
Τι κοινό έχουν το τρέξιμο και η γιόγκα σε εξωτερικούς χώρους; Είναι δύο από τις πιο δημοφιλείς τάσεις γυμναστικής στο TikTok αυτή τη στιγμή, όπου η άσκηση γίνεται πιο κοινωνική και φυσική!
Για τη Gen Z, το TikTok είναι η βασική πλατφόρμα για να παίρνουμε έμπνευση για γυμναστική και να κάνουμε αυθόρμητες αγορές. Εκεί, βλέπεις τα πάντα -- από συμβουλές για να τρέξεις σε μαραθώνιο, πρωινές ρουτίνες ατόμων που κάνουν hot yoga, μέχρι viral προγράμματα γυμναστικής, όπως το "4-2-1 workout".
Αυτήν την περίοδο, οι δημοφιλέστερες τάσεις σε αυτήν την πλατφόρμα σε ό,τι αφορά τον τομέα του fitness είναι οι εξής: #RunTok και #OutdoorYoga, όπως φαίνεται και σε σχετικό άρθρο στο Athletech News (το οποίο αρχικά δημοσιεύτηκε στο Technology & Innovation Outlook 2025 του ATN).
Πάμε, επομένως, να τις δούμε αναλυτικά.
#RunTok
Τα βίντεο με το hashtag #RunTok έχουν αυξηθεί φέτος πάνω από 150% μέσα σε έναν χρόνο και έχουν ξεπεράσει το 1,2 εκατομμύριο παγκοσμίως. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια κοινότητα που μοιράζεται προγράμματα γυμναστικής, συμβουλές για εξοπλισμό, καθώς και για να τρέξεις σε μαραθώνιο, αλλά και ιδέες για αποθεραπεία μετά το τρέξιμο. Μάλιστα, μια γνωστή εταιρεία fitness στην Αμερική με το όνομα Peloton ξεκίνησε ακόμα και run club στη Νέα Υόρκη, ενώ επίσης στις Η.Π.Α οργανώθηκε φέτος τον Σεπτέμβριο το Runningman, ένα τριήμερο event με wellness και τρέξιμο.
#OutdoorYoga
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά το hashtag #OutdoorYoga (γιόγκα στη φύση), παρατηρείται ότι αυξήθηκε κατά 65% τους τελευταίους μήνες. Αυτό συνέβη, γιατί με τον καλό καιρό πολλοί άρχισαν να κάνουν γιόγκα έξω, σε αυλές, πάρκα ή παραλίες, και να το ανεβάζουν στο TikTok. Έτσι, φάνηκε πως η φύση μπορεί άνετα να μετατραπεί σε ένα στούντιο για hot yoga.
Ακόμη, καλό είναι να αναφέρουμε ότι το TikTok επηρεάζει πολύ και τις αγορές μας. Δεν μένουν μόνο στην οθόνη όλα αυτά. Ο κόσμος αγοράζει πράγματα που βλέπει στα βίντεο – όπως συμπληρώματα διατροφής, παυσίπονα ή και προϊόντα αποκατάστασης. Αυτά τα βλέπουμε συνέχεια σε βίντεο χρηστών τύπου "τι έχω στην τσάντα του γυμναστηρίου μου" ή "πρωινή ρουτίνα".
Γιατί, όμως, έχει τόσο μεγάλη δύναμη το TikTok;
Γιατί, ουσιαστικά, έχει τεράστια απήχηση στους νέους. Στατιστικά, φαίνεται ότι το 59% των ενηλίκων κάτω των 30 στις Η.Π.Α και μόλις 10% των άνω των 65 χρησιμοποιούν αυτήν την πλατφόρμα.
Συνολικά, η αξιοποίηση του TikTok έχει ανέβει από 21% το 2021 σε 33% το 2023 και, μάλιστα, το 95% των χρηστών δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί για λόγους ψυχαγωγίας.
Για τους εφήβους, όμως, είναι ακόμη πιο έντονη η χρήση. Συγκεκριμένα, 63% των παιδιών 13–17 ετών είναι στο TikTok, 57% το χρησιμοποιούν κάθε μέρα και 16% σχεδόν συνέχεια.
Νέες λειτουργίες για ευεξία
Το TikTok πλέον δεν δείχνει μόνο βίντεο fitness παρά προσθέτει και δικές του λειτουργίες για ηρεμία και ψυχική υγεία. Για παράδειγμα, υπάρχει η δυνατότητα να προσθέσεις οδηγίες διαλογισμού μέσα στην εφαρμογή ή να δοκιμάσεις μια λειτουργία που λέγεται "Meditation in Sleep Hours" (που το 98% των εφήβων την έχουν ενεργή).
Επιπλέον, αν κάποιος κάτω των 18 ανοίξει την εφαρμογή μετά τις 10 το βράδυ, του εμφανίζονται ηρεμιστικές ασκήσεις διαλογισμού και αν συνεχίσει να την χρησιμοποιεί, του βγαίνει προειδοποίηση σε όλη την οθόνη. Και οι ενήλικες, ακόμα, μπορούν να ενεργοποιήσουν αυτά τα χαρακτηριστικά μέσα από τις ρυθμίσεις "Χρόνος Οθόνης”.
Έτσι, καταλαβαίνουμε πως το TikTok δεν είναι απλώς μια εφαρμογή ψυχαγωγίας. Θα μπορούσαμε να πούμε πως πια έχει εξελιχθεί σε ένα βασικό εργαλείο που καθοδηγεί τις τάσεις στη γυμναστική και την ευεξία, επηρεάζοντας κατά πολύ την καθημερινότητα και τις επιλογές μας.
Διάβασε επίσης:
"75 Soft Challenge": Η viral τάση στο TikTok που θα σε κάνει να χάσεις κιλά χωρίς αυστηρές μεθόδους
6 προπονήσεις στίβου για να βελτιώσεις την απόδοσή σου στο τρέξιμο
Οι καλύτερες ασκήσεις για να βελτιώσεις τη στάση του σώματός σου
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr