Γιατί πεινάς συνέχεια; Στρες, αϋπνία, διαβήτης και άλλες αιτίες που σε οδηγούν συνεχώς στο ψυγείο

Ποιες καταστάσεις προκαλούν συνεχώς πείνα και πότε πρέπει να επισκεφτείς τον γιατρό;

woman eating hungry iStock

Το ανθρώπινο σώμα βασίζεται στην τροφή για ενέργεια, οπότε είναι φυσιολογικό να αισθάνεται κανείς πεινασμένος αν δεν φάει για μερικές ώρες. Αλλά αν το στομάχι του έχει ένα συνεχές γουργουρητό, ακόμα και μετά από ένα γεύμα, κάτι μπορεί να συμβαίνει με την υγεία του.

Ο ιατρικός όρος για την ακραία πείνα είναι πολυφαγία και εάν κάποιος αισθάνεται πεινασμένος συνεχώς, πρέπει να επισκεφθεί τον γιατρό του.

Πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν πείνα, όπως:

1. Διαβήτης

Το σώμα μετατρέπει το σάκχαρο των τροφών σε καύσιμο που ονομάζεται γλυκόζη. Αλλά όταν κάποιος έχει διαβήτη, η γλυκόζη δεν μπορεί να φτάσει στα κύτταρά του. Το σώμα του την αποβάλλει μέσω των ούρων και αντ' αυτού του "λέει" να φάει περισσότερο.

Τα άτομα που έχουν διαβήτη τύπου 1, ειδικότερα, μπορεί να τρώνε μεγάλες ποσότητες φαγητού και παρόλα αυτά να χάνουν βάρος.

Εκτός από την αύξηση της όρεξης, τα συμπτώματα του διαβήτη μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Ακραία δίψα
  • Συχνοουρία
  • Ανεξήγητη απώλεια βάρους
  • Θολή όραση
  • Κοψίματα και μώλωπες που χρειάζονται πολύ χρόνο για να επουλωθούν
  • Μυρμήγκιασμα ή πόνος στα χέρια ή τα πόδια
  • Κόπωση

2. Χαμηλό σάκχαρο στο αίμα

Η υπογλυκαιμία ( όταν η γλυκόζη στο σώμα πέφτει σε πολύ χαμηλά επίπεδα) είναι μια συνηθισμένη ανησυχία για τα άτομα με διαβήτη, αλλά και άλλα προβλήματα υγείας μπορεί να την προκαλέσουν, όπως ηπατίτιδα, νεφρικές διαταραχές, νευροενδοκρινείς όγκοι στο πάγκρεας (ινσουλινώματα) και προβλήματα με τα επινεφρίδια ή την υπόφυση.

Σε σοβαρές περιπτώσεις, τα άτομα με υπογλυκαιμία μπορεί να φαίνονται μεθυσμένα. Μπορεί να συλλαβίζουν τα λόγια τους και να δυσκολεύονται να περπατήσουν. Άλλα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Άγχος
  • Αίσθημα ότι η καρδιά χτυπάει γρήγορα
  • Χλωμό δέρμα
  • Τρέμουλο
  • Ιδρώτας
  • Μυρμήγκιασμα γύρω από το στόμα

Διαβάστε Επίσης

3. Έλλειψη ύπνου

Η έλλειψη επαρκούς ξεκούρασης μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες του σώματος που ελέγχουν την πείνα. Οι άνθρωποι που στερούνται ύπνου έχουν μεγαλύτερη όρεξη και δυσκολεύονται να νιώσουν χορτάτοι. Είναι επίσης πιο πιθανό να επιθυμούν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες όταν είναι κουρασμένοι.

Άλλες επιπτώσεις της στέρησης ύπνου περιλαμβάνουν:

  • Αλλαγή της διάθεσης
  • Αδεξιότητα
  • Περισσότερα ατυχήματα
  • Δυσκολία να μείνει κανείς ξύπνιος κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Αύξηση βάρους

4. Στρες

Όταν κάποιος είναι αγχωμένος, το σώμα του απελευθερώνει μια ορμόνη που ονομάζεται κορτιζόλη. Αυτό ενισχύει το αίσθημα της πείνας.

Πολλοί άνθρωποι που βρίσκονται υπό άγχος επιθυμούν επίσης τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος ή και τα δύο. Μπορεί να είναι η προσπάθεια του σώματός τους να "κλείσει" το τμήμα του εγκεφάλου που προκαλεί την ανησυχία.

Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Ξεσπάσματα θυμού
  • Κόπωση
  • Πονοκέφαλο
  • Προβλήματα ύπνου
  • Αναστατωμένο στομάχι

5. Διατροφή

Δεν χορταίνουν όλες οι τροφές με τον ίδιο τρόπο. Αυτές που περιορίζουν καλύτερα την πείνα είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες - όπως άπαχο κρέας, ψάρι ή γαλακτοκομικά προϊόντα - ή πλούσιες σε φυτικές ίνες. Καλές πηγές φυτικών ινών είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα φασόλια.

