Πώς θα κάνεις διαχείριση θυμού με τις συμβουλές της ψυχολόγου

Μετράς μέχρι το 10 ή ουρλιάζεις έξαλλη; Δες ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι για να διαχειριστείς το θυμό σου.

13.12.2018

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε η  Ιωάννα Σούχλα, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, κατά μέσον όρο χάνουμε την ψυχραιμία μας 2 φορές τη μέρα. Μόνο δύο; Στις γυναίκες η ψυχραιμία λείπει ολοένα και περισσότερο, προσθέτουν οι ειδικοί. «Οι γυναίκες γίνονται ολοένα και πιο θυμωμένες κι αυτό γιατί απαιτούνται πολλά από εκείνες» τονίζει η Ιωάννα Σούχλα, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια. Τι κάνουμε, λοιπόν, εμείς οι γυναίκες με όλη αυτή την οργή; «H έκφραση του θυμού έχει την τάση να διαχωρίζεται σε δύο στυλ», λέει η ειδικός, «είτε τον κρατάς μέσα σου είτε ξεσπάς». Τι σημαίνει αυτό;

The Mamagers Update:

To παιδί σου δεν χρειάζεται μια τέλεια μαμά, αλλά μια ήρεμη μαμά

Αν η επιτυχία είναι το παν, τότε τα παιδιά που δεν την έχουν δεν αξίζουν τίποτα;

Τι θα ήταν τα Χριστούγεννα χωρίς αγάπη; | Η πιο συγκινητική διαφήμιση των φετινών Χριστουγέννων

Ξεσπάς

Αυτές που ξεσπούν πραγματικά δυσκολεύονται να τον κρατήσουν μέσα τους. Μεταβαίνουν ξαφνικά από την ήπια ενόχληση σε ένα ξέσπασμα αντίστοιχο με έκρηξη ηφαιστείου. Όσες το κάνουν νιώθουν ανίκητες αλλά, όταν ο θυμός υποχωρεί, νιώθουν «γελοιοποιημένες ή και ανόητες».

Τον κρατάς

Εάν ανήκεις στις γυναίκες που καταπίνουν το θυμό τους, έχεις σφιγμένο χαμόγελο ή κάνεις περιφρονητικά σαρκαστικά σχόλια. Όσες δεν ξεσπούν εκφράζουν πλαγίως έναν θυμό παθητικό-επιθετικό, χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε τακτική δείχνει ενόχληση, χωρίς όμως άμεση αντιπαράθεση. «Η πλειονότητα των γυναικών τείνουν να τα κρατούν μέσα τους. Οι γυναίκες πρέπει να θεωρούνται θηλυκές και λεπτεπίλεπτες, αλλά επίσης έξυπνες και επιτυχημένες. Δε θέλουν να δείχνουν αρρενωπές» επισημαίνει η Ιωάννα Σούχλα. Όμως, αυτές οι γυναίκες μπορεί να είναι κινούμενες βόμβες. Ανέχονται πράγματα και μετά τρελαίνονται και αρκεί ένα ασήμαντο πράγμα για να εκραγούν. Αυτή, φυσικά, είναι μια κλασική περίπτωση «εκτοπισμένου θυμού». Είναι εξαιρετικά συνήθης. «Η ικανότητά μας να παραμένουμε ψύχραιμοι έχει εξαλειφθεί. Ζούμε σε μια κουλτούρα του τύπου “το θέλω τώρα”, θεωρώντας ότι όλα πρέπει να είναι στιγμιαία, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι» συμπληρώνει η ίδια.

Γιατί θυμώνουμε;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, συνήθως οι γυναίκες θεωρούν ότι οι πρωταρχικές τους ανάγκες δεν ικανοποιούνται, δηλαδή νιώθουν ότι δεν τις εκτιμούν, δεν τις σέβονται, δεν τις ακούνε, δεν τις καταλαβαίνουν, δεν τις τιμούν και δεν τις εμπιστεύονται.

  • «Έχουμε ανατραφεί έτσι ώστε να νιώθουμε ότι είναι κακό να εκφράζουμε το θυμό μας, όμως αυτό αλλάζει. Οι γυναίκες είναι πιο δυναμικές και πιο ικανές να εκφράζουν αυτό που νιώθουν, γεγονός που είναι απίστευτα υγιές» λέει η ειδικός.
  • Ο θυμός που μένει και φουντώνει μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες. Πολλοί ψυχολόγοι θεωρούν ότι η κατάθλιψη είναι θυμός που έχει στραφεί προς τα μέσα. «Είναι αλήθεια» υπογραμμίζει η Ιωάννα Σούχλα και προσθέτει: «Εάν καταπιέσεις το θυμό σου για περισσότερες από 24 ώρες, μετά θα νιώθεις δυστυχής”.
  • “Οι γυναίκες υποφέρουν περισσότερο από έλλειψη ύπνου. Ανησυχούν περισσότερο και έχουν την τάση να βιώνουν πιο έντονα το άγχος από τους άνδρες».

Τι είναι καλύτερο να κάνεις;

Να μην κρατάς το θυμό σου και να ξεσπάς. Γι’ αυτό:

  • Αναγνώρισε τι σε εκνευρίζει «Προσπάθησε να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου σχετικά με το γιατί είσαι θυμωμένη» λέει η Ιωάννα Σούχλα. «Βρες υποστήριξη μιλώντας σε φίλους ή στο σύντροφό σου. Η άσκηση είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να διώξεις προς τα έξω την απογοήτευση. Εάν δεν μπορείς να διαχειριστείς το θυμό σου, ζήτα βοήθεια – αλλά κάν’ το».
  • Εξασκήσου στη διαχείριση του θυμού «Εάν επιτρέψεις στον εαυτό σου να εκραγεί, ιδιαίτερα μπροστά σε έναν άγνωστο, θα έχεις αρνητικά αποτελέσματα. Μπορεί να θέλεις να φωνάξεις σε έναν εκνευριστικό οδηγό, αλλά τότε το επίκεντρό σου θα είναι αυτός, όχι εσύ», τονίζει η ειδικός. Δε θα ηρεμήσεις αν κλοτσήσεις την πόρτα του αυτοκινήτου. Αντίθετα, θα το πετύχεις αν μετρήσεις μέχρι το 10 και βάλεις πάνω απ’ όλα την ψυχική σου υγεία. «Δεν προτείνω να είσαι παθητική σε κάθε περίπτωση» επισημαίνει η ψυχολόγος. «Όμως, τελικά, μόλις τελειώσουν οι φωνές, εκείνος θα συνεχίσει να είναι κακός οδηγός κι εσύ θα βγάζεις καπνούς».

Διάβασε επίσης: Θλίψη, άγχος, θυμός; Έτσι θα αντιμετωπίσεις τα αρνητικά συναισθήματα αποτελεσματικά

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece