Οι συμβουλές για να γίνεις ΟΝΤΩΣ πιο γρήγορη στο τρέξιμο (που δεν έχουν σχέση με το τρέξιμο)

Οι μικρές ενοχλήσεις στη διαδρομή μπορεί να χαλάσουν την προπόνηση σου; Όχι πια, με αυτές τις γρήγορες λύσεις που ξέρουν οι επαγγελματίες.

26.02.2019

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε η Κατερίνα Γκοτσοπούλου, personal trainer.

Από τα ακουστικά που μπλέκονται με τα ρούχα σου και σου χαλούν την προπόνηση μέχρι τα μαλλιά σου που λύνονται και πέφτουν στο πρόσωπό σου, δημιουργώντας σου νεύρα… καταλαβαίνεις πως υπάρχουν πολλά «μικρά» πράγματα που μπορούν να καταστρέψουν την ώρα τρεξίματος. Ιδού πώς θα τα λύσεις.

Για να μην αναπηδούν τα καλώδια των ακουστικών

Ακόμα κι αν έχεις βρει ακουστικά με τέλεια εφαρμογή, τα καλώδια που χοροπηδούν μπροστά σου μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή σου από το δρόμο. Πρόλαβε αυτό το εμπόδιο με δύο βήματα: Πέρνα τα καλώδια κάτω από το μπλουζάκι ή το σουτιέν σου ώστε να παραμένουν κολλημένα στο σώμα σου. Μετά πέρνα ένα μικρό κλιπ στο σημείο όπου χωρίζονται τα ακουστικά, με φορά προς τα πάνω, ώστε η ένωση να είναι πιο κοντά στο πιγούνι σου. Voilà!

Βρες γυαλιά που δε γλιστρούν

Όταν διαλέγεις γυαλιά ηλίου για το τρέξιμο, τα λαστιχένια επιθέματα στη μύτη και στα μήλα είναι αδιαπραγμάτευτα must. «Σε αντίθεση με το πλαστικό ή το μέταλλο, το λάστιχο δε γλιστράει όταν ιδρώνεις» επισημαίνει η δρομέας μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων και δύο φορές Ολυμπιονίκης Shannon Rowbury.

Φτάσε στο τέρμα με καθαρό πρόσωπο

Έχεις παρατηρήσει πως μετά από ένα καλό τρέξιμο νιώθεις το δέρμα σου λιπαρό, με λευκές γραμμές ή σαν να σε τρώει; Ο ένοχος είναι το αλάτι που υπάρχει μέσα στον ιδρώτα και στεγνώνει στο δέρμα σου όταν τρέχεις πολλά χιλιόμετρα ή με ζέστη. «Ένα “αλατισμένο” πρόσωπο μπορεί να σημαίνει πως (ειρωνικό!) δεν παίρνεις αρκετό νάτριο από τη διατροφή σου» εξηγεί η Kατερίνα Γκοτσοπούλου, personal trainer. Πίνε πολύ νερό όπως και ρόφημα με ηλεκτρολύτες (φτιάξε το μόνη σου παίρνοντας ηλεκτρολύτες από κάποιο κατάστημα συμπληρωμάτων ή αγόρασε έτοιμο) ώστε να αναπληρώνεις το νάτριο και τα υγρά που χάνεις όταν τρέχεις.

Μάθε στην… αλογοουρά σου να μένει στη θέση της

Το βάρος των μαλλιών που αναπηδούν όταν τρέχεις χαλάει την αλογοουρά σου. «Για να παραμένει στη θέση της, μοίρασε το βάρος σε δύο αλογοουρές που θα ενώσεις μετά σε μία» συστήνει η Sunnie Brook Jones, celebrity stylist της Head & Shoulders.

Να πώς: Δημιούργησε μια μικρή αλογοουρά στην κορυφή του κεφαλιού αφήνοντας ελεύθερα τα μπροστινά και τα πλαϊνά μαλλιά. Πιάσ’ τη με λαστιχάκι. Μάζεψε τα υπόλοιπα μαλλιά σε μια δεύτερη αλογοουρά ακριβώς από κάτω της (και πιάσε μαζί την πρώτη ουρά) και δέσ’ τη με ένα δεύτερο λαστιχάκι.

Έχε μαζί σου ό,τι χρειάζεσαι αλλά όχι στο χέρι σου

«Εάν πρέπει να έχεις κάτι μαζί σου όταν τρέχεις, μετάφερέ το κοντά στο κέντρο βαρύτητάς σου –γύρω από τα ισχία και τη μέση σου– ώστε να μην παρεμβαίνει στη μηχανική του σώματός σου» εξηγεί η ειδικός. Εάν το κολάν ή το σορτς σου δεν έχει τσέπες, πάρε μια λεπτή ζώνη τρεξίματος που θα στερεώνεται καλά στο σώμα σου για να ασφαλίζεις τα κλειδιά, το κινητό και την ταυτότητά σου και βάζε το νερό σου σε μια ειδική ζώνη με θήκη για μπουκάλι.

Κάνε κάτι για τα σφιγμένα πόδια

Όταν τα πόδια σου σφίγγουν στη διάρκεια του τρεξίματος, μπορεί να σημαίνει ότι δεν έκανες σωστή προθέρμανση. Ξεκίνα με βάδισμα, κάνε προβολές για 25 μέτρα και μετά βήμα με ίσια τα πόδια για άλλα 25 μέτρα. Τελείωσε με 10-15 πλάγιες ανυψώσεις ποδιών σε κάθε πλευρά. Αν τα νιώθεις ακόμη να σφίγγουν, ρίξε το ρυθμό μέχρι να περάσει.

Μυρίζεις αμμωνία μετά το τρέξιμο;

«Αν μετά το τρέξιμο το δέρμα σου μυρίζει αμμωνία, μάλλον η διατροφή σου δε συμβαδίζει με τις προπονήσεις σου» επισημαίνει η trainer. «Όταν τα νεφρά έχουν να επεξεργαστούν πολλή πρωτεΐνη, το σώμα σου αποβάλλει μέσω του ιδρώτα σου επιπλέον άζωτο ως αμμωνία» εξηγεί. Αύξησε την πρόσληψη υδατανθράκων ή μείωσε την πρωτεΐνη σου ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία στη δίαιτά σου και να σταματήσει η μυρωδιά.

ΔΙάβασε επίσης: Πώς να γίνω πιο γρήγορη στο τρέξιμο; Η προπόνηση!

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece