Λεξικό fitness: Ξέρεις τι είναι bosu ή μπάλα pilates; Να τι κάνει κάθε gadget!

Αυτά είναι τα gadgets που θα σε βοηθήσουν στις ασκήσεις (για να μην έχεις πια άγνωστες λέξεις στις προπονήσεις σου).

shutterstock_464521247

Aκούς να μιλούν για τα θαυματουργά αποτελέσματα των «kettlebells» ή του «foam roller» και αισθάνεσαι πως μιλούν... συνωμοτικά; Βάζουμε τέλος σε κάθε (fitness) αμήχανη στιγμή και σου συστήνουμε τα βασικά όργανα ακόμα και για το σπίτι. Έχουν αποτέλεσμα; Τα δοκίμασα!

Σκάλα Ευκινησίας (Agility Ladder)

Σκάλα Ευκινησίας (Agility Ladder)

Με έμπνευση από τις ασκήσεις του στρατού, η σκάλα τοποθετείται στο πάτωμα κι εσύ προσπαθείς να κινηθείς με ταχύτητα στα κενά της εκτελώντας ασκήσεις με διάφορους συνδυασμούς για ταχύτητα, συντονισμό, δυναμική ισορροπία και εκρηκτικότητα.Shape tested: Οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, οι διακοπές και οι επιταχύνσεις θα βελτιώσουν τη φυσική σου κατάσταση. Προσοχή στις απότομες εναλλαγές, ειδικά αν έχεις τραυματιστεί στα πόδια στο παρελθόν. Σαν αξεσουάρ θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα κάτι αντίστοιχο με σχοινί, που μπορείς να φτιάξεις μόνη σου.Θα τη βρεις από €24.

Στρώμα γυμναστικής (Exercise Mat)

Στρώμα γυμναστικής (Exercise Mat)

Ο βασικός «σύμμαχός» σου είναι, αναμφίβολα, ένα στρώμα γυμναστικής που θα σε κάνει να αισθανθείς άνετα όταν είσαι ξαπλωμένη. Αναζήτησε κάποιο που «μετατρέπεται» εύκολα σε τσάντα (ρολό), για εύκολη μεταφορά και αποθήκευση.Τι να ελέγξεις: Το πάχος του – όσο το δυνατόν πιο παχύ, αν σε κουράζουν τα γόνατά σου όταν κάνεις ασκήσεις εδάφους και όσο το δυνατόν πιο λεπτό, αν θες κάτι ελαφρύ για να παίρνεις στο γυμναστήριο.Θα το βρεις από €5.

Μπάλα ισορροπίας ή Bosu

Μπάλα ισορροπίας ή Bosu

Οι yogis αγαπούν πολύ τη συγκεκριμένη μπάλα και το ίδιο θα έπρεπε να κάνεις κι εσύ. Αυτό το «πολυεργαλείο» –θυμίζει μπάλα κομμένη στα δύο– είναι εξαιρετικό για ασκήσεις με τις οποίες γυμνάζεις τον κορμό, την πλάτη και τα πόδια σου. Η επιφάνειά της είναι επίπεδη και ασταθής, αναγκάζοντας τους μυς σου να δουλέψουν πιο σκληρά για να μη χάσεις την ισορροπία σου.Τι ασκήσεις θα κάνεις; Μυοχαλαρωτικές, κοιλιακούς και push-ups, ισορροπία χεριών και ποδιών. Διατίθεται, επίσης, με ενσωματωμένα λάστιχα (με λαβές) στο πλάι για ισορροπία και ταυτόχρονη ενδυνάμωση των χεριών.Shape tested: Με αυτή θα «πιάσεις» περισσότερους μυς απ’ ό,τι συνήθως.

Foam Roller με εξογκώματα

Foam Roller με εξογκώματα

Θυμίζει τον κύλινδρο ισορροπίας, αλλά με εξογκώματα για βαθύτερο μασάζ μυών, προσφέροντας ανακούφιση από τον πόνο και πλήρη αποκατάσταση της κινητικότητας.Η τιμή του ξεκινά από €20.

Indoboard

Indoboard

Μια σανίδα στηρίζεται πάνω σε έναν κύλινδρο κι εσύ προσπαθείς με επιδεξιότητα να διατηρήσεις την ισορροπία σου για όσο περισσότερη ώρα μπορείς γυμνάζοντας παράλληλα όλους τους μυς που συμμετέχουν σ’ αυτή την προσπάθεια.Shape tested: Ιδανική εξάσκηση στο σπίτι για όσους ασχολούνται με αθλήματα που περιλαμβάνουν σανίδα, όπως το surf και το snowboard. Κατά τα άλλα, μάλλον, δε θα το εκτιμήσεις.Ανακάλυψέ το στο www.indoboard.gr.