Τα υγιεινά λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς, τα ψάρια και το ηλιέλαιο, μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης. Είναι το κλειδί για μια ισορροπημένη διατροφή.

Τα αρτοσκευάσματα, το λευκό ψωμί, πολλά συσκευασμένα γεύματα και τα φαστ φουντ στερούνται αυτών των θρεπτικών συστατικών, αλλά είναι πλούσια σε λιπαρά και ανθυγιεινούς υδατάνθρακες. Αν τρώει κάποιος πολλά από αυτά, μπορεί να βρεθεί και πάλι πεινασμένος σύντομα μετά το γεύμα και να τρώει πολύ περισσότερο από όσο θα έπρεπε.

Μπορεί επίσης να βοηθήσει η αφιέρωση περισσότερου χρόνου για τη μάσηση και την απόλαυση του φαγητού.

6. Φάρμακα

Ορισμένα φάρμακα μπορεί να κάνουν κάποιον να θέλει να φάει περισσότερο από το συνηθισμένο. Τα αντιισταμινικά, τα οποία αντιμετωπίζουν τις αλλεργίες, είναι γνωστά γι' αυτό, όπως και τα αντικαταθλιπτικά που ονομάζονται SSRI, τα στεροειδή, ορισμένα φάρμακα για τον διαβήτη και τα αντιψυχωτικά φάρμακα.

7. Εγκυμοσύνη

Πολλές μέλλουσες μητέρες παρατηρούν ένα τεράστιο άλμα στην όρεξη. Αυτός είναι ο τρόπος του σώματός τους να διασφαλίσει ότι το μωρό θα λάβει αρκετά θρεπτικά συστατικά για να αναπτυχθεί.

Οι περισσότερες γυναίκες παίρνουν μεταξύ 4 και 6 κιλών κατά τη διάρκεια των πρώτων 3 μηνών (ο γιατρός θα ονομάσει αυτό το διάστημα πρώτο τρίμηνο) και στη συνέχεια 1 κιλό την εβδομάδα κατά τη διάρκεια του δεύτερου και του τρίτου.

8. Προβλήματα του θυρεοειδούς

Ο θυρεοειδής είναι ένας αδένας σε σχήμα πεταλούδας στον λαιμό. Παράγει ορμόνες που ελέγχουν τον ρυθμό με τον οποίο λειτουργεί κάθε όργανο στο σώμα. Εάν ο θυρεοειδής εργάζεται υπερβολικά σκληρά, μπορεί κάποιος να έχει υπερθυρεοειδισμό.

Εκτός από έναν διογκωμένο θυρεοειδή αδένα, άλλα σημάδια του προβλήματος είναι:

  • Γρήγορος σφυγμός
  • Αίσθημα νευρικότητας
  • Περισσότερος ιδρώτας από το κανονικό
  • Μυϊκή αδυναμία
  • Δίψα ακόμα και μετά από κατανάλωση αλκοόλ

9. Αναψυκτικά διαίτης

Πολλοί άνθρωποι πίνουν αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη για να μειώσουν τις θερμίδες ή να χάσουν βάρος. Αλλά η ψεύτικη ζάχαρη σε αυτά τα ποτά λέει στον εγκέφαλό τους να περιμένει θερμίδες που μπορεί να χρησιμοποιήσει για καύσιμα. Όταν το σώμα δεν παίρνει καθόλου από αυτές, ενεργοποιεί τον "διακόπτη πείνας" και του λέει να πάρει θερμίδες από το φαγητό αντί γι' αυτό.

Διαβάστε Επίσης

10. Αφυδάτωση

Είναι πιθανό κάποιος να μην μπορεί πάντα να καταλάβει τη διαφορά στα σήματα που λαμβάνει από το σώμα του.

Άλλα σημάδια αφυδάτωσης περιλαμβάνουν:

  • Ζάλη
  • Αίσθημα κόπωσης
  • Ούρηση λιγότερο συχνά ή σκουρόχρωμα ούρα

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι ένα ποτήρι νερό πριν ή κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, μπορεί να βοηθήσει κάποιον να αισθανθεί χορτάτος με λιγότερες θερμίδες.

11. Άσκηση

Το σώμα καίει θερμίδες για καύσιμο όταν γυμνάζεται. Αυτό οδηγεί σε ενίσχυση του μεταβολισμού, της διαδικασίας με την οποία το σώμα χρησιμοποιεί ενέργεια. Σε μερικούς ανθρώπους, αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση της πείνας.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i