήσεις. Για παράδειγμα, μου πετούσε την μπάλα σε διαφορετικές κατευθύνσεις και εξασκούσα την τεχνική μανσέτας που είχα μάθει νωρίτερα. Έπειτα συνεχίσαμε με ασκήσεις στο φιλέ, όπου έμαθα πώς να κάνω υποδοχή στην μπάλα με μανσέτα, όταν ο αντίπαλος κάνει σερβίς από απέναντι.

Το πιο αστείο κομμάτι της προπόνησης ήταν πως ανυπομονούσα να κάνω επίθεση και να «καρφώσω», αλλά η αυτοπεποίθησή μου δέχθηκε πλήγμα όταν ο Αποστόλης μου έδειξε το πώς πρέπει να τοποθετούμαι πραγματικά, αν θέλω να το κάνω σωστά – ήξερα να «καρφώνω», αλλά με το δικό μου… λάθος τρόπο.

Η fitness editor δεν είναι τέλεια και η αλήθεια είναι πως συγχρονίστηκα ελάχιστες φορές με την μπάλα, ωστόσο γέλασα πάρα πολύ και είχα το κίνητρο να προσπαθήσω ξανά. Το τέλος του μαθήματος μου επιφύλασσε την τεχνική του σερβίς, με την οποία εξοικειώθηκα πιο γρήγορα.

Shape tip: Φόρα οπωσδήποτε αντηλιακό (το σπρέι είναι πιο πρακτικό για να το ανανεώνεις χωρίς να λερώνεσαι), καπέλο και γυαλιά ηλίου.

«Κι αν είμαι εντελώς αρχάρια;»

Δεν έχεις ξαναπαίξει ποτέ beach volley ή δεν έχεις ξαναγυμναστεί; Ναι, μπορείς να ξεκινήσεις σήμερα κιόλας. Όλα αυτά που δοκίμασα εγώ, σκέψου, πως διδάσκονται μέσα σε μιάμιση εβδομάδα. Εκτός των άλλων, ο Αποστόλης είχε τρομερή υπομονή και μου έδειχνε τις ασκήσεις που με δυσκόλευαν ξανά και ξανά.

Τι γυμνάζει

Στο beach volley όλο το σώμα βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Σίγουρα ο κορμός, τα χέρια και τα πόδια έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά φεύγοντας από την προπόνηση αισθάνεσαι μια απερίγραπτη ευεξία και τόνωση.

Ναι, πιάστηκα

Οι πήχεις μου κοκκίνισαν από τις μανσέτες και την επόμενη μέρα πονούσαν, κυρίως, τα χέρια και τα πόδια μου. Η αίσθηση από το τρέξιμο στην άμμο ήταν, σίγουρα, πρωτόγνωρη για το σώμα μου.

Κάν’ το με τη φίλη σου

Αν χρειάζεσαι παρέα για να γυμναστείς, δεν υπάρχει καλύτερη συγκυρία. Επίσημα, το beach volley παίζεται ανάμεσα σε τέσσερα άτομα (δυάδες). Πρότεινε στη φίλη σου να ξεκινήσετε μαζί, για να παρακινεί η μία την άλλη. Ενδεικτικά το κόστος ξεκινά από 40 ευρώ το μήνα.

Διάβασε κι άλλα Shape Tested: 

Nα γιατί θα ξεκινήσω Gravity! (το δοκίμασα πριν γίνει trend!)
Η αναρρίχηση σε τοίχο είναι η αερόβια που δεν είχες σκεφτεί!
Να γιατί τα μοντέλα (και η fitness influencer) κάνουν TRX

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

ασκήσεις γιόγκα για χαλάρωση
Ασκήσεις γιόγκα για χαλάρωση: 5 βίντεο για να καταπολεμήσεις άγχος και στρες

Επίλεξε το κατάλληλο yoga sequense για εσένα, ανάλογα με το χρόνο που έχεις στη διάθεση σου και το επίπεδο σου.

4 κινήσεις αποτοξίνωσης το πρωί για φλατ κοιλιά!

Οι τροφές που βοηθούν, η άσκηση και τι να μην φας

10 συνήθειες για να αποκτήσεις το σώμα που θες χωρίς δίαιτες και εξαντλητική άσκηση

Αυτές οι καθημερινές συνήθειες είναι ο τρόπος να μάθεις να τρως σωστά, να σηκώνεσαι λίγο από την καρέκλα ώστε να δώσεις στο σώμα σου όσα χρειάζεται.

Γιατί δεν αδυνατίζω
Γιατί δεν αδυνατίζω; 7 λόγοι που δε χάνεις άλλο βάρος

Έκανες δίαιτα και έχανες βάρος εύκολα, αλλά τώρα σταμάτησες να αδυνατίζεις; Η δρ Μαρία Ψωμά εξηγεί τι συμβαίνει και πώς θα το αντιμετωπίσεις.

Βαρβάρα Φασόη: Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια ποδηλασίας απαντά στο Q&A του Shape

Εκτός από πρωταθλήτρια ποδηλασίας είναι διαιτολόγος και spinning instructor. «Τρυπώσαμε» στην καθημερινότητα της και τα μάθαμε όλα!

#shapegreece