Πώς θα διαλέξεις το σωστό σουτιέν; Στην εγκυμοσύνη, στο θηλασμό, στην εμμηνόπαυση

Οι ορμονικές αλλαγές διαφοροποιούν και το στήθος μας και την ανάγκη μας για ένα σωστό σουτιέν.

σουτιέν υγεία εφαρμογή σωστο νούμερο Techa Tungateja

Οι αλλαγές στο στήθος σε όλη την περίοδο της μητρότητας αλλά και μετέπειτα είναι ό,τι πιο ρεαλιστικό (και ενδεχομένως άβολο) θα ζήσει κάθε γυναίκα που θα βιώσει την εμπειρία της εγκυμοσύνης. Το στήθος μας, αυτό το μοναδικό επίτευγμα της μηχανικής, παίρνει το σχήμα και τη... θέση του όχι από κάποιους μυς στο στήθος, αλλά από το δέρμα και τους ιστούς. Και αυτό κάνει τα πράγματα λίγο πιο περίπλοκα! Και για να συνεχίσει το στήθος σου για όσο το δυνατόν περισσότερο να αντιστέκεται στον νόμο της βαρύτητας, έχεις ένα σημαντικό σύμμαχο: το αθλητικό σου σουτιέν. Δες εδώ τι πρέπει να γνωρίζεις για τρεις βασικές περιόδους της ζωής σου που επηρεάζουν (και) το στήθος σου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης

Από τη στιγμή που θα μείνεις έγκυος να αναμένεις ότι το μέγεθος των μαστών σου θα αυξηθεί κατά περίπου 25%, ξεκινώντας από το τέλος του πρώτου τριμήνου και μέχρι το τέλος του τρίτου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο European Journal of Cancer Prevention, κατά την οποία έγιναν στις μέλλουσες μητέρες τρισδιάστατες λεπτομερείς σαρώσεις του όγκου των μαστών τους, ξεκινώντας από τη 12η εβδομάδα. "Η μεγαλύτερη επίπτωση στο μέγεθος των μαστών κατά τη διάρκεια της ζωής σου προξενείται από την εγκυμοσύνη και τις ορμόνες που παράγονται εκείνη την περίοδο –οιστρογόνα, προγεστερόνη, προλακτίνη– στον αδενικό ιστό, περισσότερο ακόμα και από την επίδραση που μπορεί να έχει η αύξηση του σωματικού σου βάρους" λέει η Amanda Underwood, MD, βοηθός καθηγήτρια Κλινικής Μαιευτικής και Γυναικολογίας στο Indiana University School of Medicine. Στην πραγματικότητα, η αύξηση της πυκνότητας του αδενικού ιστού, για οποιονδήποτε λόγο, προκαλεί συρρίκνωση των λιποκυττάρων. "Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το στήθος, που είναι ήδη μεγαλύτερο και βαρύτερο λόγω της κύησης, να κινείται περισσότερο με κάθε σου κίνηση. Πρακτικά, είναι απαραίτητο το σουτιέν σου να διαθέτει ειδική κατασκευή, υποστηρίζοντας σωστά το ευαίσθητο σύστημα στήριξης του μαστού" τονίζει η LaJean Lawson, PhD, βιομηχανικός και γκουρού σε ό,τι έχει να κάνει με αθλητικούς στηθόδεσμους. Μάλιστα, πολλές γυναίκες αυτή την περίοδο της ζωής τους επιλέγουν ένα μαλακό αθλητικό σουτιέν, ακόμα κι αν δε γυμνάζονται. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στο θηλασμό

"Για τις μητέρες που θηλάζουν η μέση ημερήσια παραγωγή γάλακτος τους πρώτους 6 μήνες είναι περίπου 750 ml" αναφέρει η Dr Underwood, ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο του θηλασμού η παραγωγή γάλακτος συνήθως μειώνεται σε 600 ml ημερησίως. Σύμφωνα με το American College of Obstetricians and Gynecologists, η τακτική αερόβια άσκηση σε θηλάζουσες μητέρες δεν επηρεάζει την παραγωγή γάλακτος ή τη σύνθεσή του. Οπότε, μπορείς άνετα να συνεχίσεις τη γυμναστική σου, εφόσον έχεις πάρει το πράσινο φως από τον γυναικολόγο σου. Για να μετριάσεις τις αναπόφευκτες ταλαντεύσεις, μην ξεχνάς το αθλητικό σουτιέν. Απόφυγε αυτά με μπανέλες και όσα έχουν ραφές πάνω στο cup (μπορεί να σε ενοχλούν). Προτίμησε βαμβακερά αθλητικά σουτιέν που αγκαλιάζουν και στηρίζουν όλο το στήθος" προτείνει η Lawson.

Κατά την εμμηνόπαυση 

"Σε όλες τις γυναίκες η μείωση στα επίπεδα των οιστρογόνων κατά την εμμηνόπαυση προκαλεί συρρίκνωση των μαστικών αδένων" επισημαίνει η Dr Underwood. Επομένως, οι μαστοί χάνουν όγκο και διατηρούν κυρίως λίπος σε αντίθεση με τον προηγούμενο πυκνό αδενικό ιστό. "Και, φυσικά, το δέρμα, ανεξάρτητα από όλους αυτούς τους παράγοντες, χάνει την ελαστικότητά του" συμπληρώνει. (Επίσης, το ιστορικό διακύμανσης του βάρους, εκτός από τις περιπτώσεις εγκυμοσύνης, μπορεί να επηρεάσει την ελαστικότητα του δέρματος του μαστού.) Μικρότερος όγκος απαιτεί και μικρότερο μέγεθος cup, αλλά και πάλι θέλεις να μεγιστοποιήσεις τον έλεγχο αναπήδησης: Ο αθλητικός στηθόδεσμος με ενσωματωμένα μαξιλαράκια και φαρδύτερες ρυθμιζόμενες τιράντες είναι ιδανικός για cup C και πάνω" συμβουλεύει η Lawson. 

 

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i