Αερόβια άσκηση: Όσα μπορείς να κάνεις όταν δεν μπορείς να τρέξεις

Το τρέξιμο είναι η προπόνησή σου. Αν όμως για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορείς να τρέξεις, υπάρχουν και άλλες καλές επιλογές για να κάνεις αερόβια άσκηση.

young-sportswoman-taking-breath-picture-id1016230408

Από τον Λευτέρη Χριστοφιλογιάννη, personal trainer (iconfitness.gr)

Το τρέξιμο είναι μια εξαιρετική μορφή προπόνησης. Εκτός του ότι δεν κοστίζει τίποτα, τα οφέλη περιλαμβάνουν τον έλεγχο του βάρους, τη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας και το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Αν λατρεύεις κι εσύ το τρέξιμο, αλλά η καθημερινότητα ή κάποιοι «αστάθμητοι» παράγοντες δε σου επιτρέπουν να επιδίδεσαι όσο συχνά θέλεις στην αγαπημένη σου δραστηριότητα, μην απογοητεύεσαι. Το να πηγαίνεις για τρέξιμο δεν είναι η μόνη επιλογή. Υπάρχουν τρόποι για να διατηρήσεις, ακόμα και να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, έστω και αν έχεις υποστεί κάποιον τραυματισμό, ή όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι οι κατάλληλες, ή όταν ένα ταξίδι σε κρατάει μακριά για λίγες μέρες. Ό,τι από τα παραπάνω και να συμβαίνει, δε χρειάζεται να απομακρυνθείς εντελώς από την προπόνησή σου.

Τι να κάνεις αν έχεις τραυματιστεί

Ένας τραυματισμός είναι εύκολο να συμβεί. Και παρότι μπορεί να σου χαλάσει τη διάθεση, δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψεις εντελώς την προπόνησή σου. (Μάλιστα, αν κάνεις καθιστική ζωή, θα καθυστερήσεις ακόμα περισσότερο την ανάκτηση των δυνάμεών σου.) Αντί, λοιπόν, να διακόψεις τις προπονήσεις σου, δοκίμασε μερικές εναλλακτικές δραστηριότητες με χαμηλό ρίσκο επιπτώσεων στην τραυματισμένη περιοχή, όπως ποδηλασία ή κολύμβηση, συνδυάζοντας παράλληλα ασκήσεις ενδυνάμωσης με αντιστάσεις (λάστιχα αντίστασης-bands). Μόλις θεραπευτείς και πάρεις την έγκριση από το γιατρό σου, μην επιστρέψεις αμέσως σε τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων και έντονες διακυμάνσεις κλίσης εδάφους που θα σε επιβαρύνουν. Ακολούθησε ένα πρόγραμμα με μικρές αυξήσεις στην απόσταση και την ένταση για να αποκαταστήσεις την αντοχή σου και να αποφύγεις την επανεμφάνιση των τραυματισμών

Τι να κάνεις αν ο καιρός δεν επιτρέπει το τρέξιμο

Μια ξαφνική αλλαγή του καιρού μπορεί να σε αναγκάσει να ακυρώσεις την προπόνησή σου. Αντί να χαλάσει η διάθεσή σου εξαιτίας της βροχής ή ενός καύσωνα, γίνε δημιουργική με την προπόνησή σου. Εκτός από την προφανή επιλογή του τρεξίματος σε διάδρομο, υπάρχουν πολλές άλλες εσωτερικές δραστηριότητες διαθέσιμες και μάλιστα κάποιες μπορείς να τις κάνεις ακόμα και μέσα στο σπίτι σου. Δοκίμασε μια υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (HIIT) που ως ένταση άσκησης είναι εξίσου αποδοτική με το τρέξιμο. Η προπόνηση HIIT αποτελείται από επαναλαμβανόμενες περιόδους υψηλής προσπάθειας που ακολουθούνται από μια περίοδο ανάπαυσης. Έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την καρδιoαναπνευστική ικανότητα και παρέχει τα ίδια οφέλη για την υγεία που προσφέρουν και άλλες μορφές άσκησης, σε μικρότερο όμως χρονικό διάστημα. Αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν τη μείωση του σωματικού λίπους, τη μείωση του σακχάρου στο αίμα και τη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη. Ένα άλλο πλεονέκτημα της HIIT είναι ότι χρειάζεσαι λιγότερο χρόνο από ένα τυπικό τρέξιμο για να έχεις τα ίδια οφέλη για την καρδιά, π.χ., τα 25 λεπτά HIIT ισοδυναμούν με 50 λεπτά τρέξιμο.

Διάβασε επίσης: 4 τρόποι για να καις πολύ λίπος με αερόβια άσκηση

Διάβασε επίσης: 7 αερόβιες ασκήσεις ΗΙΙΤ που καίνε λίπος και μειώνουν το άγχος

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i