Kettlebells

Kettlebells

Τα... ανερχόμενα βάρη γυμναστικής με τη χειρολαβή αποτελούνται συνήθως από χυτοσίδηρο ή ατσάλι και μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι δημιουργήθηκαν για να κάνουν ακόμα πιο challenging την προπόνηση ενδυνάμωσής σου. Ο λόγος; Εμπλέκουν περισσότερους μυς και καις πιο γρήγορα θερμίδες.Η πιο κλασική άσκηση: Άνοιξε τα πόδια στο ύψος της λεκάνης σου, κράτησε το kettlebell με τα δύο χέρια ανάμεσα στα πόδια και σήκωσέ το μέχρι το ύψος των ώμων. Tips: Λύγισε λίγο τα γόνατά σου, κράτα τα χέρια σου τεντωμένα και δώσε την ώθηση από τη λεκάνη και τους γοφούς.Shape tested: Μου φάνηκε λίγο άβολο να διατηρώ σωστή στάση σώματος, αλλά γυμνάζεις μυς που δεν ήξερες ότι είχες ακόμα κι αν στέκεσαι κρατώντας το ευθεία μπροστά σου.Η τιμή του ξεκινά από €2.

Medicine ball (ιατρική μπάλα)

Medicine ball (ιατρική μπάλα)

Θα τη βρεις σε διάφορα μεγέθη και βάρη (μερικές φτάνουν έως και70 κιλά!) και θα γυμνάσεις ολόκληρο το σώμα σου. Η δική μου αγαπημένη άσκηση; Σε καθιστή θέση και με λυγισμένα ταγόνατα, ανασήκωσε τα πόδια ελαφρώς, ώστε τα πέλματα να μην ακουμπούν στο έδαφος. Κράτα την μπάλα στο πλάι με τεντωμένα χέρια και στρίβε τον κορμό σου εναλλάξ σε κάθε πλευρά.Shape trivia: Οι ιατρικές μπάλες είναι δοκιμασμένες στο χρόνο, αφού ο Ιπποκράτης χρησιμοποιούσε στομάχια ζώων γεμισμένα με άμμο για να βοηθήσει τους ασθενείς του να αναρρώσουν από τραυματισμούς, σχεδόν 2.500 χρόνια πριν.Ξεκινούν από €1.

Μπάλα γυμναστικής ή pilates

Μπάλα γυμναστικής ή pilates

Η μπάλα γυμναστικής έχει μαλακή και αντιολισθητική επιφάνεια με διάμετρο που ξεκινά συνήθως από τα 55 εκ. και φτάνει έως τα 75 εκ. Με άλλα λόγια, έχει τέτοιο μέγεθος ώστε να μπορείς να κάτσεις πάνω της.Πώς θα επιλέξεις την ιδανική για σένα: Κάτσε πάνω της και έλεγξε αν τα γόνατά σου σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών.Τέλεια άσκηση για γλουτούς: Ξάπλωσε ανάσκελα, τοποθετώντας τις γάμπες σου πάνω στην μπάλα και τους βραχίονες στο έδαφος, κατά μήκος του σώματός σου. Σήκωσε τη λεκάνη σου και λύγισε τα γόνατά σου – η μπάλα θα κυλήσει προς το μέρος σου. Για να επιστρέψεις στην αρχική θέση, τέντωσε τα πόδια και χαμήλωσε τη λεκάνη στο πάτωμα. Επανάλαβε 20 φορές.Extra: Υπάρχει και η μπάλα Πιλάτες (soft ball), που είναι μικρή και μαλακή και χρησιμοποιείται για στήριξη σε ασκήσεις.Θα τη βρεις από €10.

Plyo Box (Πλειομετρικό κουτί)

Plyo Box (Πλειομετρικό κουτί)

Ένα ειδικό κουτί που θα βρεις σε πολλά διαφορετικά ύψη. Το αποτέλεσμα; Η γκάμα ασκήσεων διευρύνεται: άλματα, προβολές, καθίσματα κ.ά.Shape tested: Θα το δεις, κυρίως, στο πλαίσιο ενός CrossFit session, όπου είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω και, ομολογουμένως, με φόβισε, γιατί έχω ευαισθησία στα γόνατά μου. Στο σπίτι δε θα το θεωρούσα απαραίτητο (μια οποιαδήποτε σταθερή επιφάνεια σε ύψος θα κάνει την ίδια δουλειά).Θα το βρεις από €50.

