Κακοσμία των ποδιών: Πιθανά αίτια και tips αντιμετώπισης

Πολλοί άνθρωποι ταλαιπωρούνται από την κακοσμία των ποδιών. Σε τι μπορεί να οφείλεται και οι καλές συνήθειες για τον περιορισμό της.

Γυναίκα ξυπόλυτη - πρόβλημα κακοσμίας των ποδιών istock

Οι περισσότεροι από εμάς θα βρεθούμε κάποια στιγμή... αντιμέτωποι με την κακοσμία των ποδιών ενώ άλλοι -ανεξάρτητα από το πόσο συχνά πλένουν τα πόδια τους - ζουν με τον φόβο να χρειαστεί να βγάλουν τα παπούτσια τους! Παρότι το πρόβλημα είναι δυσάρεστο, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πολλές διαθέσιμες πρακτικές για τη μείωση της δυσοσμίας των ποδιών.

Σύμφωνα με το Institute for Preventive Foot Health, εκτιμάται ότι το 16% των ατόμων ηλικίας 21 ετών και άνω στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αναφέρει πρόβλημα με κακοσμία των ποδιών.

Διαβάστε Επίσης

Γρήγορα στοιχεία για την κακοσμία των ποδιών 

Ακολουθούν ορισμένα βασικά στοιχεία:

Τα βακτήρια και η υγρασία είναι οι βασικές αιτίες των περισσότερων περιπτώσεων δύσοσμων ποδιών.

Τα δύσοσμα πόδια δεν αποτελούν συνήθως ιατρικό πρόβλημα, αλλά μπορούν να επηρεάσουν τις σχέσεις ενός ατόμου και να μειώσουν την αυτοπεποίθησή του.

Τα βακτήρια ζουν φυσιολογικά στα πόδια των ανθρώπων. Όταν τα βακτήρια απαλλάσσονται από τα απόβλητα που προέρχονται από τη διάσπαση των ελαίων και των νεκρών κυττάρων του δέρματος, μπορεί να προκύψουν άσχημες μυρωδιές.

Γενικές συμβουλές κατά της κακοσμίας

Για να μειώσουμε το πρόβλημα μπορούμε να υιοθετήσουμε ορισμένες καλές συνήθειες, όπως να φοράμε συγκεκριμένα παπούτσια ή πάτους, να φροντίζουμε την καλή υγιεινή των ποδιών, να δοκιμάζουμε κάποια σπιτικά γιατροσόφια και βέβαια να συμβουλευτούμε το γιατρό εάν το πρόβλημα είναι έντονο ή υποψιαζόμαστε ότι η αιτία είναι μύκητες στα πόδια.

Διαβάστε Επίσης

Κάλτσες

Το να φορά κανείς κάλτσες μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των δύσοσμων ποδιών και να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης ιδρωμένων ποδιών. Οι κάλτσες, ειδικά εκείνες που είναι κατασκευασμένες από υλικά που επιτρέπουν την "αναπνοή", όπως το βαμβάκι, μπορούν να απορροφήσουν τον ιδρώτα και να μειώσουν τις οσμές. Οι κάλτσες είναι επίσης εύκολο να αλλαχθούν και με τον τρόπο αυτό μπορεί να μειωθούν οι οσμές που διαφορετικά μπορεί να παραμείνουν μέσα στα παπούτσια.

Συγκεκριμένα παπούτσια

Το να φορά κανείς παπούτσια που παρέχουν κάποια "αναπνοή" στα πόδια μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της εμφάνισης ιδρώτα και υγρασίας. Εν αντιθέσει τα παπούτσια από πλαστικό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε δύσοσμα πόδια, επειδή δεν αναπνέουν και προάγεται η εφίδρωση των ποδιών.

Αλλαγή παπουτσιών και καλτσών

Καλό είναι να αφήνουμε χρόνο στα παπούτσια μας να στεγνώσουν πλήρως μεταξύ των διαστημάτων που τα φοράμε. Αυτό όχι μόνο βοηθά να μειωθεί η κακοσμία των ποδιών αλλά και χαρίζει μεγαλύτερο χρόνο ζωής στα παπούτσια. Μια άλλη καλή ιδέα, εάν ξέρεις ότι θα είσαι όλη τη μέρα έξω, είναι να έχεις μαζί σου ένα δεύτερο ζευγάρι κάλτσες για να αλλάξεις κάποια στιγμή. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της εφίδρωσης και της μυρωδιάς.

Αντικατάσταση πάτων

Μια άλλη καλή ιδέα είναι να αντικαταστήσεις τους πάτους των παπουτσιών με πάτους που μειώνουν την οσμή ή αντιβακτηριδιακούς πάτους. Άλλη επιλογή είναι ένα αντιβακτηριδιακό ή απολυμαντικό σπρέι που μπορείς να ψεκάζεις με αυτό τους πάτους, αν και η καλύτερη λύση είναι να αφήνεις καθημερινά τους πάτους των παπουτσιών να στεγνώσουν πλήρως.

Απολέπιση των ποδιών

Δεν είναι μόνο θέμα εμφάνισης! Η απολέπιση με scrub ή ελαφρόπετρα απομακρύνει τα νεκρά κύτταρα του δέρματος τα οποία αποτελούν τροφή για τα βακτήρια. Η απολέπιση βοηθά καθώς και το πλύσιμο των ποδιών με αντιβακτηριδιακό σαπούνι, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις περιοχές μεταξύ των δακτύλων των ποδιών - και το καλό τους στέγνωμα.

Βοτουλινική τοξίνη στα πόδια

Μια άλλη επιλογή που περιορίζει την εφίδρωση στα πόδια είναι η έγχυση βοτουλινικής τοξίνης. Τα αποτελέσματα διαρκούν συνήθως 3-4 μήνες θα χρειαστούν και επόμενες θεραπείες. Θυμήσου ότι μόνο γιατρός μπορεί να σου συστήσει και να εκτελέσει αυτή τη μέθοδο.

Γιατροσόφια για να απαλλαγούμε από τη δυσοσμία στα πόδια

Τα ποδόλουτρα μπορεί να βοηθήσουν και η "παραδοσιακή" συμβουλή είναι το ποδόλουτρο με άλατα ή με ξύδι. Εάν προτιμήσεις τα άλατα διάλυσε σε μια λεκάνη με χλιαρό νερό 1/2 φλ. και μούλιασε για 10-20 λεπτά τα πόδια σου.

Εναλλακτικά, μπορείς να προσθέσεις μηλόξυδο ή λευκό ξύδι στο νερό, αρκεί να μην έχεις κοψίματα ή γρατζουνιές στα πέλματα γιατί τότε θα υποφέρεις από τσούξιμο.

Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να στεγνώσεις πολύ καλά τα πόδια σου μετά το πλύσιμο αφού η υγρασία αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων.

Διαβάστε Επίσης

Πότε χρειάζεται επίσκεψη στον γιατρό

Εάν εμφανίσεις ξαφνικά δυσοσμία ποδιών, μίλησε με το γιατρό σου γιατί θα μπορούσε να έχει μολυνθεί μια πληγή ή ένα νύχι. Το ίδιο εάν κάποιο νύχι αλλάξει χρώμα ή σχήμα. 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i