#ShapeCelebrates200: Μια αναδρομή στο Shape tested, ένα ξεχωριστό fitness session του περιοδικού μας

Εδώ συγκεντρώσαμε κάποιες από τις εμπειρίες της (τότε ή και νυν) συντακτικής ομάδας του Shape και ιδού!

#ShapeCelebrates200

Μία από τις πρωτοπορίες της ομάδας μας ήταν η έννοια του Shape tested: πρώτα το δοκιμάζαμε και μετά σου το προτείναμε. Και μέσα από τα τεύχη μας σίγουρα διάβασες την εμπειρία μας, τα "ναι", τα "όχι" και τα "ίσως" για πολλές αθλητικές –και όχι μόνο– δραστηριότητες. Εδώ συγκεντρώσαμε κάποιες από τις εμπειρίες της (τότε ή και νυν) συντακτικής ομάδας του Shape και ιδού!

Pole dancing

"Η άσκηση με pole dancing σού χαρίζει γράμμωση και ενδυνάμωση. Η εκτέλεση κάθε φιγούρας απαιτεί μεγάλο βαθμό αυτοσυγκέντρωσης. "Τα δυνατά άκρα και ο γερός κορμός σε βοηθούν να πολεμήσεις τη βαρύτητα εκτελώντας τις κινήσεις σου. Αν κάνεις pole dancing τρεις φορές την εβδομάδα, σε λίγους μήνες θα δεις αλλαγή στο σώμα σου, αφού οι μύες σου θα γίνονται πιο δυνατοί και η γράμμωση να είσαι σίγουρη πως δε θα αργήσει” εξηγεί η Μαρία Χούλη, pole dancing instructor. Η συμβουλή της fitness editor: Να μην ξεπερνάς τα όριά σου. Στην αντίθετη περίπτωση κινδυνεύεις να τραυματιστείς". Ευμορφία Σαββαΐδη

Surf

"Για τους αρχάριους η κάθετη είσοδος στη θάλασσα δε συνιστάται, γιατί θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα κύματα” μου εξηγεί η surfer Έφη Βράκα. "Η καλύτερη οδός για να φτάσεις στο line up είναι από το πλάι” συμπληρώνει. Το surf ασκεί χέρια και πλάτη, αλλά δε γυμνάζει καθόλου πόδια και γλουτούς. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ λίγα τα δευτερόλεπτα που στηρίζεσαι στα πόδια σου. Ομολογουμένως, η αίσθηση ήταν μοναδική και δεν ξέρω αν φταίει το γεγονός ότι το surf ανήκει για χρόνια στη wish list μου (ευχαριστώ, Shape!), αλλά θα μπορούσα να κάνω paddling μέχρι να χάσω τη στεριά από τα μάτια μου. Και πότε καταλαβαίνεις ότι ήρθε η ώρα να σηκωθείς και να "πιάσεις” το κύμα; "Θα το καταλάβεις όταν το κύμα θα σε έχει πάρει, αργότερα θα συμβαίνει αυτόματα” εξηγεί. Φυσικά, αν θέλεις να γίνεις δυνατή και να δεις αλλαγή στο σώμα σου, "θα ήταν καλό να συνδυάζεις τα μαθήματα surf με στατικές ασκήσεις για την κοιλιά και την πλάτη αλλά και με λάστιχα αντίστασης για τους ώμους” τονίζει. Αν δεν έχεις γυμναστεί ποτέ, το surf μπορεί να είναι το πρώτο άθλημα που θα δοκιμάσεις". Ευμορφία Σαββαΐδη

TRX

"Mια ευαισθησία στους καρπούς με είχε κρατήσει μακριά από push-ups και ασκήσεις με στήριξη στα χέρια. Αποτέλεσμα; Να έχω αδύναμη πλάτη και γενικά να μην έχω καθόλου δύναμη στα χέρια. Ώσπου ανακάλυψα το TRX. Ξεκίνησα με μία φορά την εβδομάδα συν τις συνηθισμένες μου προπονήσεις και πλέον είναι η καινούρια αγαπημένη μου άσκηση. Τι κέρδισα: Κάνω πια περίπου 4 μήνες TRX, μία φορά την εβδομάδα, και για πρώτη φορά βλέπω γράμμωση στα χέρια και στην πλάτη μου. Ανακάλυψα ότι με το TRX μπορείς να εκτελείς ασκήσεις για όλο το σώμα, επιλέγοντας εσύ την ένταση με την οποία γυμνάζεσαι. Έχω πια καλύτερη στάση σώματος, νιώθω πιο δυνατή και έχει αυξηθεί η αυτοπεποίθησή μου, εντός και εκτός γυμναστηρίου. Plus: Πριν από λίγες ημέρες διαπίστωσα ότι ολοκλήρωσα 1 σετ των 12 push-ups και νιώθω πολύ υπερήφανη γι’ αυτό, αφού πριν το TRX μετά τα 3 δεν μπορούσα να σηκωθώ από το στρώμα!". Ελένη Δασκαλάκη

Εναέριος ακροβατικός χορός

"Με τα ακροβατικά πανιά είδα διαφορά στο σώμα μου ήδη από τον πρώτο μήνα, αν και τα χέρια μου τονώθηκαν, ίσως, περισσότερο απ’ όσο θα ήθελα. Λογικό, αν σκεφτώ πως "σηκώνω" συνέχεια το βάρος του σώματός μου. Αναζητώντας έναν τρόπο για να απαλλαγώ από το άγχος της καθημερινότητας, συνειδητοποίησα ότι όσο πιο ψηλά σκαρφάλωνα τόσο πιο εύκολα τα προβλήματά μου "έπεφταν” (χρειάζεσαι απόλυτη συγκέντρωση). Όταν ξεκίνησα τα πρώτα μαθήματα, δεν ήμουν ατρόμητη. Αντίθετα, είχα φοβία με το ύψος, που όμως την ξεπέρασα". Ευμορφία Σαββαΐδη

