4 λάθη στο τρέξιμο που πρέπει να σταματήσεις σήμερα

Η ειδικός μάς προειδοποιεί για τα σημαντικότερα λάθη που κάνουμε όταν τρέχουμε και δημιουργούμε προβλήματα στα πόδια μας.

03.03.2019

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

4 λάθη στο τρέξιμο που πρέπει να σταματήσεις σήμερα

Το τρέξιμο σου κάνει καλό; Σίγουρα, αλλά μόνο αν το κάνεις σωστά και δεν προκαλείς προβλήματα στα πόδια σου. Η dr. Casey Ann Pidich, ποδίατρος στη Νέα Υόρκη, αποκαλύπτει ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι όταν τρέχουν.

Διάβασε επίσης: Πρόλαβέ τους τραυματισμούς στο τρέξιμο με τα tips του trainer για να σώσεις τα γόνατά σου

1. Τρέχεις χωρίς κάλτσες

Αυτό, σύμφωνα με την dr. Pidich είναι «η χειρότερη ιδέα». Γιατί; «Οι κάλτσες βοηθούν στο να μην αποκτήσεις φουσκάλες, κατά τη διάρκεια του τρεξίματος, και επιπλέον απορροφούν τον ιδρώτα». Σκέψου πως οι κάλτσες σου λειτουργούν σαν ένα επιπλέον «στρώμα» προστασίας για τα πόδια σου – δεν πρέπει να τις παραλείπεις.

2. Μετράς λάθος το νούμερο των running παπουτσιών σου

Ποιος είναι ο τρόπος να βρεις το σωστό νούμερο παπουτσιών; Από το μακρύτερο δάχτυλο. «Κοίτα τα γυμνά πόδια σου. Οι περισσότεροι νομίζουν πως το μεγάλο δάχτυλο είναι το μακρύτερο, αλλά μπορεί να είναι και το δεύτερο, τελικά», λέει η dr. Pidich. «Μέτρα το νούμερο του παπουτσιού από το μακρύτερο δάχτυλο – το πρώτο ή το δεύτερο. Θα πρέπει να έχεις αφήσει χώρο μπροστά στο παπούτσι για το μακρύτερο δάχτυλο – και βασικά για όλα τα δάχτυλα σου – όταν δοκιμάζεις ένα αθλητικό παπούτσι» συστήνει η ποδίατρος.

Διάβασε επίσης: Τι είδους βηματισμό κάνεις; Έλεγξε εδώ και δες πώς θα διαλέγεις τα σωστά παπούτσια για το πέλμα σου

3. Τρέχεις και πονάς

Ξέρεις τη φράση “no pain, no gain”; Στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει. «Αν το ένα πόδι πονάει και φαίνεται πρησμένο κάτι δεν πάει καλά» λέει η ειδικός. «Σταμάτα το τρέξιμο και πήγαινε στο γιατρό, γιατί μπορεί να πρόκειται για κάποια τενοντίτιδα ή, χειρότερα, κάταγμα», εξηγεί. «Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν πρησμένα πόδια στο τέλος της ημέρας, αλλά αν ένα πόδι συγκεκριμένα μοιάζει off, είναι ένα σημάδι πως, ίσως, κάτι πηγαίνει λάθος».

4. Φοράς καινούρια sneakers για τον αγώνα

Εντάξει, καταλαβαίνουμε πως θες να φορέσεις τα ολοκαίνουρια παπούτσια σου για να τρέξεις τα 10χλμ., αλλά η ειδικός προειδοποιεί πως εκείνη η μέρα δεν συστήνεται για πειραματισμούς. «Τα sneakers είναι φτιαγμένα από υλικά που θα συμπιέσουν και θα δώσουν σχήμα ελαφρώς στα σημεία που ασκείς πίεση στα πόδια σου, ενώ τρέχεις» εξηγεί. «Αυτή η διαδικασία παίρνει κάποιο χρόνο και γίνεται σταδιακά, φορώντας τα». Οπότε, ποια παπούτσια είναι κατάλληλα για τον αγώνα; «Το καλύτερο είναι να εναλλάσσεις τα παπούτσια στην προπόνηση, φορώντας στη μία ένα παλιότερο παπούτσι και στην επόμενη ένα πιο καινούριο από το ίδιο brand. Στον αγώνα επίλεξε εκείνα που έχεις φορέσει περισσότερο», συστήνει.

Διάβασε επίσης: Kάθε πότε πρέπει να αλλάζεις αθλητικά παπούτσια (τι πρέπει να προσέξεις)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.