Δαχτυλίδι πιλάτες (Pilates ring)

Δαχτυλίδι πιλάτες (Pilates ring)

Πιέζοντας το δαχτυλίδι, γυμνάζεις τις κύριες μυϊκές ομάδες του στήθους, των χεριών, των ποδιών και της πλάτης, μέσω της αντίστασης που δημιουργείται. Συνήθως έχει ανθεκτικές λαβές, ανατομικού σχήματος, ώστε να διευκολύνεται η στερέωσή του ανάμεσα στα πόδια ή στα χέρια σου.Τι μπορείς να κάνεις; Ξάπλωσε στο έδαφος και τοποθέτησε το Pilates ring λίγο πιο πάνω από τους αστραγάλους σου. Έχοντας τα πόδια σου σε γωνία 45 μοιρών, προσπάθησε να τα φέρεις παράλληλα στο έδαφος, χωρίς να ακουμπήσουν κάτω, πιέζοντας ταυτόχρονα το δαχτυλίδι. Shape tip: Μη σηκώσεις τη μέση σου από το έδαφος.Η τιμή του ξεκινά από €10. 

Ρόδα κοιλιακών με λαβές (Ab roller)

Ρόδα κοιλιακών με λαβές (Ab roller)

Αυτό το απλό όργανο άσκησης θα κάνει την εκτέλεση κοιλιακών... δύσκολη υπόθεση, άρα και πιο αποτελεσματική. Mάλιστα, εκτός από κοιλιακούς, θα γυμνάσεις και τους ραχιαίους σου. Γονάτισε στο έδαφος και πιάσε τις λαβές του τροχού. Τοποθέτησε τον τροχό κάτω από τους ώμους σου και, διατηρώντας ίσια τη στάση του σώματός σου, κύλησε τον τροχό όσο πιο μπροστά μπορείς. Χρησιμοποίησε τους κοιλιακούς σου –και όχι τους γοφούς– για να επαναφέρεις το σώμα σου στην αρχική του θέση.Shape tested: Αν θέλεις να δεις αποτέλεσμα γρήγορα, τη συστήνω ανεπιφύλακτα.Θα το βρεις από €6.

Κύλινδρος ισορροπίας (Pilates Foam Roller)

Κύλινδρος ισορροπίας (Pilates Foam Roller)

Λειτουργεί σαν επιπρόσθετο βοήθημα για τις ασκήσεις Πιλάτες σε mat και είναι ιδανικό «εργαλείο» για ασκήσεις ισορροπίας και σταθεροποίησης του κορμού. Αν έχεις έναν κύλινδρο που είναι στο μήκος του κορμού σου, μπορείς να ξαπλώσεις με την πλάτη πάνω του και τα πέλματα στο έδαφος. Τέντωσε τα χέρια στο πλάι, με τις παλάμες στο έδαφος και σήκωσε το αριστερό πόδι, ώστε το γόνατο να είναι πάνω από το γοφό. Επανάλαβε με το δεξί πόδι.Shape tip: Αξιοποιείται και σε ασκήσεις αποκατάστασης έπειτα από κάποιον τραυματισμό.Η τιμή του ξεκινά από €12.

Ιμάντες TRX Suspension Trainer

Ιμάντες TRX Suspension Trainer

Το TRX Suspension Training είναι μία από τις πιο hot τάσεις στη γυμναστική και αγαπημένη των περισσότερων supermodels. Ουσιαστικά, πρόκειται για ιμάντες με λαβές, οι οποίοι μπορούν με ειδικές βάσεις να τοποθετηθούν είτε στο ταβάνι είτε ακόμα και στην πόρτα – γενικά, οπουδήποτε.Τα περισσότερα TRX packs περιλαμβάνουν και ασκησιολόγια με 300+ ασκήσεις για να κάνεις τα πρώτα σου βήματα στο δρόμο προς το «τέλειο σώμα».Oι τιμές τους ξεκινούν από €47.

Ελαστικός ιμάντας αντίστασης (Resistance Bands)

Ελαστικός ιμάντας αντίστασης (Resistance Bands)

Ένας από τους πιο οικονομικούς τρόπους για να γυμναστείς, οι ελαστικοί ιμάντες βοηθούν στην ενδυνάμωση και ειδικότερα στη μετεγχειρητική αποκατάσταση, καθώς τονώνουν τους μυς και αυξάνουν την κινητικότητα.Κλασική άσκηση: Σε όρθια στάση και με τα πόδια ελαφρώς λυγισμένα, πάτησε το λάστιχο και παράλληλα κράτησε τις άκρες του με τα χέρια σου λυγισμένα σε ορθή γωνία. Ανέβασε τα χέρια σου προς το στήθος, στο ύψος των ώμων, τεντώνοντας το λάστιχο.Shape tip: Διατίθεται σε διαφορετικές αντιστάσεις, ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμεί ο ασκούμενος, αλλά και σωληνωτός, με λαβές.Οι τιμές τους ξεκινούν από €3.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i