Hot yoga

"Tη δοκίμασα όταν όλοι μιλούσαν γι’ αυτήν – και κόλλησα. Η hot yoga ωστόσο δεν είναι απλή υπόθεση. Αν έχεις ξανακάνει yoga, δε θα έχεις πρόβλημα με τις στάσεις. Tις δύο-τρεις πρώτες φορές όμως θα δυσκολευτείς με τις συνθήκες, αφού γίνεται σε θερμαινόμενα –στους 40°C και με περίπου 50% υγρασία– δωμάτια. Αυτό σημαίνει ότι στην αρχή μπορεί να νιώσεις λίγη δυσφορία, ακόμα και να ζαλιστείς. Αν λοιπόν δεν τα παρατήσεις τις πρώτες φορές, να είσαι σίγουρη ότι θα το συνηθίσεις και κυρίως δε θα το μετανιώσεις, γιατί η hot yoga, παράλληλα με όλα τα οφέλη της yoga, θα σε βοηθήσει να χάσεις κιλά, να γυμνάσεις πολλές μυϊκές ομάδες μαζί, να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου και πολλά άλλα". Μυρτώ Μήτσιου

Krav Maga

"Ήξερες ότι το 25% των γυναικών παγκοσμίως γίνονται θύματα βιασμού; Ή ότι το 100% των γυναικών δέχονται σεξουαλική παρενόχληση; Δε σε συγκινούν ιδιαίτερα αυτά τα ποσοστά; Μάθε πως το 85% των θυμάτων αναγνώρισαν πως κάτι κακό θα συμβεί, αλλά το 90% δεν έκαναν απολύτως τίποτα. Έχοντας την επίγνωση πως, όταν μιλάμε για "γυναίκες”, μιλάμε για εμάς, εσένα, τη μητέρα ή την αδελφή σου, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το σύστημα αυτοάμυνας Krav Maga (ή Stay away sessions). Το Stay away βασίζεται στις τεχνικές του Krav Maga, είδους μάχης που επινόησαν οι Ισραηλινοί, και έχει προσαρμοστεί στη γυναικεία φύση. Το εν λόγω σύστημα αυτοάμυνας διαφέρει από τις υπόλοιπες πολεμικές τέχνες, επειδή οι τεχνικές του είναι πιο πρακτικές και εφαρμόσιμες σε αληθινές συνθήκες, π.χ., θα πέσεις σε δρόμο με χαλίκια κρατώντας τα ψώνια του σούπερ μάρκετ και όχι σε τάπητα έχοντας κάνει προθέρμανση. To σημαντικότερο όλων, όμως, είναι ότι δε θα μάθεις μόνο πώς θα αντιμετωπίσεις μια ενδεχόμενη επίθεση με μαχαίρι, αλλά και πώς θα αναγνωρίσεις τους οιωνούς εκ των προτέρων ώστε να μη χρειαστεί να αμυνθείς (πρόληψη)". Shape team

Wing tsjun

"Eίναι από τις τεχνικές που πρωτοχρησιμοποίησε ο Bruce Lee στις ταινίες του. Πρόκειται για κινεζική πολεμική τέχνη και εξαιρετική μέθοδο αυτοάμυνας, με τεχνικές και ασκήσεις που σε βοηθούν να κρατήσεις το σώμα σου σε σούπερ φόρμα και ετοιμότητα για υψηλές επιδόσεις. Σε βοηθά να βελτιώσεις την αντίληψή σου και να αντιδράς γρήγορα. Κάνεις τις κινήσεις αυτόματα από ένα σημείο και μετά. Αν σου πιάσει κάποιος τα χέρια, για παράδειγμα, μετά από 1 μήνα περίπου μαθημάτων ενστικτωδώς ξέρεις πώς να γυρίσεις την κατάσταση υπέρ σου. Και αυτό που δεν περίμενα: σε γυμνάζει εντυπωσιακά και αυξάνει την αντοχή. Δυνάμωσαν τα χέρια μου, η κοιλιά και τα πόδια και μετά το μάθημα έσταζα ιδρώτα. Οι επαναλήψεις κινήσεων, ακόμα και η ίδια η βασική θέση (κάνεις επί μία ώρα όλες τις κινήσεις σε όρθια θέση, αλλά με λυγισμένα γόνατα) χτίζουν μυς". Βίκυ Πασχάλη

Pilates

"Άρχισα το Pilates σε μια εποχή που δεν είχα την υπομονή και την ψυχολογία να ακολουθήσω ένα τυπικό ασκησιολόγιο γυμναστηρίου. Aπό την άλλη, δεν ήθελα να αφήσω το σώμα μου στη μοίρα του. Στην αρχή δυσκολεύτηκα πολύ με τις ασκήσεις και τους συγκεκριμένους τρόπους συγχρονισμού της αναπνοής, αλλά πολύ γρήγορα ένιωσα με έναν μαγικό τρόπο ότι αυτή η συγκεκριμένη μέθοδος εκγύμνασης μου ταιριάζει. Διατηρούσε επί μία ώρα το μυαλό μου καθαρό, ήρεμο και σωστά εστιασμένο, μην επιτρέποντας στη σωματική κόπωση να στείλει μηνύματα άγχους, πόνου, βαρεμάρας και φυγής". Σοφία Μάργαρη

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i